علمی
سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

روبرتو کارلوس دا سیلوا روچا نام کامل بهترین مدافع چپ دنیا در تاریخ فوتبال است که در حال حاضر در تیم فنرباغچه ترکیه بازی می کند.
این بازیکن یکی از ۶ بازیکنی است که بیش از ۱۰۰ بازی در جام لیگ قهرمانان اروپا انجام داده اند و در سال ۱۹۹۷ بعد از رونالدو به عنوان بهترین بازیکن دنیا در رتبه دوم قرار گرفت و در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از ۱۲۵ بازیکن برتر دنیا که در قید حیات هستند نام برده شد .

آغاز دوران بازیگری:

روبرتو در ۱۰ اوریل ۱۹۷۳ در شهر سائوپائولو به دنیا امد او فوتبال خود را در تیم پالمیراس اغاز کرد وی بعد از ان در سن ۲۲ سالگی به تیم اینترمیلان ایتالیا رفت ولی فقط ۱ سال در ان تیم بازی کرد ( مربی ان زمان اینترمیلان روی هادسون بود که از روبرتو می خواست در پست بال چپ بازی کند ولی خود این بازیکن تمایل داشت به عنوان مدافع چپ بازی کند ) و سال بعد با رفتن به رئال مادرید اسپانیا دوران طلایی خود را اغاز کرد.

برای دیدن ادامه ی این مطلب به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 15:55 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

شناسنامه

نام: رونالدو لوییز نازاریا دلیما
قد : ۱۸۳ سانتی متر
لقب : رونی - خرگوش چاق
وزن: 90
ماشین مورد علاقه : BMW

زندگی خانوادگی :

«تا کنون دو بار ازدواج کرده است که همسر اولیش میلنه عضو تیم فوتبال زنان اسپانیا بود و از وی یک پسر به نام رونالد دارد. در حال حاضر به یکی از مانکن های اسپانیایی دلبسته و از وی خواستگاری کرده است. رونالدو لوییز نازاریا دلیما یا همان رونالدوی معروف را همگی میشناسیم. مهاجم برزیلی که در طول یک دهه فوتبال حرفه ای خود توانسته به عناوین و افتخارات زیادی دست پیدا کند. گلهای فراوان، آقای گلی ، توپ طلا، قهرمانی جام جهانی و.....
پسرک شیشه ای برزیلی در 22 سپتامبر 1976 در ریودوژانیروی (Rio de Janeiro) برزیل متولد شد و از همان دوران طفولیت به علت علاقه شدید به فوتبال در کوچه پس کوچه های ریو با توپهای پلاستیکی فوتبال بازی مــی کرد. پدر و مـادرش سونـیـا و نلیـو در ابتدا با اینکار موافق نبودند ولی رونالدو با پا فشاری فراوان در سال 1993 فوتبال حرفه ایش را آ غاز کرد. نخستین عنوان قهرمانی بین المللی اش را در 1994 و در آرژانتین به دست آورد.

برای دیدن ادامه ی این مطلب به ادامه مطلب بروید 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 15:51 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل است. پله در دوران بازی‌گری خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست (از جمله اولین بازیکنی که ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند). از القاب دیگر او «او ری» (شاه) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) بودند. او عموما به عنوان بزرگ‌ترین بازی‌کن تاریخ جهان شناخته می‌شود.
او ضمن مهارت بازی به عنوان هافبک یا مهاجم، مهارت کامل بازی با هر دو پا را داشت. تمام‌کننده‌ای قهار بود، دریبل‌زنی بی‌نظیر و پاسوری به یاد ماندنی. او حتی – به عنوان یک فوروارد – تکل‌زن قهاری نیز بود. سرعت و قدرت شوت او از معروف‌ترین ویژگی‌هایش هستند.

برای دیدن ادامه ی این مطلب به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

زندگی

میروسلاو کلوزه در خانواده‌ای ورزشکار پرورش یافت. مادرش باربارا عضو تیم ملی هندبال لهستان (که در ۸۲ بازی ملی حضور داشت) و پدرش یوزف کلوزه فوتبالیست بود و به تیم ملی لهستان نیز رسید. در سال ۱۹۸۱ خانواده کلوزه از کشور کمونیست لهستان فرار کردند و ابتدا به فرانسه و سپس در سال ۱۹۸۷ به کوسل در آلمان نقل مکان کردند. پدر میروسلاو کلوزه از یک خانواده اصیل آلمانی می‌باشد به همین‌خاطر آنها با نام خانوادگی رشیدلر در آلمان اقامت گرفتند. کمی پس از سکنی گزیدن در آلمان پدر میروسلاو دوباره نام خود را به کلوزه برگرداند زیرا کلوزه نام فامیل پدربزرگ آلمانی او اروین کلوزه بود که در سال ۱۹۱۰ در (سیلسیای علیا) به دنیا آمد. وقتی در مدرسه‌ای در آلمان ثبت‌نام کرد، روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشت. شروع درس برای او اصلا آسان نبود. میروسلاو هشت ساله که باید در کلاس چهارم درس می‌خواند، دو سال عقب رفت و تحصیلات را از کلاس دوم ادامه داد زیرا با زبان و فرهنگ آلمانی آشنایی کافی نداشت. آن روزها، روزهای سختی بودند ولی همین مشکلات در آینده او را قوی‌تر ساخت.


 

پدر کلوزه یک فوتبالیست حرفه‌ای  آلمانی تبار به نام یوزف و مادرش به نام باربارا یژ، قبلا عضو تیم ملی هندبال لهستان بوده است. او کودکی‌‌اش را ابتدا در لهستان سپری کرد و پس از اقامت خانواد‌ه‌اش در فرانسه، در سن 8 سالگی به همراه آنان به عنوان مهاجر راهی آلمان شد. در آنجا به مدرسه رفت و بلافاصله یک دوره آموزشی نجاری را شروع کرد. اما در سن 19 سالگی اولویت اول خود را فوتبال قرار داد، ابتدا به عنوان بازیکن آماتور و سپس بازیکن حرفه‌ای.

کلوزه در تاریخ 31 دسامبر سال 2004 ازدواج کرده و با همسر و دو فرزند دوقلویش که در سال 2005 به دنیا آمده‌اند، در ایسمانینگ مونیخ زندگی می‌کند.

فعالیت به عنوان بازیکن باشگاهی

دوران نوجوانی و آماتوری

وی در دوران نوجوانی ابتدا در تیم اس.جی. بلاوباخ-دیدل کوپف بازی می‌کرد. او بعد از ترک تیم A جوانان، بازهم در بتسیرک‌لیگا در وست‌فالتس (لیگ دسته هفتم) بازی می‌کرد. در سال 1998 در سن 20 سالگی به تیم سابق بوندسلیگا،‌ اف.سی. 08 هومبورگ پیوست و در تیم دوم آنجا در فرباندزلیگا (لیگ دسته پنجم) بازی کرد.

اف.ث. کایزرزلاترن (1999 تا 2004)

در سال 1999 به کایزرزلاترن رفت و ابتدا به عنوان بازیکن آماتور در تیم دوم آنجا بازی کرد. در ماه آوریل همان فصل به دلیل عملکرد خوبش راهی لیگ دسته اول شد. اما پیشرفت چشمگیر او در فصل 01/2000 بود. در آن فصل از هفته پنجم مسابقات،‌ بازیکن ثابت تیم شد و به همراه وراتیسلاو لوک‌ونچ، زوج خطرناکی را در خط حمله کایزرزلاترن ساخت. کلوزه در دیدار مقابل انرگی کوتبوس اولین و آخرین کارت قرمز خود تاکنون را دریافت کرد. او در سال‌های بعد هم از معدود بازیکنان ثابت تیم بود و در فصل 02/2001 با زدن 16 گل،‌ و تنها با دو گل کمتر،‌ در جدول گلزنان بوندس‌لیگا، پس از مارسیو آموروسو و مارتین ماکس قرار گرفت. بعد از دو سال عملکرد ضعیف که کایزرزلاترن علی‌رغم گل‌های کلوزه در خطر سقوط قرار داشت و مشکلات مالی هم گریبان باشگاه را گرفته بود، وی در پایان فصل 04/2003 با مبلغ 5 میلیون یورو به وردربرمن پیوست.

اس.فا.وردربرمن (2004 تا 2007)

او در برمن قراردادی تا تاریخ 30 ژوئن سال 2008 به امضاء رسانید. پس از یک شروع ضعیف که او را روی نیمکت نشاند و اولین صداهای انتقادآمیز را نسبت به وی بلند کرد،‌ اما در هفته ششم مسابقات و در بازی با بوخوم از نیمه دوم وارد زمین شد و موفق به انجام اولین هت‌تریک خود در بوندس‌لیگا شد. بعد از آن بازی نیز همواره نمایش خوبی داشت و توانست جایگزین دائمی ‌آیلتون، آقای گل این تیم که به شالکه پیوسته بود، شود.

کلوزه که تا آن زمان متخصص زدن گل با ضربه سر بود، بر روی زمین هم بسیار موثر نشان داد و کاملا در خدمت تیم بود، به طوری که در مقابل 15 گلی که در یک فصل به ثمر رساند،‌ 9 گل هم برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کرد. در فصل 06/2005 با زدن 25 گل در 26 بازی آقای گل بوندس‌لیگا شد. به علاوه در همان فصل با ساختن 14 گل، بهترین بازیکن از لحاظ امتیازآوری شناخته شد. پس از نیم فصل اول فصل 07/2006، در نیم فصل دوم در یازده بازی متوالی موفق به گل زدن نشد، به طوری که در آن فصل فقط 13 گل زد. البته بازهم به دلیل ساختن 16 گل، امتیازآورترین بازیکن فصل شناخته شد.

بعد از بازی تیم ملی فوتبال آلمان در مقابل اسلواکی در 6 ژوئن 2007، کلوزه اعلام کرد که از تابستان سال 2008 در بایرن مونیخ بازی خواهد کرد.

بایرن مونیخ (از 2007)

در 29 ژوئن سال 2007 کلوزه اولین تمرین خود را با تیم بایرن مونیخ برای فصل 08/2007 انجام داد. توافق شد که مبلغ قراردادش نیز علنی نشود. مدت قراداد نیز تا 30 ژوئن سال 2011 تعیین شد. کلوزه همانگونه که شرط کرده بود، پیراهن شماره 18 را در بایرن به تن کرد. البته انتقال او به بایرن، ناراحتی هواداران برمن را درپی داشت، طوری که در مراسم رسمی خداحافظی‌اش از این تیم در 18 آگوست 2007 با سوت هواداران مواجه شد.
کلوزه بهترین گلزن قرن بیست و یکم بوندس‌لیگا است.

فعالیت به عنوان بازیکن تیم ملی

کلوزه در تاریخ 24 مارس سال 2001 اولین بازی ملی خود را در برابر آلبانی انجام داد. وی در این بازی گل دوم و پیروزی‌بخش آلمان را زد. در جام جهانی 2002 به همراه تیم ملی آلمان نایب قهرمان جهان شد و با پنج گل زده، نفر دوم گلزنان آن جام شده و کفش نقره‌ای را به دست آورد. جالب این که او تمام این پنج گل را با سر وارد دروازه حریفان کرد، کاری که تاکنون هیچ بازیکنی در هیچ جام جهانی موفق به انجام آن نشده است. به علاوه همه گل‌های او در مرحله اول زده شد و تنها سه‌تای آن در دیدار مقابل عربستان سعودی بود که آلمان 8 بر 0 به برتری رسید.

کلوزه در کنار ادموند کونن، گرد مولر و کارل هاینتس رومنیگه،‌ تنها بازیکن آلمانی است که در یک بازی در جام جهانی توانسته سه گل بزند. او در جام ملت‌های اروپا در سال 2004 در پرتغال نیز حضور داشت،‌ اما به دلیل پیشرفت مصدومیتش کمتر بازی کرد. سال 2005 هم برای او سال خوبی نبود: به علت آسیب‌دیدگی در جام کنفدراسیون‌ها بازی نکرد، فقط پنج بازی ملی انجام داد و هیچ گلی هم نزد. به سبب عملکرد فوق‌العاده‌اش در فصل 06/2005 بوندس‌لیگا و شیوه بازی‌اش که کاملا در اختیار تیم قرار دارد، از مدت‌ها قبل از شروع جام جهانی 2006، از او به عنوان بازیکنی باتجربه در ترکیب اصلی تیم ملی آلمان نام برده می‌شد.

در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2006 در برابر کاستاریکا،‌ و نیز در مقابل اکوادور، کلوزه دو گل به ثمر رساند. در دیدار مرحله یک هشتم نهایی برابر سوئد با ساختن دو گل برای لوکاس پودولسکی درخشید و سهم مهمی در پیروزی 2 بر 0 در مقابل این تیم داشت. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل  آرژانتین که در ضربات پنالتی به برتری 5 بر 3 آلمان منتهی شد، با گلی که بازی را به تساوی 1 بر 1 کشاند،‌ پس از سه سال اولین گل خود با سر را به ثمر رساند. وی با این پنج گل، آقای گل جام جهانی 2006 شده و کفش طلا را از آن خودش کرد. بدین ترتیب وی در کنار تئوفیلو کوبیاس،‌ تاکنون تنها بازیکنی است که در دو جام جهانی،‌ و در هر کدام پنج گل زده است.

کلوزه برای حضور در جام ملت‌های 2008 اروپا نیز از سوی یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان، به این تیم دعوت شد. بعد از این که او نتوانست در دور مقدماتی گلی وارد دروازه حریفان کند، در مرحله یک چهارم نهایی در برابر پرتغال که با برد 3 بر 2 آلمان همراه بود، گل دوم تیمش را با سر به ثمر رساند. به علاوه در مرحله نیمه نهایی در برابر ترکیه که  در آن هم  آلمان 3 بر 2 پیروز شد، یک گل زد.

 

زندگی خصوصی

میروسلاو کلوزه متاهل است. همسرش سیلویا روز سی‌ام ژانویه ۲۰۰۵در بیمارستان یوزف دو پسر دوقلو به دنیا آورد. آن روز این پدر جدید که در پوست خود نمیگنجید به خبرنگاران گفت(ما هیجان‌زده هستیم. فکر می‌کنم همه خوشحال هستیم. این بزرگ‌ترین اتفاق زندگی من است. خوشحالم که در کنار سیلویا هستم. این یک لحظه بی‌نهایت مهم و موثر در زندگی ماست. با تولد این دوقلوهای زیبا یک شب آشفته و پر از نگرانی برای خانواده کلوزه به صبحی شاد و توام با احساس خوشبختی ختم شد.) آن شب خاطره جالبی برای میروسلاو به به شمار می‌رود. در آن شب به یادماندنی میروسلاو برای تیم وردربرمن و برابر هانزاروستوک در حال بازی بوده و سه بر دو از آنها جلو بودند. سیلویا در جایگاه شخصیت‌های استادیوم نشسته بود و همسرش را تشویق می‌کرد ولی در اواسط نیمه اول با تعجب دریافت که وضعیت بحرانی است و اطرافیان بلافاصله او را به بیمارستان رساندند.میروسلاو در فاصله بین دو نیمه موضوع را فهمید ولی مجبور بود تا آخر بازی در استادیوم بماند. آن روز میروسلاو کلوزه در حالی که پس از اتمام بازی سعی داشت به سرعت خود را به بیمارستان برساند، مجبور بود هر چند قدم به چند قدم به هواداران پروپا قرصش امضا بدهد. کلوزه و همسرش نام دوقلوهای خود را لوآن و نوآ گذاشتند.لوآن به هنگام تولد دو کیلو و چهارصد گرم و نوا دو کیلو و ششصد گرم بودند. بیمارستان یوزف تاکنون محل تولد بسیاری از فرزندان فوتبالیست‌ها بوده‌است. از جمله این فوتبالیست‌ها رودی فولر، مارکوبود، اولیور استرین، دیتر ایلتز و کلودیو پیزارو می‌باشند.

 

کوتاه از کلوزه

در ژانویه ۲۰۰۱ مربی وقت تیم ملی لهستان سفری به آلمان کرد تا کلوزه را که هنوز ملیت لهستانی داشت تشویق به پیوستن به تیم ملی آن کشور کند. ولی کلوزه دعوت او را رد کرده و گفت(من گذرنامه آلمانی دارم و تا وقتی اوضاع به این منوال است فرصت آن را دارم که زیرنظر رودی فولر بازی کنم.

  • وقتی کلوزه گل می‌زند از خوشحالی پشتک می‌زند. او در جام‌جهانی پنج بار این عمل را تکرار کرد و از همان زمان طرفدارانش به او لقب سالتو کلوزه یعنی کلوزه پشتک‌زن را دادند.
  • معروف است که کلوزه بازیکنی منصف است. در فصل بازی‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶در مسابقه بین وردربرمن و آرمینیا بیلفیلد در حالی‌که هر دو تیم صفر - صفر مساوی بودند، داور به خاطر فولی دروازه‌بان بر روی کلوزه اعلام پنالتی به نفع وردربرمن کرد ولی کلوزه جلو رفت و برای داور توضیح داد دروازه‌بان هیچ فولی بر روی او انجام نداده‌است.
  • غذای مورد علاقه کلوزه شنیسل بوقلمون با سیب‌زمینی سرخ کرده‌است.
  • او مهم‌ترین گل خود را گلی می‌داند که در بازی‌های جام یوفا به تیم گلاسکو رنجرز زد و با این گل تیم او یک برهیچ بازی را برد.
  • خانواده برای کلوزه اهمیت زیادی دارد و درباره همه چیز با خانواده‌اش صحبت می‌کند.او یک سگ خانگی از نوع سگ‌های پاسبان آلمانی دارد و می‌گوید خودم که خطرناک نیستم، لااقل سگم خطرناک باشد. نام سگ او کریش است.
  • کلوزه عاشق تنیس و تنیس روی میز است و در اوقات فراغت به این ورزش‌های مفرح می‌پردازد.از نظر کلوزه بهترین نقطه قوت او بردباری اوست و می‌گوید من در اکثر مواقع ساکت می‌مانم.او محل تولد خود یعنی شهر زیبای اوپلن در لهستان را خیلی دوست دارد و همیشه میل دارد به آن‌جا برود.
  • همسر میرو در خانه برای اینکه دوقلوهاشون لهستانی بلد باشند ان هارو مجبور می کنه لهستانی حرف بزنند تا هویت واقعی شون رو فراموش نکنند.که البته میرو هم از این قانون مستثنی نیست
  • میرو مسلط به چهار زبان فرانسوی .المانی .انگلیسی و لهستانی هست.
  • دریک مصاحبه از میرو می پرسند تو خودت رو لهستانی می دون یا المانی؟اون میگه:مهم نیست که متعلق به کجا باشی مهم اینه که بهترین باشی.من یک اروپایی هستم.خانواده و پدرو مادرم ساکن لهستانند اما خودم ساکن المان هستم.همسرم هم همینطور اما فرزندانم متولد و بزرگ شده ی المانند.
  • به نظر میرو بهترین چیز در دنیا داشتن فرزند است
  • میرو در سال 2006 در بازی برمن و بارسلون گونه و بینیش شکست که سریع به بیمارستان رفت و تا یک ماه دور از میادین بودو بعد از ان هم با پوشش مخصوص بازی می کرد.
  • میرو تا حالا از سن 17 تا 27 سالگی 10باز دماغش شکسته که در اخر در سال 2008 بینیش رو عمل می کنه.

 

افتخارها

شخصی

آقای گل بوندس لیگا: (۲۵ گل) سال ۲۰۰۶

مرد سال فوتبال آلمان: ۲۰۰۶

کفش نفره‌ای جام جهانی: ۲۰۰۲

کفش طلایی جام جهانی: ۲۰۰۶

باشگاهی

جام حذفی آلمان: قهرمان ۲۰۰۸

بوندسلیگا: قهرمان ۲۰۰۸

جام اتحادیه فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۷


 

ملی

تیم ملی فوتبال آلمان

جام جهانی: نایب قهرمان ۲۰۰۲

جام جهانی: سوم جهان ۲۰۰۶ و 2010

جام ملتهای اروپا: نایب قهرمان ۲۰۰۸

کلوزه هم‌اکنون با 48 گل زده،‌ موفق‌ترین گلزن شاغل در تیم ملی و دومین گلزن برتر تاریخ آلمان بعد از گرد مولر است. فقط گرد مولر (14) و یورگن کلینزمان (11)، بیشتر از کلوزه (10 گل، مثل هلموت ران) در جام جهانی برای آلمان گل زده‌اند. کلوزه (92) پس از میشائیل بالاک (96) در میان بازیکنانی که هنوز در تیم ملی حضور دارند، بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد (تا اکتبر سال 2009).

سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 15:24 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

مشخصات فردي بازيكن جديد استقلال


شريفات بازيكن جديد استقلال است، جواني  كه مي‌خواهد با پيراهن آبي پله‌هاي رشد و ترقي را طي كند.

نام و نام خانوادگي: اسماعيل شريفات

تاريخ تولد:16/3/1367

محل تولد: رامشير

قد:166سانتي‌متر

وضعيت خدمت:

 دانشجوي كارشناسي تربيت‌بدني

وضعيت تأهل:

متأهل

پست بازي:

هافبك-مهاجم

عملكرد در استقلال اهواز

29 بازي، 7 گل زده، 2 پنالتي، 4 پاس گل

پست بازي در استقلال اهواز

در 22 بازي به عنوان گوش چپ يا راست در سيستم‌هاي 4-3-3 و 4-2-3-1

در 5 بازي به عنوان هافبك نفوذي در سيستم 4-4-2

در 2 بازي به عنوان مهاجم در سيستم 4-4-2

گل‌ها

1- هفته دوم به پرسپوليس در آزادي

2- هفته سوم به مس‌كرمان در اهواز

3- هفته چهارم به سپاهان در اصفهان

4- هفته پانزدهم به سايپا در كرج

5- هفته بيست‌وهفتم به پيكان در قزوين

6- هفته سي‌ودوم به سايپا در اهواز

7- هفته سي‌وسوم به تراكتورسازي در تبريز

پاس گل و پنالتي

2 پاس گل مقابل پيكان در اهواز (هفته دهم)

پاس گل مقابل فولاد در اهواز (هفته سيزدهم)

پنالتي مقابل تراكتورسازي در اهواز(هفته شانزدهم)

پنالتي مقابل راه‌آهن در اهواز(هفته بيست‌وششم)

پاس گل مقابل سايپا در اهواز (هفته سي‌ودوم)

سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 15:16 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناسنامه

نام: مجتبی

نام خانوادگی: جباری

نام پدر: نعمت

شماره شناسنامه: 3119

محل تولد: تهران

محل سکونت: مینی سیتی

تاریخ تولد: 26/3/62

ماشین: 206 مشکی

وضعیت تاهل: متاهل

از چه سالی به استقلال آمدید؟ 84

مجتبی جباری :

به دلیل شغل پدرش فوتبال را از تیم راه آهن شروع کرد . در تیم نوجوانان راه اهن به مدت 2 سال بازی کرد و سال بعد به جوانان اتکا پیوست . وی سپس مجدد به امید راه آهن برگشت و دراین تیم مشعول به بازی شد

جباری تاکنون ۵ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده‌است که بهترین بازی ملی وی مربوط می‌شود به مقدماتی جام ملتهای آسیا در بازی با تیم ملی چین تایپه در استادیوم آزادی. در آن بازی مربی تیم ملی فوتبال مکزیک که برای آنالیز تیم ایران (قبل از رقابتهای جام جهانی ۲۰۰۶) به ورزشگاه آمده بود مجتبی جباری را بهترین بازیکن تیم ایران نامید. مسلما مصدومیت نقش بسیار پر رنگی در کم بودن سوابق ملی وی داشته است.


تیم‌های باشگاهی:

        جوانان راه آهن

     جوانان استقلال تهران

       ابومسلم خراسان

        استقلال تهران

جباری فوتبال را از جوانان راه آهن و زیرنظر سرمربی وقت آن شروع کرد. وی با بازیهای قابل قبولی که انجام داد توانست نظر احدی مربی وقت جوانان استقلال را به خود معطوف کند و راهی باشگاه استقلال شود. رشد جباری در فوتبال از همان سال آغاز شد و در پایان فصل و به دلیل مشمول بودن نظام وظیفه، وی برای گذراندن خدمت سربازی راهی تیم بزرگسالان ابومسلم خراسان شد. جباری در تیم ابومسلم تبدیل به یک هافبک خلاق شد و خیلی زود توانست خود را به شهرت برساند و به تیم ملی دعوت شود. در پایان فصل ۸۳ -۸۴ مجتبی جباری با گذراندن یک فصل کاملاً موفق در ابومسلم خراسان به تیم بزرگسلان استقلال تهران بازگشت و در همان فصل به همراه استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد.

 

این لقبی است که ژاپنی‌ها بر مجتبی جباری گذاشتند و از آن پس به زیدان آسیا ملقب گردید. مجتبی جباری در چارچوب باز‌ی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ در مسابقه تیم ایران برابر ژاپن بازی قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت و باعث حیرت ژاپنی‌ها شد

 

مصدومیت سخت مجتبی جباری در اردوی آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان در سوئیس ضربه سختی بر روند پیشرفت جباری وارد نمود. وی که پیش بینی می‌شد یکی از بازیکنان ثابت و پدیده تیم ملی در جام جهانی باشد با این مصدومیت ۱ سال از فوتبال به دور ماند و به همین دلیل جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۸۶-۸۵ لیگ برتر و جام ملتهای آسیا ۲۰۰۷ را از دست داد. اکثر کارشناسان معتقدند که اگر وی در جام جهانی بازی می‌کرد می‌توانست به لیگهای معتبر جهان بپیوندد.

 

افتخارات:

قهرمانی با تیم استقلال تهران در لیگ برتر سال ۱۳۸۵ - ۱۳۸۶

قهرمانی با تیم استقلال تهران در جام حذفی سال ۱۳۸۶ - ۱۳۸۷

بهترین بازیکن و پدیده ایران:

مجتبی جباری با بازیهای زیبا و موثر توانست نقش بسزایی در قهرمانی استقلال تهران در فصل رویایی ۸۴ - ۸۵ داشته باشد و از طرف کارشناسان و مسئولان به عنوان بهترین بازیکن لیگ ایران و پدیده فصل انتخاب شد .

زندگی شخصی:

 وی دارای ۲ خواهر و ۱ برادر است. در روز بازی فینال جام حذفی سال ۱۳۸۷ ساعاتی پیش از شروع بازی پدرش درگذشت. اما به او اطلاع ندادند و در همان بازی یک گل زد و یک پاس گل داد و بهترین بازیکن میدان شد و مهمترین نقش را در قهرمانی استقلال ایفا کرد. از سال ۸۴ متاهل می‌باشد. در حال حاضر در شهرک شهید محلاتی تهران سکونت دارد.

مجتبی جباری در فوتبال ایران خیلی زود مشهور و محبوب شد تا جایی که حتی ۱ سال دوری از فوتبال هم نتوانست وی را از محافل خبری دور کند.  

                  

زیدان آسیا:

 

سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 15:10 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

فرهاد مجیدی از کشاورز تا بازگشت به استقلال!

سوم ژوِئن سال 1977 و یا بهتر بگوییم 13 خرداد 1355 در تهران به دنیا آمد. در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب رشد کرد. کم کم به فوتبال علاقه مند شد. او در کنار دو خواهر و یک برادر بزرگ شد. برادر کوچک تر فرهاد را هم خوب می شناسید. فرزاد مجیدی که درست بسان فرهاد از بهمن به استقلال تهران پیوست. فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود. از تیم های پایه کار خود را آغاز کرد. گرچه مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود. فرهاد مجیدی این روزها دوباره پیراهن استقلال تهران را بر تن کرده است. پیراهنی که با آن به فرهاد مجیدی تبدیل شد و شاید با آن از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

آغاز یک راه طولانی

اولین تیم رسمی و تقریباً مطرح او جوانان کشاورز بود. تیمی که با کمبود امکانات مواجه بود اما با این حال این مساله باعث نشد تا فرهاد مجیدی فوتبال را کنار بگذارد. پس از حضوری تقریبا کوتاه در جوانان کشاورز در همان رده سنی به تیم بهمن پیوست. وضعیت در تیم جوانان بهمن بهتر از کشاورز بود. روزی 3 بار تمرین می کرد. تمرین های سنگین و نفس گیر. برای حضور در مسابقات استانی به تیم صنایع پارچین پیوست و مدت کوتاهی به صورت بازیکن قرضی در این تیم توپ زد. درخشش او در تیم صنایع باعث شد تا مربیان تیم امید بهمن برای جذب دوباره او تلاش کنند. پس از هشت ماه بازی در صنایع پارچین وارد تیم امید بهمن بود. او می دانست که اگر در رده سنی امید موفق ظاهر شود می تواند به تیم بزرگسالان و مطرح بهمن راه پیدا کند. پس وقت تلاش بود! تلاشی برای رسیدن به یک آرزوی دیرینه! او پس از یک دوره کوتاه به آرزویش رسید و پیراهن تیم بزرگسالان بهمن را بر تن کرد. آن روزها بهمن در شرایط خوب و آرمانی قرار داشت. او حالا آرزوهای بزرگتری در سر داشت...

حضور در استقلال!

پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن به استقلال تهران پیوست. تیمی که همیشه آرزوی پوشیدن پیراهنش را در سر داشت. فرهاد مجیدی می دانست که راه سختی در پیش دارد. راهی که به قله های افتخار ختم می شد. او در استقلال به یک شاه مهره تبدیل شد! شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. گل که می زد یک دستش را روی سینه می گذاشت و دست دیگر را باز می کرد! حرکت او بعد از هر گل تکرار می شد. مجیدی سالها برای استقلال بازی کرد و در واقع همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد.

اروپا، مقصد بعدی فرهاد!

درخشش او در بازیهای لیگ ایران و حتی در سطح آسیا با پیراهن استقلال باعث شد تا سران باشگاه راپید وین اتریش که با استقلال روابط حسنه ای داشتند سخت به دنبال جذب فرهاد باشند. فرهاد مجیدی تصمیم خود را گرفت و در زمان حضور فتح الله زاده به اتریش ترانسفر شد. گرچه حضور او در اتریش چندان رویایی و همراه با موفقیت نبود اما فرهاد همیشه از آن به عنوان یک تجربه طلایی یاد می کند. اختلاف در مبلغ قرارداد و همین طور یکی دو مصدومیت سنگین باعث شد تا فرهاد مجیدی فکر ادامه فوتبال در اروپا را از سر خود بیرون کند. رضایت نامه او بعد از یک فصل نا موفق در اتریش صادر شد...

امارات، نقطه آغاز...

شاید فکرش را نمی کرد که در امارات به آن همه موفقیت برسد. اولین تیم او در امارت الوصل بود. پس از مدت کوتاهی با شرایط فوتبال امارات آشنا شد. کم کم به یک ستاره محبوب در بین شیوخ اماراتی تبدیل شد و پوسترهای او در سرتاسر امارات به چشم می خورد. سبک بازی او با دیگر بازیکنان آنقدر متفاوت بود که بازیهای او خیلی زود به چشم آمد. فرهاد مجیدی از نظر مالی نیز آنقدر تامین بود که جایی را جز امارات ترجیح نمی داد. پس از الوصل به الاهلی امارات پیوست. در آنجا نیز بازیهای خوبی به نمایش گذاشت. اما در سال 2003 به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات پیوست تا در جام باشگاههای امارات به میدان برود. او آن سال در بازی نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یک قهرمان تبدیل شد. گل رویایی او در آن بازی العین را به فینال جام باشگاهای آسیا برد و در آخر او با العین قهرمانی در آسیا را تجربه کرد. او دوباره به الاهلی پیوست. در طول مدت حضور در الاهلی حدود 130 گل برای این تیم به ثمر رساند و در سال 2006 با این تیم قهرمان لیگ امارات شد.

حضور کم فروغ در رده ملی!

او در سال 1375 برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. محمد مایلی کهن مربی وقت تیم ملی به توانایی های فرهاد اعتقاد داشت. فرهاد مجیدی اولین بازی ملی خود را در برابر کویت و در سال 1375 انجام داد. گرچه او همراه تیم ملی به جام جهانی 1998 فرانسه هم رفت اما از او به عنوان یک بازیکن کم فروغ در رده ملی یاد می شود. او در حالی که در اوج بود و در امارات می درخشید خیلی کم به تیم ملی دعوت می شد و زمانی هم که به اردو ها ملحق می شد به دلیل دوری طولانی از تیم ملی نمی توانست به هماهنگی لازم برسد. او در طول دوران بازیگری خود 41 بازی ملی انجام داده است و تنها موفق به ثمر رساندن 10 گل شده است.

بازگشت به استقلال...

مشکلات داخلی او با مدیران النصر امارات و فسخ قراردادش باعث شد تا در بدو ورود دوباره ناصر حجازی به استقلال، صحبت از بازگشت فرهاد مجیدی به میان آید. فرهاد مجیدی پس از کش و قوس های فراوان به استقلال پیوست تا به قولی که در زمان جدایی اش از استقلال داده بود عمل کند. او در حالی به استقلال پیوست که مدیران پرسپولیس نیز به دنبال جذب او بودند. فرهاد مجیدی پس از رفت و آمدهای فراوان بلاخره کارت آی تی سی خود را دریافت کرد تا این روزها به عنوان شاه مهره آبی ها از او یاد شود.

فرهاد مجیدی این روزها در تهران به همراه همسر و دخترش تیام زندگی می کند و می خواهد با درخشش در تیم محبوب و اسبق خود بار دیگر به یک ستاره تبدیل شود. فرهاد مجیدی از این هفته اجازه حضور در ترکیب استقلال را دارد. او آمده است تا خودی نشان دهد. بار دیگر با پیراهن استقلال گلزنی کند و آن حرکات معروف خود پس از گلزنی را اینبار در استادیوم آزادی انجام دهد.

حضور در استقلال!

پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن به استقلال تهران پیوست. تیمی که همیشه آرزوی پوشیدن پیراهنش را در سر داشت. فرهاد مجیدی می دانست که راه سختی در پیش دارد. راهی که به قله های افتخار ختم می شد. او در استقلال به یک شاه مهره تبدیل شد! شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. گل که می زد یک دستش را روی سینه می گذاشت و دست دیگر را باز می کرد! حرکت او بعد از هر گل تکرار می شد. مجیدی سالها برای استقلال بازی کرد و در واقع همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد.

 

سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناسنامه

زندگی

پل اسکولز یک بازیکن فوتبال انگلیسی است که ازهمان اول در منچستربازی می کرده .او به عنوان هافبک مهاجم در این تیم بازی می کندو یک عامل مهم در۳ قهرمانی سال ۱۹۹۹ منچستر به شمار می رود.او درمنچستر یونایتد تربیت شده و بااینکه ۱۴ سال بیشتر نداشته مدرسه را رها کرده و درتابستان ۱۹۹۱ به تیم جوانان منچستر پیوست و توانست با این تیم FA کاپ را کسب کند.او نتوانست تا فصل ۹۵-۱۹۹۴ وارد تیم اصلی منچستر شود اما در ا ولین فصل توانست با ۱۷ بازی و ۵ گل زده خود را مطرح کند.اسکولز تنها ۲۰ سال سن داشت که ثابت کرد یک مهره خوب برای تعویض به جانی اریک کانتونا و اندی کل است.درفینال FA کاپ او دوبار باعث بسته ماندن دروازه شد و به بردن منچستردر FA کاپ کمک کرد.بازیهای زیبای او باعث شد تا از طرف هواداران مورد قدردانی قرارگیرد.اسکولز درمنظم کردن تیم قابل اطمینان نبود.تافصل۹۸-۱۹۹۷تا موقعی که در بازی نهم در مدفیلد به جای روی کین مسدوم بازی کرد. اولین بازی ملی اسکولز در بازی دوستانه و در اولدترافورد و مقابل آفریقای جنوبی بود که نتیجه ۲-۱ به نفع انگلیس رقم خورد او در مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ همراه انگلیس بود. درفصل ۹۹-۱۹۹۸ او یک بازیکن کلیدی برای منچستر بود که لقب بهترین بازیکن FA کاپ را به خود تعلق داد. او یک امتیاز ارزشمند را برای منچستربا دو گل خود مقابل نیوکاسل درفینال FA کاپ بدست آورد.اما درنیمه اول بازی مقابل یوونتوس تعویض شد زیرا او یک کارت زرد دریافت کرده بود و مربی هم در بازی فینال لیگ قهرمانان مقابل بایرن به او نیاز داشت. او همچنین اولین کسی است  درانگلیس هتریک کرده است که دربازی مقابل لهستان ۳ گل زد. اسکولز سپس یک کلاس جهانی هافبک در دوباشگاه تراز اول بین المللی تاسیس کرد. او یک بازیکن کلیدی برای منچستر و تیم انگلیس است . او یک بازیکن مهم در جام جهانی سال ۲۰۰۲ برای انگلیس بود او خبر بازنشستگی خود را از بازی ملی در آگوست سال ۲۰۰۴ اعلام کرد و گفت باشگاهش برای او اولین اولویت را دارد هرچند که او باعث بیشتر پیروزی های انگلیس بود اما این کار او به درخشش فرانک لمپارد انجامید. او در یورو۲۰۰۴ درهافبک چپ بازی کرد. اریکسون مربی انگلیس فاش کرد که بارها از اسکولز خواسته که برای بازی های بین المللی بازنشستگی را کنار بگذارد.او در ۱۰ سال بازیکن ثابت تیم منچستر بود.اسکولز برنده ۶ لقب بهترین بازیکن لیگ.۳بار  FA کاپ .کاپ اروپا وکاپ بین قارهای است. بازنشستگی اسکولز از بازی های ملی به بازی های او در منچستر کمک کرد و روحی دوباره به بازی های او در سال ۲۰۰۵ داد. اسکولز دراین سال بدشکون بود زیرا یک شوت او به خارج از زمین و دعوای او با داور باعث اخراج او از زمین شد و منچستر درسال ۰۵-۲۰۰۴ FA کاپ را در برابر آرسنال از دست داد.اودر نیم فصل اول سال ۰۶-۲۰۰۵ ازتیم دور بود اما آغاز کار او در  نیم فصل دوم با ننگ شروع شد. علت این کار او در آغاز نامعلوم بود.اماآخرین علاج او حضوردر فینال بازی فصل۰۶-۲۰۰۵ مقابل چالتون اتلتیک بود.پس از آن اسکولز در سپتامبر ۲۰۰۶ علت مجادله ی خود را با داور مسابقه شرح داد. اسکولز اضهار داشت که درمدت دوری خود از تیم به اشتباه کودکانه خود پی برده است. ولی اینکار او به تیم صدمه بدی زد .

 

 

باشگاه جوانان

منچستر یونایتد

 

باشگاه های حرفه ای

منچستر یونایتد

 

تیم ملی :

انگلستان

 

سال‌های اولیه زندگی

 اسکولز در بیمارستان هپ در سالفورد از پدر و مادری به نام‌های استوارت و مارینا اسکولز به دنیا آمد. وقتی او ۱۸ ماهه بود، خانواده‌اش به منطقه لانگلی نقل مکان کردند. او در ابتدا هم به فوتبال و هم به کریکت میپرداخت. اما سرانجام در ۱۴ سالگی اولین تمرین خود را در منچستر یونایتد انجام داد.

 

منچستر یونایتد


اسکولز به همراه بکهام، گیگز، بات، گری و فیلیپ نویل موج جدیدی از استعدادها بودند که در اواسط دهه ۹۰ به منچستر یونایتد آمدند.
اسکولز در ۲۳ جولای ۱۹۹۳ با باشگاه یک قرارداد حرفه‌ای امضا کرد. او شماره ۲۴ را بر تن کرد اما تا فصل ۹۵-۱۹۹۴ به میدان نرفت. در اولین مسابقه‌اش در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۴ در جام اتحادیه در برابر پورت واله قرار گرفت و توانست در این دیدار دو گل به ثمر برساند. اولین بازی‌اش در لیگ برتر در برابر ایپسویچ تاون بود. از بازی‌های مهم او در این فصل می‌توان به بازی در مقابل اورتون در فینال جام حذفی اشاره کرد که به عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی شد ولی منچستر با نتیجه ۱-۰ این بازی را واگذار کرد.
در فصل ۹۶-۱۹۹۵ او لباس شماره ۲۲ را بر تن کرد. در این فصل با فروش مارک هیوز به چلسی فرصت بیشتری به او رسید تا برای تیم بازی کند. با محرومیت اریک کانتونا در دو ماه اول فصل او در کنار اندی کول زوج خط حمله تیم را تشکیل دادند.اسکولز در این فصل ۱۴ گل به ثمر رساند و به منچستر یونایتد کمک کرد که برنده لیگ برتر و جام حذفی شود.
در فصل بعد او دوباره شماره خود را عوض کرد و اینبار پیراهن شماره ۱۸ را به تن کرد. او در این فصل در لیگ فقط توانست ۳ گل بزند. در پایان فصل آن‌ها قهرمان لیگ برتر شدند.
در فصل ۹۸-۱۹۹۷ با مصدومیت روی کین، اسکولز در خط هافبک به کار گرفته شد. این فصل، فصلی بدون جام برای منچستر یونایتد و اسکولز بود.
با وجود اینکه در فصل ۹۹-۱۹۹۸ اسکولز فینال لیگ قهرمانان را به خاطر محرومیت از دست داد اما یکی از ارکان اصلی تیم برای بدست آوردن سه‌گانه بود. او زننده یکی از دو گل تیم در فینال جام حذفی در برابر نیوکاسل بود. او همچنین توانست در لیگ قهرمانان در زمین اینتر میلان گلزنی کند.
در فصل ۰۳-۲۰۰۲ بیشترین گل دوران ورزشی خود را به ثمر رساند. او در تمامی رقابت‌ها موفق به زدن ۲۰ گل شد و کمک زیادی برای قهرمانی در لیگ کرد. فصل بعد از آن این تعداد به ۱۴ گل کاهش یافت. در فصل ۰۵-۲۰۰۴ او کمک زیادی به تیم کرد تا به فینال جام حذفی برسد ولی در ضربات پنالتی ینس لمن ضربه ‍پنالتی اسکولز را مهار کرد تا آرسنال قهرمان جام حذفی شود.
اسکولز نیم فصل دوم فصل ۰۶-۲۰۰۵ را به علت مشکل بینایی از دست داد. علت این مشکل در ابتدا نامشخص بود و احتمال می‌دادند که اسکولز مجبور به پایان دوران ورزشی خود بشود. نهایتاً او بر این مشکل غلبه کرد و در بازی آخر فصل در برابر چارلتون اتلتیک به میدان رفت. گزارش شده است که بینایی اسکولز هیچ گاه به حالت اول برنگشته‌ است.
۱۲ سال بعد از اولین بازی اسکولز در منچستر یونایتد در ۲۲ اکتبر ۲۰۰۶، منچستریونایتد در برابر لیورپول قرار گرفت و با ۲ گل این تیم را شکست داد. اسکولز در این بازی یک گل به ثمر رساند. با انجام این بازی اسکولز نهمین بازیکن منچستر یونایتد شد که در ۵۰۰ بازی پیراهن این تیم را بر تن می‌کند و به بزرگان شیاطین سرخ همچون سر بابی چارلتون و بیل فالکس پیوست.
در ۲۳ اکتبر ۲۰۰۷ در جلسه تمرینی قبل از بازی با دینامو کیف در لیگ قهرمانان، اسکولز از ناحیه رباط زانو دچار مشکل شد و تا آخر ژانویه ۲۰۰۸ به میادین بازنگشت. او در پیروزی ۳-۱ در برابر تاتنهام هاتسپر در دور چهارم جام حذفی بعد از سه ماه دوری از میادین به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد. در همان فصل در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اسکولز صدمین بازی خود در این جام را انجام داد. در مسابقه برگشت او تنها گل این دو دیدار را به ثمر رساند و منچستر یونایتد را به فینال لیگ قهرمانان برد. در دیدار فینال طی برخوردی که با کلود ماکلله داشت آسیب دید و دقیقه ۸۷ جای خود را به گیگز داد. منچستر‌یونایتد این بازی را ۶-۵ در ضربات پنالتی برد.
در فصل ۱۰-۲۰۰۹ اسکولز بعد از یک سال و نیم در لیگ قهرمانان و در مقابل بشیکتاش موفق به گلزنی شد. همچنین او توانست در همین رقابت‌ها در مقابل زسکا موسکو نیز گلزنی کند. در ۵ دسامبر ۲۰۰۹ او نودنهمین گل خود در لیگ برتر را در مقابل وستهام به ثمر رساند. چندی بعد در ۶ مارچ ۲۰۱۰ با گلی که در مقابل ولورهمپتون به ثمر رساند به نوزدمین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که موفق به زدن ۱۰۰ گل می‌شود. یکی دیگر از گل‌های مهم اسکولز در این فصل در برابر تیم آث میلان بود. در ۲۷ آپریل ۲۰۱۰ یک روز بعد از این که قراردادش را برای یک سال دیگر و تا پایان فصل ۱۱-۲۰۱۰ تمدید کرد موفق به گلزنی در برابر منچستر سیتی شد.

 

تیم ملی

 

در سال ۱۹۹۷ اسکولز اولین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه با آفریقای جنوبی در الدترافورد انجام داد. او در ترکیب تیم ملی برای بازی‌های جام جهانی ۱۹۹۸ قرار داشت. جایی که انگلیس با کلمبیا، تونس و رومانی هم‌گروه بود. در بازی اول انگلیس در این جام در برابر تونس اسکولز توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند.
در ۲۷ مارچ ۱۹۹۹ اسکولز در برابر لهستان توانست هت تریک کند. همچنین در دیگر بازی مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ در برابر اسکاتلند موفق به زدن دو گل دیگر شد. در همان رقابت‌ها با اخراج در برابر سوئد به اولین و آخرین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی رسمی در ورزشگاه قدیمی ومبلی از مسابقه اخراج می‌شود.
در جام جهانی ۲۰۰۲، اسون گوران اریکسون مربی وقت تیم ملی از او به عنوان هافبک چپ استفاده کرد و از زوج جرارد و لمپارد در میانه میدان استفاده کرد.
در آگوست ۲۰۰۴ با ذکر اینکه خانواده و تیم باشگاهی‌اش مهم‌تر از تیم ملی است، از تیم ملی خداحافظی کرد.
استیو مکلارن مربی بعدی تیم ملی از او خواست تا به تیم ملی بازگردد ولی او نپذیرفت.
فابیو کاپلو مربی کنونی تیم ملی نیز از او خواست تا برای مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ به تیم ملی بازگردد اما او دوباره این پیشنهاد را رد کرد.

 

افتخارات

 

باشگاهی



منچستر یونایتد

  • لیگ برتر (۹): ۹۶-۱۹۹۵, ۹۷-۱۹۹۶, ۹۹-۱۹۹۸, ۲۰۰۰-۱۹۹۹, ۰۱-۲۰۰۰, ۰۳-۲۰۰۲, ۰۷-۲۰۰۶, ۰۸-۲۰۰۷, ۰۹-۲۰۰۸
  • جام حذفی (۳): ۹۶-۱۹۹۵, ۹۹-۱۹۹۸, ۰۴-۲۰۰۳
  • جام اتحادیه (۲): ۰۹-۲۰۰۸, ۱۰-۲۰۰۹
  • جام خیریه (۴): ۱۹۹۶, ۱۹۹۷, ۲۰۰۳, ۲۰۰۸
  • لیگ قهرمانان اروپا (۲): ۹۹-۱۹۹۸, ۰۸-۲۰۰۷
  • جام بین قاره‌ای (۱): ۱۹۹۹
  • جام باشگاه‌های جهان (۱): ۲۰۰۸
ملی زیر ۱۸ ساله‌های انگلستان
  • جام ملت‌های زیر ۱۸ ساله‌های اروپا: ۱۹۹۳
شخصی
  • بازیکن ماه لیگ برتر (۳): ژانویه ۲۰۰۳, دسامبر ۲۰۰۳, اکتبر ۲۰۰۶

    تیم فصل لیگ برتر (۳): ۰۱-۲۰۰۰, ۰۳-۲۰۰۲, ۰۷-۲۰۰۶


    جایزه ۱۰ فصل لیگ برتر - تیم دهه (۹۳-۱۹۹۲ تا ۰۲-۲۰۰۱)
    تالار شهرت فوتبال انگلستان : ۲۰۰۸

اطلاعات باشگاهی

باشگاه کنونی : منچستر یونایتد
شماره پیراهن : 18
پست : هافبک

نام کامل : پل اسکولز
زادروز : 16 نوامبر 1974
زادگاه : سالفورد انگلستان
قد : 170 سانتی متر
سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 14:51 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

شناسنامه

نام : مارسلو
محل تولد : ریو دو ژانیرو
تاریخ تولد : 21/05/1988
پست : مدافع
وزن : 160 پوند / 73 کیلوگرم
قد : 7/5 اینچ / 74/1 متر

مارسلو ویرا دا سیلوا جونیور ، یا همان مارسلو ، یکی از استعداد های درخشان سرزمین فوتبال خیز برزیل است که در زمستان 07 – 2006 به جمع رئالی ها پیوست . او زمانی که 18 سال داشت توانست روزهای خوبی را در فلومیننزه پشت سر بگذارد و بعد از آن خود را به جمع رئالی ها ملحق کند و خود را مانند دیگر برزیلی ها ، به خصوص روبرتو کارلوس ترکیب تیم جا بیاندازد و جانشین خوبی برای وی باشد .
این بازیکن زحمتکش رئال از زمانی که وارد مادرید شده است سخت تمرین میکند و از فرصت هایی که مربی برای بازی به او داده است خوب استفاده کرده . روحیه ی بالا و قدرت بدنی بالای او ، به دلیل رگه ی سیاهش ، شوستر را وا داشت تا او را در ترکیب تیم قرار دهد . و او در این مورد میگوید : " من همیشه میدانم که باید از موقعیت هایی که برایم پیش می آید استفاده کنم و هم اکنون نیز قصد دارم تا همین کار را کنم و خودم را در شرایط خوبی قرار دهم ."
بازی خوب او در باشگاهش دونگا مربی تیم بزریل را نیز راضی کرد که او را در ترکیب تیم قرار دهد و اینکار را نیز در مقابل بازی برابر ولز انجام داد و این بازی بعنوان اولین بازی اش در تیم ملی ثبت شد
.


شخصی :



مارسلو فوتبال را در سن 9 سالگی آغاز کرد . او در سن 13 سالگی به نوجوانان فلومیننزه پیوست و تا قبل از اینکه مربی این تیم به او دستور دهد که در پست دفاع چپ بازی کند در پست هافبک بازی میکرد .اما بعد از مدتی خانواده او به دلیل عدم توان تهیه ی پول اتوبوسی که هر روز با آن به باشگاه میرفت ، او را از رفتن به باشگاه منع کردند اما باشگاهش برای او ضمینه ای را محیا کردند تا این ستاره خود را از دست ندهد . بعد از اینکه خود را به عنوان یکی از پایه های این تیم تثبیت کرد زمینه ی رفتنش به اروپا و ترک برزیل به مقصد اسپانیا را محیا ساخت .
این مدافع در پایتخت رئال احساس خوبی دارد و تمام وقت اضافه ی خود را با خانواده و دوستانش میگذراند . او مخصوصا بازی با پلی استایشن را خیلی دوست دارد . او رفاقت خوبی با برزیلی های تیم دارد اما رفاقت او با هیگوئین بهتر از همه است . بطوری که آنها با هم همسایه هستند .روبرتو کارلوس ، دوست ، و بازیکن مورد علاقه ی اوست .

 

سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 14:39 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

wallpaper john terry


 

مشخصات:

قد :      1/87 سانتی متر

وزن: 90/34 کیلوگرم

پست: مدافع میانی

تاریخ تولد:  7 / 12 / 1980

 

زندگی

جان جورج تری در 7 دسامبر 1980 در لندن محله بارگینک متولد شد.این مدافع 90 کیلویی با قد متوسط 186 سانتی متر در تیم چلسی پیراهم شماره 26 را می پوشد.در تیم ملی شماره 6 را به تن می کند و کاپیتان است.این کاپیتان محبوب از سال 2003 که عضو تیم ملی شده است طی 39 بازی 3گل نیز زده است. تحصیلاتش را در مدرسه ایستبوری گذراند.در 15 ژوئن 2007 با تونی پوله در کاخ بلنین ازدواج کرد که حاصلش دو فرزند به نام های جرج جان و سالررز بود.که این دوقلو در 20 می 2007 متولد شدند.به جز این که در تبلیغات سامسونگ شرکت می کند.به همراه مایکل اوون مدل تبلیغاتی پوشاک آمبرو هم است.در حومه ی سوری (لوکس شات) زندگی می کند.عاشق مجلات ورزشی و فراگیری مدیتیشن و تمرینات آرامشی است.از گروه موسیقی آئروخوشش می آید.

367 بازی که 19بازی به عنوان یار تعویضی بوده


تعداد گل برای چلسی: 32

گل که 8 گل دررقابتهای  اروپایی برای چلسی به ثمر رسانده


 16 گل در لیگ برتر و بقیه در جام اتحادیه و جام حذفی بوده

جان تری

جان تری

 

 

 

وضع خانوادگی تری :

تری دو فرزند دوقلوی دختر داره و دوسال پیش رسماازدواج کرده.هفتم دسامبر سال ۱۹۸۰ جان جورج ترى كاپيتان تيم ملى انگليس و باشگاه چلسى متولد شد. جان ترى فوتبال را از ابتدا در باشگاه چلسى بازى كرده و از سال ۱۹۹۸ براى تيم اول اين باشگاه توپ زده ضمن اين كه در سال ۲۰۰۰ مدت كوتاهى به صورت قرضى براى ناتينگهام فارست بازى كرده است. او همچنين از سال ۲۰۰۰ در تيم زير ۲۱ سال انگليس حضور داشته و پس از ۲ سال عضو ثابت تيم ملى بزرگسالان اين كشور شده كه تا كنون در ۴۸ بازى ملى ۵ گل زده است. ترى با چلسى ۲ قهرمانى در ليگ برتر، جام حذفى و جام اتحاديه باشگاه هاى انگليس را به دست آورده

ضمن اين كه از افتخارات فردى او مى توان به جايزه بهترين بازيكن ليگ برتر، ۲ جايزه بهترين مدافع ليگ قهرمانان، قرارگرفتن در تيم منتخب جام جهانى ،۲۰۰۶ ۴ بار انتخاب شدن در تيم منتخب بازيكنان حرفه اى جهان(FIFpro) و ۲ بار جاى گرفتن در تيم منتخب اروپا و ۲ بار انتخاب شدن به عنوان بهترين بازيكن سال چلسى اشاره كرد.

 

تعداد بازی برای چلسی:

سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 14:31 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

زندگی
 

سرجیو هلمودوئس راموس گارسیا نام کامل مدافع راست و ملی پپش تیم رئال مادرید است که به اختصار وی را سرجیو راموس می نامند.
راموس در روز 30 مارس 1986 در محله کاماس شهر سویا واقع در استان اندولوس اسپانیا به دنیا امد وی محصول تیم جوانان باشگاه سویا است .
او به خاطر دویدن های سریعش در سمت راست و ارسال توپ به محوطه جریمه و همچنین دفاع خوبش معروف است.

 

فوتبال حرفه ای:

 

لیگ،کوپا دل ری (جام حذفی)،جام یوفا سه رقابتی بودند که  سرجیو در آنها به دنبال بهترین ها بود،او با اعتماد کامل کاپاروس در آن ها بازی کرد،سرجیو در فصل قبل 31 بازی کرد و دو گل زد وبا وجود اینکه که او یک دفاع بود فقط 5 کارت گرفت.باشگاههای  اروپائی سیر صعودی او را با دقت خاصی دنبال می کردند.او به عنوان بهترین بازیکن جدید اروپا توسط یوفا انتخاب شد.(سال 2004)

 

رابطه ی او با اسپانیا در دو سال گذشته بسیار قوی بود،در سال 2004 او یکی از ستون های اسپانیا لقب  گرفت،شش بازی ملی انجام داد و با تمرینات زیاد زمینه رو برای یک جهش بزرگ آماده کرد.در سالامانکا و در مقابل چین او به یکی از رویا هایش رسید پوشیدن لباس تیم ملی. او با 19 سال سن جوانترین بازیکنی بود که در نیم قرن گذشته به این مقام رسیده بود.او انتخاب کنندگان اعضای تیم ملی رو کاملا راضی کرده بود.

 

جایزه ی او این بود که در مسابقات سخت انتخابی جام جهانی شرکت کند.در غیاب سالگادو سرجیو راموس در مقابل صربستان حاضر شد .مثلث استانکوویچ ،کزمان و میلو سویچ یک امتحان بسیار مشکل برای او بودند که او براحتی از آن عبور کرد.بعد از آن سویا پیشنهادهای بی شماری را یرای او دریافت کرد ولی این رئال مادرید بود که می با یست از پیشرفت نا محدود او لذت ببرد.

 

سویا
اولین پستی که راموس در ان بازی کرد دفاع راست بود پستی که راموس اکثر دوران بازیگری خود را در ان بازی کرده است .

راموس برای اولین بار در سن 17 سالگی برای تیم سویا در لالیگا به میدان رفت و بعد از 2 سال بازی کردن در لالیگا به همراه سویا به تیم رئال مادرید منتقل شد.

رئال مادرید

راموس 19 ساله در سال 2005 با 27 میلیون یورو به تیم اول پایتخت امد قراردادی که سر و صدای بسیار زیادی در مطبوعات اسپانیا به راه انداخت چون کارشناسان فوتبال معتقد بودند که پرداخت چنین مبلغی برای یک مدافع و ان هم با 19 سال سن بسیار زیاد است.

ولی فلورنتینو پرز رئیس وقت رئال مادرید به هیچ یک از این انتقادها توجه ای نکرده و این جوان اینده دار را به تیمش اورد که بعد ها ثابت شد انتخاب پرز یک انتخاب کاملا صحیح بوده است.


این بازیکن بعد از ورود به رئال مادرید شماره 4 را که پیش از ان متعلق به اسطوره و کاپیتان این تیم یعنی فرناندو هیه رو بود بر تن کرد.

او در ابتدا به عنوان مدافع مرکزی برای رئال مادرید به میدان می رفت و در بعضی از بازیها در پستهای مختلفی چون دفاع راست و هافبک دفاعی نیز به بازی گرفته شد ولی کم کم با امدن مدافعینی چون کاناوارو و په په این مدافع جوان به پست اصلی خود یعنی دفاع راست برگشت.

اولین گلی که راموس برای رئال مادرید زد در لیگ قهرمانان اروپا و در مقابل تیم المپیاکوس بود که در ان بازی رئال مادرید با نتیجه 2 - 1 شکست خورد.

در طول فصل 2007 - 2006 این مدافع توانایی خود را در سانتر کردن نشان داد که نمونه بارز ان گل اول رئال مادرید در دو فصل قبل به بارسلونا است.

در ان بازی که رئال مادرید میزبان بارسلونا بود راموس در دقایق ابتدایی بازی با سانتر خود رائول را در موقعیت گلزنی قرار داد و رائول نیز با ضربه سر توپ را وارد دروازه والدس کرد و رئال مادرید توانست در ان بازی با گلهای رائول و نیستلروی با حساب 2 - 0 رقیب سنتی خود را شکست دهد.راموس یکی از مدافعینی است که با وجود پستی که دارد ولی گلهای زیادی به ثمر رسانده است و تاکنون برای رئال مادرید 20 گل به ارمغان اورده است.

در 9 می 2008 و در بازی مقابل اوساسونا راموس با دادن توپ به هیگوئین و گلزنی این ارژانتینی باعث قهرمانی زودهنگام رئال در این فصل از لالیگا شد.


تیم ملی اسپانیا

در سال 2005 راموس یکی از مهره های اصلی تیم زیر 21 سال اسپانیا محسوب می شد او همچنین در سال 2004 با 18 سال سن برای تیم ملی بزرگسالان اسپانیا بازی کرد که جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا نام گرفت که بعد ها این رکورد توسط سسک فابرگاس شکسته شد.

این بازیکن جوان توانست با بازیهای خوب خود در تیم رئال مادرید جای میشل سالگادو همبازی خود را در تیم ملی اسپانیا بگیرد.



سرجیو راموس یکی از 11 بازیکن اصلی تیم ملی در جام جهانی 2006 المان بود که در انجا نیز به عنوان دفاع راست بازی می کرد.

در سال 2008 راموس توانست به همراه تیم ملی اسپانیا بعد از 44 سال قهرمان اروپا شود و در جشن قهرمانی این بازیکن لباسی را بر تن کرد که عکس دوست فقدیش یعنی انتونیو پوئرتا بر ان حک شده بود.

     

 

سوابق:

 

04-2002 سویا ب

 

05-2003 سویا::38 بازی در لالیگا::5 بازی ملی

 

2005::انتخاب به عنوان  بهترین بازیکن جوان لالیگا

 

29 سپتامبر::پیوستن به رئال

سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 14:24 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

زندگی نامه

 

آندرسون لویس دی سوزا ملقب به دکو که در سال 1977 در سائوبرناردودوکامپو در برزیل متولد شد.او با قدی 177 سانتی متری و 73 کیلو یکی از بهترین هافبکهای دنیا است.

دکو فوتبال حرفه ای خود را از برزیل با تیم سائوپائولو (96_1995 و 97_1996) اغاز کرد. او فصل بعد را هم در برزیل با تیم کورینتیناس سپری کرد.

دکو در فصل 98_97 به تیم پرتغالی بنفیکا پیوست. بعد از گذراندن یک فصل خوب در بنفیکا به تیم سالگویروس رفت و از انجا با پیشنهاد فرناندو کاسترو مربی پورتو به این تیم پیوست و پنج فصل برای این تیم توپ زد.(2004_1999)

دکو در جام باشگاههای اروپا در سال 2004 همراه مورینیو قهرمان این جام معتبر شد. بعد از قهرمانی در این جام مورد توجه بعضی از تیمهای مطرح اروپا از جمله بارسلونا قرار گرفت.

 

افتخارات با بارسلونا

او در تابستان سال 2004 به تیم بارسلونا پیوست و همراه این تیم در فصل 2005_2004 نایب قهرمانی اسپانیا را به دست آورد و در فصل بعد از آن (2006_2005) همراه بارسلونا قهرمان اسپانیا شد و در همان سال قهرمانی جام باشگاههای اروپا را فتح کرد.

 

 افتخارات ملی

دکو در 29 مارچ 2003 با مسئولین پرتغال برای گرفتن تبعیت این کشور وارد مذاکره شد و در تابستان 2004 باتیم پرتغال در فینال جام ملتهای اروپا با نتیجه ی یک بر صفر مغلوب یونان شد تا به عنوان نایب قهرمانی دست یابد و همچنین در جام جهانی 2006 همراه پرتغال به مقام چهارمی دست یافت.

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 21:47 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

   

زندگی

 

آندری شوچنکو (ملقب به شوا, باد شرق یا رونالدوی سفید) (زادهٔ ۲۹ سپتامب۱۹۷۶ در دویرکیوسچینا, ابلاست کیف, اتحاد شوروی) فوتبالیست مهاجم اکراینی است که در حال حاضر برای باشگاه چلسی انگلستان بازی می‌کند و در ضمن عضو تیم ملی فوتبال اکراین نیز هست.

 شوچنکو ابتدا بوکسوری حرفه‌ای بود که در لیگ بوکس اکراین نیز بازی می‌کرد اما بخاطر عدم برخورداری از اندازهٔ مناسب بوکس به فوتبال روی آورد تا به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ اروپا بدل شود. او فوتبال را با دینامو کیف شروع کرد و پس از قهرمانی در پنج لیگ و دو جام حذفی اکراین با دینامو, به آث میلان پیوست. در این‌جا او در طول چندسال بازی یک بار سری آ, یک بار جام حذفی ایتالیا, یک بار سوپرکاپ ایتالیا, یک بار سوپرکاپ اروپا و یک بار جام باشگاه‌های اروپا را فتح کرد و همواره از بهترین گل‌زنان ایتالیا و اروپا بود

 

 

 

او در سال ۲۰۰۴ به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شد.

شوچنکو با ۳۱ گل زده در ۶۹ بازی ملی از بهترین بازی‌کنان تاریخ فوتبال اکراین است و رکورد گلزنی تاریخ کشورش را در اختیار دارد.

 

 

 

سابقهٔ ورزشی

  •  باشگاهی
    •  
    •  دینامو کی اف
    •  آث میلان
    •  چلسی
  •  تیم ملی اکراین
  • ۲ زندگی شخصی
  • ۳ افتخارات
    •  قهرمانی‌ها
  •  جستارهای بیرونی

 

 

 دینامو کیف

آندری شوچنکو فوتبال حرفه‌ای را از دینامو کیف آغاز کرد. در ۱۹۹۰ آندری برای تیم زیر ۱۴ سال این باشگاه در جام ایان راش (در ولز) به میدان رفت و آقای گل آن رقابت‌ها شد. جایزهٔ آن رقابت‌ها یک جفت کتانی‌ ایان راش بود که توسط خود او به آندری اهدا شد.

جمعا شوچنکو از سال ۱۹۸۶ (۱۰ سالگی) تا ۱۹۹۴ برای تیم‌های پایهٔ دینامو کیف بازی می‌کرد و سپس به تیم اصلی رفت.

شوچنکو در همان فصل اول (گرچه به ندرت به میدان آمد) قهرمانی لیگ اکراین را با دینامو تجربه کرد و در فصل بعدی در ۲۰ بازی به میدان آمد و ۶ گل به ثمر رساند تا این قهرمانی تکرار شود.

دو فصل بعدی, یعنی ۱۹۹۷-۱۹۹۸ و ۱۹۹۸-۱۹۹۹ فصل‌های بسیار موفقی برای آندری بودند. او در فصل ۹۷-۹۸ به همراه دینامو در جام باشگاه‌های اروپا به میدان آمد. او در مقابل بارسلونا در همان نیمهٔ اول سه گل به ثمر رساند تا نهایتا دینامو با نتیجهٔ ۴-۰ بارسلونای معروف را در خانه مغلوب کند و شگفتی بزرگی بیافریند. او مجموعا در ۱۰ بازی این جام به میدان آمد و ۶ گل به ثمر رساند. در آن فصل شوچنکو در ۲۳ بازی لیگ داخلی نیز بازی کرد و ۱۹ گل زد تا دینامو کیف باز هم قهرمان اکراین شود.

در فصل ۹۸-۹۹ نیز شوچنکو درخشید و مجدداً با دینامو کیف قهرمانی اکراین را به دست آورد. این بار او ۱۸ گل به ثمر رساند و آقای گل اکراین هم شد. او در جام باشگاه‌های اروپا هم ستارهٔ تیمش بود تا دینامو تا نیمه‌نهایی آن بازی‌ها بالا رود و نهایتا مقابل بایرن مونیخ حذف شود.

مجموعا شوچنکو پنج فصل در دینامو کیف بازی کرد و در هر پنج فصل قهرمان لیگ اکراین شد و مجموعا در ۱۱۸ بازی این لیگ به میدان آمد و ۶۰ گل به ثمر رساند.

آث میلان

در ۱۹۹۹ شوچنکو با مبلغ ۲۶ میلیون پاوند به آث میلان ایتالیا – یکی از بهترین باشگاه‌های اروپا- پیوست و سریعا در ترکیب این تیم جا یافت.

شوچنکو اولین بار در ۲۸ آگوست ۱۹۹۹ در بازی مقابل لچه, بازی در لیگ ایتالیا را تجربه کرد. شوچنکو در اولین فصل در میلان عالی ظاهر شد و در ۳۲ بازی لیگ به میدان آمد و ۲۴ گل به ثمر رساند تا آقای گل ایتالیا در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ شود. او اولین بازی‌کن خارجی تاریخ ایتالیا بود که به این عنوان دست می‌یافت.

دو فصل بعدی یعنی ۲۰۰۰-۲۰۰۱ و ۲۰۰۱-۲۰۰۲ سال‌های خیلی موفقی برای میلان نبودند اما بهرحال شوا در ۵۱ بازی ۳۴ گل به ثمر رساند.

در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ میلان مجدداً بسیار خوب ظاهر شد و قهرمان جام حذفی ایتالیا و جام باشگاه‌های اروپا شد. شوچنکو در این فصل خیلی خوب کار نکرد و در ۲۴ بازی تنها پنج گل به ثمر رساند. اما در فینال اروپا پس از این‌که بازی ۰-۰ مساوی شد و کار به ضربات پنالتی کشید, این پنالتی او بود که قهرمانی را از یوونتوس گرفت و از آن میلان کرد. با قهرمانی اروپا شوچنکو عنوان اولین اکراینی صاحب چنین جامی را از آن خود کرد.

فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ هم برای میلان و هم برای شوچنکو پر از موفقیت بود. شوچنکو در ۳۲ بازی ۲۴ گل به ثمر رساند تا دوباره آقای گل شود و میلان مجدداً پس از چهار سال, قهرمان ایتالیا شود. شوچنکو در ضمن در فینال سوپرکاپ اروپا مقابل پورتو به میدان آمد و گل پیروزی میلانی‌ها را به ثمر رساند.

در آگوست ۲۰۰۴ او در سوپرکاپ ایتالیا مقابل لازیو به میدان آمد و با زدن سه گل جام را از آن میلان کرد. در همان فصل (۲۰۰۴-۲۰۰۵) شوچنکو ۱۷ گل دیگر هم در لیگ به ثمر رساند تا میلان نایب قهرمان شود. در این فصل او با میلان باز هم به فینال جام اروپا راه یافت و در ده بازی آن جام شش گل به ثمر رساند. اما پس از تساوی ۳-۳ مقابل لیورپول کار به ضربات پنالتی کشید و این‌بار شوچنکویی که در فینال دو سال قبل پنالتی پیروزی را زده بود, ضربهٔ خود را گل نکرد تا لیورپول قهرمان شود.

در دسامبر ۲۰۰۴ شوچنکو به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد. در ضمن در لیستی که پله با عنوان «۱۲۵ فوتبالیست برتر زندهٔ جهان»‌ در مارس ۲۰۰۴ منتشر کرد نیز جا داشت. او در همین سال از دست رئیس جمهور وقت اکراین, لئونید کوچما, جایزهٔ «قهرمان اکراین» را دریافت کرد.

در تابستان ۲۰۰۴ شایعه‌های زیادی در مورد انتقال شوا به چلسی بود. می‌گفتند رومان آبرامویچ,صاحب چلسی, ۵۰ میلیون پاوند به اضافهٔ هرنان کرسپو را پیشنهاد داده‌است. این انتقال هرگز صورت نگرفت اما کرسپو به صورت قرضی به میلان آمد. پس از آن شایعه‌هایی بود که آبرامویچ مبلغ انتقال را به ۸۵ میلیون پاوند افزایش داده و حاضر شده هفته‌ای ۲۲۵ هزار پاوند هم به شوچنکو بپردازد اما مجدداً چیزی صورت نگرفت.

در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ شوچنکو در ۲۲ بازی لیگ به میدان آمد و ۱۹ گل زد. در لیگ اروپای آن سال نیز شوچنکو مجدداً عالی بازی کرد. او در ۱۲ بازی به میدان آمد و ۹ گل زد. در ۲۳ نوامبر ۲۰۰۵ در بازی برگشت مقال فنرباغچهٔ ترکیه, شوا ۴ گل به ثمر رساند تا آث میلان ۴-۰ شود و نام او به عنوان پنجمین فردی که در یک بازی جام باشگاه‌های اروپا ۴ گل به ثمر رسانده ثبت شود. پیش از او تنها فون باستن, سیمونه اینزاگی, دادو پرسو و رود وان نیستلروی به این مهم نائل آمده بودند. در ۴ آپریل ۲۰۰۶ شوچنکو ۵۱امین گل خود در تاریخ جام باشگاه‌های اروپا به ثمر رساند تا با رائول گونزالز (از رئال مادرید) برابر شود.

با این حال شوچنکو در ۴ بازی آخر (یک چهارم نهایی و نیمه نهایی) تنها یک گل به ثمر رساند تا میلان گرچه به زحمت از سد لیون گذشت اما مقابل بارسلونا حذف شد.

شوچنکو در ۳۱ می‌۲۰۰۶ به چلسی انگلستان پیوست.

او در طول هفت سال بازی برای آث میلان پس از گونار نورداهل دومین گل‌زن برتر تاریخ این باشگاه شد. (گل او مقابل ترویسو در ۸ فوریه ۲۰۰۶ او را به این مقام رساند)

شوچنکو مجموعا در ۲۰۷ بازی لیگ ایتالیا برای میلان به میدان رفت و ۱۲۷ گل به ثمر رساند.

 

چلسی

در ۱۱ می‌۲۰۰۶ شوچنکو اعلام کرد بر خلاف صحبت‌های قبلی قصد ترک میلان را دارد.

پیش از این شوچنکو بارها گفته بود که دوست دارد در میلان بازی کند و به جایگاه کسانی چون فرانکو بارسی یا پائولو مالدینی برسد.

در ۳۱ می‌۲۰۰۶ شوچنکو رسما به چلسی پیوست. مبلغ قرارداد رسما فاش نشده اما مبلغی حدود ۳۰ میلیون پاوند حدس زده می‌شود که گران‌ترین مبلغ تاریخ فوتبال انگلستان و یکی از گران‌ترین‌های جهان است.

شوچنکو در چلسی شمارهٔ هفت را خواهد پوشید. این علاقهٔ خود او بود که از سمت خوزه مورینیو نیز تمدید شد.(البته ناگفته نماند وی در فصل جدید بار دیگر به آث میلان پیوست)

 تیم ملی اکراین

شوچنکو اولین گل ملی خود را در می‌۱۹۹۶ در بازی دوستانه‌ای مقابل ترکیه به ثمر رساند.

در مارس ۲۰۰۰ والری لوبانوسکی (مربی سابق شوچنکو در دینامو) به مربیگری تیم ملی رسید و اکراینی‌ها تلاش داشتند به جام جهانی ۲۰۰۲ راه پیدا کنند. شوچنکو در مسابقات مقدماتی ۱۰ گل برای اکراین به ثمر رساند اما نهایتا اکراینی‌ها مقابل آلمان حذف شدند و از راه‌یابی به جام ناکام ماندند.

اکراین در ضمن از راه‌یابی به یورو ۲۰۰۰نیز بازماند. در مسابقات راه‌یابی به آن جام نیز شوچنکو دو گل مقابل روسیه و اسلوونی به ثمر رساند.

در مسابقات راه‌یابی به یورو ۲۰۰۴ اکراین مجدداً ناکام ماند. این‌بار نیز شوچنکو حضور داشت و چند گل (از جمله گلی به اسپانیا) را به ثمر رساند.

در اکتبر ۲۰۰۵ اکراین بالاخره (برای اولین بار در تاریخ) به جام جهانی راه یافت. آن‌ها در گروه خود در مسابقات راه‌یابی ۱۲ بازی کردند و با فتح هفت بازی و تنها یک باخت در صدر گروه نشستند و مستقیما صعود کردند. شوچنکو از مجموع ۱۸ گل اکراین شش تا را به ثمر رساند.

شوچنکو در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان امید اصلی اکراین به میدان آمد و در بازی دوم در پیروزی چهار بر صفر مقابل عربستان صعودی, یک گل به ثمر رساند. او سپس در بازی بعدی مقابل تونس هم به میدان آمد و با به ثمر رساندن یکل گل به تیمش کمک کرد که از گروه بالا بیاید. آندری در مرحله یک هشتم نهایی در پیرزی اکراین بر سوئیس در ضربات پنالتی شرکت داشت گرچه خود پنالتی اش را گل نکرد. او در بازی اکراین و ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی هم بازی کرد اما اکراین ۳-۰ شکست خورد تا از جام حذف شود اما بهرحال شوچنکو اولین جام جهانی خود را با به ثمر رساندن دو گل و جای گرفتن در میان هشت تیم برتر به همراه اکراین با موفقیت به پایان رساند.

 

زندگی شخصی

آندری در ژولای ۲۰۰۴ با مدل آمریکایی, کاریستن پازیک, ازدواج کرد. این ازدواج به طور خصوصی و در زمینی گلف در واشنگتن صورت گرفت. این دو در ۲۹ نوامبر ۲۰۰۴ صاحب فرزندی شدند که به افتخار مایکل جردن, بسکتبالیست مشهور, «جردن» نام گرفت. شوا این تولد را با گل زدن مقابل سامپدوریا در پیروزی ۲-۱ آث میلان در روز بعد جشن گرفت.

شوچنکو در فوتبال کسانی چون روماریو, پله, زیکو و پلاتینی را ستایش می‌کند.

آندری دوست نزدیک جیورجیو آرمانی است و به همراه او شعبه‌ای از فروشگاه مد آرمانی را در کیف گشودند.

در آپریل ۲۰۰۶ شوچنکو در آگهی تبلیغاتی برای اسپورتزسنتر شرکت داشت. این آگهی از ای.اس.پی.ان پخش شد.

آندری برای برقراری ارتباط کلامی بهتر با همسرش به چلسی نقل مکان کرد تا زبان انگلیسی را بطور کامل بیاموزد.

افتخارات

قهرمانی‌ها

  • جام باشگاه‌های اروپا: ۲۰۰۲-۲۰۰۳
  • لیگ ایتالیا (سری آ): ۲۰۰۳-۲۰۰۴
  • جام حذفی ایتالیا: ۲۰۰۲-۲۰۰۳
  • سوپرکاپ اروپا: ۲۰۰۴
  • سوپرکاپ ایتالیا: ۲۰۰۴
  • لیگ اکراین: ۵ بار (از ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹)
  • جام حذفی اکراین: ۲ بار (۱۹۹۶ و ۱۹۹۸)
دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 20:51 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

[تصویر: sq3foli9009huf97x.jpg]

شناسنامه

تاریخ تولد: هفت سپتامبر سال 1980 (27)ساله
محل تولد: آرژانتین - بوئینس آیرس - برنال
قد: 178سانتیمتر
پست: مدافع
آغاز فوتبال حرفه ای: از باشگاه ایندیه پندینته
باشگاه فعلی: بارسلونا
تعداد بازی ملی: 32
تعداد گل ملی: 1

زندگی

باشگاهای قبلی: از سال 2000 تا 2003 در ایندیهپندینته آرژانتین که برای این تیم 62 بازی انجام داد و 1 گل زد. از سال 2003 تا 2007 در تیم رئال ساراگوزا اسپانیا بازی کرد که برای این تیم 138بار به میدان رفت و 5 گل به ثمر رساند. و از سال 2007 تا به حال در تیم بارسلونا اسپانیا بازی میکند که تا امروز 17 بازی برای این تیم انجام داده و 1 گل برای این تیم زده است.

گابریل میلیتو از سال 1997 تا 2003 در تیم ایندیهپندینته عضویت داشت. در سال 2003 او می خواست که به تیم رئال مادرید انتقال یابد ولی بعد از مصدومیتی که برای میلیتو از ناحیه زانو به وجود آمد سران رئال مادرید انتقال گابریل به این تیم را نپذیرفتند. البته یکی از مدیران مادرید بنام جورج والدانو اظهار کرده بود که چرا می خواهند میلیتو را به رئال بیاورند او معتقد بود که گابریل هنوز بازیکن بزرگی درحد و اندازه رئال نشده است. گابریل در ساراگوزا باقی ماند. تا این که در 10 جولای 2007 گابریل میلیتو با یک قرارداد ۱۳.۹ میلیون یورویی به تیم بارسلونا منتقل شد. و در 19 جولای 2007 پس از انجام آزمایشات پزشکی به مدت 4 سال و با دستمزد ۲.۷میلیون یورو در سال با بارسلونا قرارداد امضاء کرد . گابریل اولین بازی خود را برای بارسلونا در 2 سپتامبر 2007 و در مقابل اتلتیکو بیلبائو انجام داد.
با انتقال گابریل میلیتو به بارسلونا خط دفاعی بارسلونا بسیار مستحکم شد. حالا بارسلونا با وجود لیونل مسی - رونالدینیهو و ساموئل اتوئو در خط حمله و دکو و ژاوی در پست هافک و گابریل میلیتو در پست دفاع به تیم کاملی تبدیل شده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان گابریل میلیتو بهترین دفاع حال حاضر جهان است.
گابریل میلیتو در رده ملی بهترین بازیهای خود را در جام کنفدراسیونهای 2005 و جام جهانی 2006 از خود به نمایش گذاشت.

Diego Milito - Inter Mailand (3).jpg

پوستر دیگو میلیتو

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 19:13 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

شناسنامه

 
نام:ادوین وندرسار
تاریخ تولد : 29 اکتبر 1970
محل تولد : وورهت , هلند
نقش : دروازه بان
عملکرد : 152
تعداد گل ها : 0
تاریخ پیوستن : 1 Jun 2005
تاریخ اولین بازی برای تیم : 9 آگوست 2005 مقایل دبرچنی
تیم ملی : هلند (باز نشسته )
افتخارات و قهرمانی ها
به همراه یونایتد :
لیگ برتر : 2006/07 و 2007/08
لیگ قهرمانان اروپا : 2007/08
جام حذفی: 2005/06
جام خیریه : 2007/08

زندگی

 نام ادوين ون درسار متولد 29 اكتبر 1970 در وورهوت هلند است كه به عنوان يك فوتباليست فوق حرفه اي در سمت دروازه بان براي ليگ پره (برتر) مير در تيم منچستر يونايتد بازي ميكند او در ميان هلندي ها بيشترين بازي را ارائه داده و آخرين حضور بين المللي اش را هم در يورو 2004 به نمايش گذاشت آن هم در يك چهارم نهايي كه به باخت مقابل روسيه انجاميد و حالا مدتي است از فوتبال حرفه اي خداحافظي كرده است در 24 ژوئن 2008 اعلام كرد كه بازي هاي باشگاهي اش در اين فصل آخرين بازي هايش نيز در ليگ برتر خواهد بود اما هنوز معلوم نيست نقشه اي براي بازنشستگي كلي دارد يا به جاي ديگري خواهد رفت. او در جام جهاني 94 هلند در تركيب تيم ملي كشورش بود اما بازي نداشت و براي اولين بازي بين المللي اش تا 7 ژوئن 95 بر كرد تا مقابل بلاروس حاضر شد او در سه رقابت حساس و مهم كه به پنالتي كشيده شد داخل دروازه ايستاد يعني در يوروي 96، فرانسه 98 و يورو 2000. ون در سار طي بازي مقابل ايتاليا در 9 ژوئن 2008 كه به شكست مفتضحانه سه بر هيچ ايتاليا انجاميد كاپيتان هلند بود و اين وظيفه را در مسابثه 13 ژوئن همين سال در مقابل فرانسه هم ايفا كرد كه اين بار 4 بر 1 پيروز ميدان بودند بازي آخر وي مقابل روسيه در واقع حضور شانزدهم اش در يك مسابقه قهرماني اروپا بود كه ركورد بي نظير است او علي رغم داشتن آسيب قابل توجه اما در فصل 2007-2008 خوب ظاهر شد و با گرفتن پنالتي نيكولاس آنكلاتي حضوري قدرتمند را به نمايش گذاشت و موجب قهرماني تيم منچستر شد ون درسار با خانمي با نام آنامارين ون كاسترين ازدواج كرده كه در 20 مي 2002 در بورس وان برليگ واقع در آمستردام برگزار شد اين زوج صاحب دو فرزند هستند يك پسر به نام جو و يك دختر به نام لين جشن تولد جو همزمان بود با نجات هلند در ضربات پنالتي مقابل سوئد در يك چهارم نهايي يورو 2004 كه با همين كار هلند در ضربات پنالتي پاياني 5 بر 4 پيروز ميدان ميشود و خوشحالي او به عنوان يك مرد كه تازه پدر شده دو چندان ميگردد.

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 19:5 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

پیتر چک متولد 20 مِی 1982 در پِلِزن جمهوری چک دارای 197 سانتیمتر قد و پستش دروازبان است.فوتبالش را از تیم ویکتوریا پلزن آغاز کرد اما نه در پست دروازبان بلکه در پست هافبک و فوروارد

از وقتیکه پایش در سن 10 سالگی شکست ، وی پس از بهبود گاه گاه در درون دروازه می ایستاد و کم کم به این پست علاقمند شد.در سن 17 سالگی وی به تیم چِمل بِلسانی در سال 1999 با یک قرارداد رسمی ملحق شد ولی نتوانست در این تیم موفق باشد.
بعد از انجام 27 بازی در 2 فصل ، باشگاه آ.ث. اسپارتا پراگ یکی از تیم هایی بود که استعداد پیتر چک را به عنوان یک بازیکن کم سن و سال قبول داشت و با پیشنهاد بالای 700 هزار یورویی برای یک دروازبان با وی قرارداد بست.
وی پس از پیوستن به این تیم به سرعت درخشید و فصل بسیار موفقی را با این تیم طی نمود.وی توانست در آن سال رکورد 855 دقیقه بدون خوردن گل را ثبت کند.همچنین درخشش وی در بازی های جام باشگاه های اروپا با این تیم سبب شد که وی مورد توجه باشگاه های بزرگ قرار گیرد.اما وی با تیم رِن فرانسه به نوافق رسید و قرارداد 5 میلیون یورویی را با این تیم امضا کرد که یک مبلغ گزاف برای یک دروازبان در سال 2002 بود.

مسلماً رِن تیم بزرگی در فرانسه نبود ولی به عنوان تجربه در تیمی خارج از کشورش و همچنین به عنوان سکوی پرتابی برای ستاره شدن اش دارای اهمیت بود.بعد از 2 سال در تابستان 2004 وی با قرارداد 10 میلیون یورویی جایگزین کارلو کودیچینی ای شد که در چلسی خوب کار نمیکرد و مسئولین این تیم را ملزم به آوردن دروازبان جایگزین کرده بود تا هم در درون دروازه گزینه ی مناسبی داشته باشد و هم با ایجاد حس رقابت ، انگیزه ی کودیچینی را هم بالا ببرند.
پیتر چک خیلی زود و به خوبی توانست جای کودیچی را پر کند و مورد تشویق طرفداران چلسی واقع شود.وی با استفاده از این فرصتی که به وی داده شده بود به جهان نشان داد که چه می تواند بکند.
وی همچنین در لیگ انگلیس هم رکورد ثبت کرد و توانست 1025 دقیقه دروازه ی خود را بسته نگه دارد. اوضاع برای پیتر چک داشت خوب پیش میرفت تا اینکه وی در یک مصدومیت شدید از ناحیه جمجمه آسیب دید و مدت ها از میادین دور بود.وی بعد از بهبودی با کلاه مخصوصی به فوتبالش ادامه داد.

پیتر چک هم اکنون اگر بهترین دروازبان دنیا نباشد بین 3 دروازبان برتر جهان به حساب می آید و بسیاری از تیم ها آرزوی داشتن چنین دروازبانی را دارند.

پیتر چک هم اکنون اگر بهترین دروازبان دنیا نباشد بین ۳ دروازبان برتر جهان به حساب می آید و بسیاری از تیم ها آرزوی داشتن چنین دروازبانی را دارند. افتخارات پیتر چک بهترین دروازبان اروپا در رده ی سنی امید همراه با تیم چک در سال ۲۰۰۲ بهترین دروازبان لیگ انگلیس در سال ۲۰۰۵ قهرمانی با تیم چلسی در لیگ برتر انگلیس در فصل های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ و ۲۰۰۵-۲۰۰۶ قهرمانی جام اتحادیه انگلیس در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۶ قهرمانی جام حذفی انگلیس در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ قهرمانی جام اتحادیه در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ و …

افتخارات پیتر چک

بهترین دروازبان اروپا در رده ی سنی امید همراه با تیم چک در سال 2002

بهترین دروازبان لیگ انگلیس در سال 2005

قهرمانی با تیم چلسی در لیگ برتر انگلیس در فصل های 2004-2005 و 2005-2006

قهرمانی جام اتحادیه انگلیس در سال 2005-2006

قهرمانی جام حذفی انگلیس در فصل 2006-2007

قهرمانی جام اتحادیه در فصل 2006-2007

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 18:52 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 شناسنامه

 

 

تاریخ تولد:۲۰می ۱۹۸۱

محل تولد: مادرید- اسپانیا

قد:۸۵/۱سانتی متر

وزن:۸۲کیلو گرم

باشگاه فعلی:رئال مادرید

 

زندگی

ایکر کاسیاس از کوچکی علاقه ی فراوانی به فوتبال داشت ولی او استعداد خود را در دروازبانی نشان داد.هنگامی که به دوران نوجوانی رسید تیم رئال به استعداد او پی برد وخبر از حضور پدیده ای در فوتبال را دادند سر انجام او به تیم های پایه ی رئال راه یافت و با بازی های خوب خودراهی بزرگسالان این تیم شد وتا حالا این تیم به خاطر دروازبانی های خوبی که کاسیاس در طول این چند سال کرده قرارداد او را تا پنج سال دیگر با او تمدید کرده است.از نظر خیلی ها او بهترین دروازبان تاریخ اسپانیا است او در رده بندی بهترین دروازبان های جهان رده ی چهارم را در اختیار دارد .او دروازبان شماره  یک اسپانیاست و دروازبان هایی همانند ویکتور والدز(بارسلونا) و رینا(لیور پول)هنوز نتوانسته اند جای او را بگیرند.

 

 

ایکر کاسیاس فرناندز در 20 می 1981 در منطقه ی موستولس شهر مادرید (منطقه یی در حومه ی شهر مادرید) به دنیا آمد او در سال 1991 کار خود را در تیم نوجوانان رئال مادرید آغاز نمود ولی تا پیش از شروع سال 1998 به تیم بزرگسالان رئال پیوست و در ترکیب تازه ی تیم رئال در فصل بعدی قرار گرفت. در سال 2000 و در پی شکست 3-0 والنسیا در مقابل رئال مادرید، ایکر جوانترین دروازبانی بود که تا آن زمان در فینال لیگ برتر حضور یافته بود. این پیروزی دلنشین 4 روز پس از تولد 19 سالگی ایکر به وقوع پیوستایکر در طول مسابقات قهرمانی فوتبال نوجوانان UEFA-CAF و جام جهانی نوجوانان فیفا در سال 1999 یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا بود. در پی عملکرد بسیار حرفه ای ایکر در بازی اسپانیا مقابل سوئد، وی در جام ملت های 2000 از داشتن جانشین در تیم ملی کاملا بی نیاز بود.

                                                 

 

افتخارات و جوایز:
داخلی:
لیگ اسپانیا: 2001، 2003 و 2007
سوپر کاپ اسپانیا: 2003
در سطح قاره اروپا:
لیگ قهرمانان UEFA: 2000 و 2002 و 2008
سوپر کاپ اروپا: 2002
کاپ بین الملل (اینترنشنال): 2002
در سطح جهانی:
جام جهانی نوجوانان فیفا: 1999
پودولسکی مهاجم 22 ساله عضو باشگاه بایرن مونیخ آلمان می باشد

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 18:50 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

 

نام:آنخل فابین دیماریا

قد :۱۷۸ سانتیمتر

وزن:۶۴ کیلو گرم

آنخل فابین دیماریا در تاریخ ۱۴ فوریه ۱۹۸۸ در روزاریو آرژانتین به دنیا آمد.

در سال ۲۰۰۱ در حای که تنها ۱۳ سال داشت به تیم نوجوانان روساریو سنترال پیوست و بعد از ۴ فصل حضور در این تیم در سال ۲۰۰۵ اولین بازی خود را انجام داد .بازی های درخشان دی ماریا در لیگ آرژانتین مرد توجه چند باشگاه از جمله روبین کازان روسیه قرار گرفت که این انتقال تا پای نهایی شدن پیش رفت ولی به دلایلی نا تمام ماند. 

گفتنی است در همین سال همراه با تیم جوانان آرژانتین در کنار بازیکنانی مثل سرجیو آگوئرو و ماکسی میلیانو مورالز قهرمان جام جهانی جوانان در کانادا شد. آنخل در این تورنمت ۳ گل برای آرژانتین به ثمر رساند که سومین گلزن تیم آرژانتین و چهارمین گلزن تورنمنت لقب گرفت.

 بالاخره بعد از درخشش در جام جهانی جوانان با پیشنهادی از سئی باشگاه بنفیکا پرتقال روبرو شد و به این تیم پرتغالی پیوست تا جانشین سیمائو شود که به اتلتیبکو مادرید پیوسته بود.

در سال ۲۰۰۸ به همراه تیم المپیک آرژانتین در کنار بزرگانی چون ریکلمه. مسی. ماسکرانو. گاگو و  آگوئرو توانست قهرمان المپیک پکن شود که آنخل در دیدار پایانی مقابل نیجریه تک گل تیمش را به زیبایی و با یک ضربه چیپ به ثمر رساند.

همچنین زیبا ترین گل لیگ پرتغال را دی ماریا از فاصله ۳۰ یاردی (۲۷ متر)به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۸ مورد توجه باشگاه های زیادی از جمله منچستر یونایتد و اینتر قرار گرفت که با مخالفت از سوی باشگاه بنفیکا شانس حضور در یک تیم بزرگ را از دست داد.

او در سال 2010 به جمع ستارگان  رئال مادرید پیوست

و همچنین در ترکیب اصلی و فیکس آرژانتین  قرار دارد

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 16:13 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناسنامه

 

نام : کریم بنزما

ملیت : فرانسه

تاریخ تولد : هفدهم دسامبر 1987

قد : 182 سانتیمتر

وزن : 74 کیلو گرم

پست تخصصی : مهاجم

محل تولد : لیون فرانسه
 

زندگی

 

 

علاقه ی او به فوتبال از حومه ی شهر لیون که او در آن رشد یافت آغاز شد . در 9 سالگی به المپیک پیوست ، شش سال بعد او به مدرسه ی ولاژ تولا پیوست . ما به بررسی زندگینامه ی کریم بنزما در چند بخش می پردازیم .

کریم ینزما (19 دسامبر 1987) اصلیتی مانند زیدان دارد . هر دوی آنها در منطقه ی کابیلیای الزایر ریشه دارند. دا لاکهال بنزما ، پدر بزرگ کریم ، در آنجا می زیست تا این که بالاخره در دهه ی 50 ، خانواده ی بنزما به لیون کوچ کردند . بازیکن رئال اولین ضربه ی خود در زمین چمن به توپ را در ال برون ، در شمال شهر لیون زد . " هنوز صدای موسیقی رپ ماشین جوانانی که با خوشحالی از آنجا می گذشتند را به یاد می آورم . من همیشه با برادر کوچکم بازی می کردم ، من حمله می کردم و او دفاع می کرد ." کریم دز یک خانواده ی نه نفره ششم است . (پنج دختر ، چهار دختر) پدرش کارمند مجلس بود و مادرش خانه دارد .

او همچنان به بازی در مدرسه ی ژان لورگت ادامه داد و سپس به ترایون بارون پیوست . او در این تیم توانست با هت تریک در برابر یک تیم لیونی ، نظر چند استعدادیاب را به خود جلب کند . او در آنجا اولین قراردادش را با المپیک منعقد کرد و شش سال بعد راهی مدرسه ی ژان مولین و تیم ژرلاند ولاژ تولا شد . خانواده اش به تشویق او می پرداختند . سلی ، خواهرش آن زمان را به یاد می آورد :" به یاد می آورم که همیشه در زمین فوتبال بود و با افرادی که سه چهار سال از او بزرگتر بودند بازی می کرد ...

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 16:5 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

شناسنامه

 

زندگی

دیگو آرماندو مارادونا ( متولد ۳۰ اکتبر۱۹۶۰ در ویلا فیوریتو، امروزه پاتریدو در ایالت بوینس‌آیرسفوتبالیستآرژانتینی. وی فوتبال دهه نود را به خودش اختصاص می‌دهد. تیم ملی آرژانتین توانست در زمان او سال ۱۹۸۶، جام جهانی فوتبال را متعلق به خود کند و در سال ۱۹۹۰ به نایب‌قهرمانی جهان دست یابد. زندگی مارادونا همواره با حواشی زیادی همراه بوده است و با وجود حادثه تیراندازی او به سمت چند خبرنگار که به مجروح شدن یک نفر ازآنان انجامید هنوز از چهره های محبوب خبرنگاران به شمار میرود. مارادونا هنگامی که کودکی هشت ساله بود با انجام حرکات نمایشی با توپ فوتبال در اماکن عمومی سعی میکرد بخشی از خرج خانواده فقیرش را تامین کند.در همین زمان بود که یک خبرنگار از او بزرگترین آرزویش را پرسید. مارادونای کوچک در برابر دوربین تلویزیون گفت دوآرزوی بزرگ دارد. یکی اینکه بتواند با تیم آرژانتین به جام جهانی برود ودیگری اینکه در جام جهانی قهرمان شود. مارادونا در دوران جوانی درخشش خود را با تیم بوکاجونیورز آرژانتین آغاز کرد و پس از آن به بارسلونای اسپانیا رفت. و با این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا رسید. در جام جهانی 1982 علی رقم انجام بازیهای دیدنی به دلیل یک حرکت غیر ورزشی در دیدار برابر برزیل در دور دوم از زمین اخراج شد و بدون مارادونا آرژانتین از جام جهانی خداحافظی کرد. چهار سال بعد در جام جهانی 1986 در مکزیک مارادونا فوتبال زیبای خود را به نمایش گذاشت. در اوج حساسیت های این جام دو تیم آرژانتین و انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتند. جنگ جزایر فالکلند در میدان ورزشی به منصه ظهور رسید. مارادونا با به ثمر رساندن دو گل تاریخی موجب پیروزی آرژانتین شد. نخستین گل مسابقه را مارادونا در ابتدای نیمه دوم با دست به ثمر رساند و چند دقیقه بعد در حالی که در میانه های میدان صاحب توپ شده بود با دریبل زدن هفت بازیکن انگلیسی توپ را وارد دروازه پیتر شیلتون (دروازه بان انگلستان) نمود.هنرنمایی خارق العاده مارادونا آرژانتین را به قهرمانی جهان در سال 1986 می رساند.مارادونا همچنین توانست باشگاه ناپولی ایتالیا را دوبار در سالهای 1987 و 1989 به مقام قهرمانی لیگ ایتالیا برساند.و در سال 1990 نیز به همراه این تیم جام یوفا را فتح نمود. در جام جهانی 1990 که به میزبانی ایتالیا برگزار میشد تیم آرژانتین توانست به کمک مارادونا ایتالیای میزبان را در مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه شهر ناپولی شکست دهد. پس از جام جهانی درگیری مارادونا با سران باشگاه ناپل که با سازمان مافیای حاکم براین شهر نیز چندان غریبه نبودند آغاز شد. ناگهان در پایان یک مسابقه لیگ ایتالیا اعلام شد آثار استفاده از کوکائین در بدن مارادونا یافت شده است. فیفا او را 15 ماه از شرکت در رقابت های فوتبال محروم کرد. ولی مارادونا دردسر های بیشتری را نیز برای خود خرید. در شهر ناپل شایع شد که پلیس این شهر متن ضبط شده ماکلمات تلفنی مارادونا و یکی از مقامات مافیارا در اختیار دارد که ثابت می کند او در یک شبکه گسترده خلافکاری و توزیع مواد مخدر دست داشته است. مارادونا که ظاهرا به بوئنوس آیرس پناه برده بود در خانه خود مورد هجوم پلیس آرژانتین واقع میشود و باز اعلام میشود در خانه اش مقادیر زیادی مواد مخدر کشف شده است. مارادونا دیگر نمی توانست به ناپل بازگردد. او پس از پایان دوره محرومیتش مدتی را در باشگاه سویل اسپانیا گذراند و سپس به نیوولز در آرژانتین رفت . زمانی که قصد خداحافظی از فوتبال را داشت به سفارش آلفیوباسیله( سرمربی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1994) در آستانه جام جهانی 1994 باردیگر پیراهن تیم ملی را به تن کرد تا به تیم بحران زده آرژانتین روحیه بدهد. با شروع مسابقات جام جهانی 1994 تماشاگران بار دیگر توانایی های مارادونا را به چشم دیدند و آن را تحسین نمودند. هنگامی که در بازی برابر یونان گلی زیبا را برای تیمش به ثمر رساند کمتر کسی تصورمی نمود که این تیم شکست پذیر باشد ولی در پایان بازی آرژانتین و نیجریه (که مارادونا به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شده بود) آزمایش دوپینگ مارادونا مثبت از آب درآمد. فیفا در همان روز مارادونا را دوسال از شرکت در مسابقات فوتبال محروم کرد. آرژانتین پس از از دست دادن کاپیتانش چیزی برای گفتن نداشت و در دور یک هشتم نهایی توسط رومانی از گردونه رقابت ها خذف شد . از سال ۲۰۰۵، مارادونا به عنوان مجری تلویزیونی کار می‌کند.بدون شک در کهکشان جهان فوتبال مارادونا نامی ماندگار خواهد بود بازیکنی که قهرمان جام جهانی فوتبال شد تا به آرزوی دیرین خود دست یابد.

 سوابق بازیگری

v 91 بازی ملی و 34 گل


v حضور در جام جهانی 1982 اسپانیا

v قهرمانی در جام جهانی 1986 مكزیك

v انتخاب به عنوان بهترین بازیكن جام جهانی 1986 مكزیك

v نایب قهرمانی در جام جهانی 1990 ایتالیا

v حضور در جام حهانی 1994 آمریكا

v 1976-1981 آرژانتینیوس جونیورز (166 بازی و 116 گل)

v 1981-1982و1995-1997 بوكا جونیورز(71 بازی و 35 گل)

v 1982-1984 بارسلونا (58 بازی و 38 گل)

v 1984-1991 ناپولی (259 بازی و 115 گل)

v 1992-1993 سویا (29 بازی و 7 گل)

v 1993-1994 Newell's old boys (5 بازی بدون گل زده)

v قهرمان آرژانتین 1981

v قهرمان ایتالیا 1987 و 1990

v جام حذفی ایتالیا 1987

v جام یوفا 1989

سوابق مربیگری

v 1994 ماندیو كورینتیاتس

v 1995 ریسینگ كلاب آویاندا


مليت: آرژانتين

متولد: 30 اکتبر1960 در بوئنوس آيرس

پست: هافبک مياني- هافبک چپ

تعداد بازي هاي ملي: 90 بازي از سال 1977 تا 1994 ميلادي

افتخارات ملي: کسب مقام قهرماني جام جهاني 86 مکزيک و نايب قهرماني جام جهاني 90 ايتاليا، قهرماني جوانان جهان 79

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 16:0 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

سابقهٔ بازی

تیم ملی آلمان

بالاک در هنگام بازیگری در تیم چمنیتز به تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان دعوت شد و در ۲۱ مارس ۱۹۹۶ اولین بازی ملی خود را در رده زیر ۲۱ سال مقابل دانمارک به میدان آمد و در مجموع برای آن تیم ۱۹ بازی و ۴ گل زد.

اولین دعوت بالاک به تیم ملی بار از سوی برتی فوگتس بود. هنگامی که در کایزرسلاترن بازی می‌کرد.

اولین بازی ملی او در ۲۸ آوریل ۱۹۹۹ و زمان مربیگری اریش ریبک انجام شد. در آن روز بالاک مقابل اسکاتلند در دقیقهٔ ۶۰ به جای دیتمار‌هامان به بازی آمد.

در یورو ۲۰۰۰ بالاک جز تیم آلمان بود که بسیار ضعیف نتیجه گرفت و در دور اول حذف شد. بالاک در کل این جام تنها ۶۳ دقیقه به میدان آمد.

در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ بالاک با بازیسازی خوبش در مرکز زمین خود را به عنوان ستاره تیم ملی کشورش مطرح کرد. او در بازی تک حذفی مقابل اکراین سه گل به ثمر رساند تا حضور آلمان در این جام تضمین شود.

در جام جهانی ۲۰۰۲ بالاک بسیار خوش درخشید و نقطهٔ اوج فوتبال او رقم خورد. او در این مسابقات در یک چهارم نهایی مقابل آمریکا و در نیمه نهایی مقابل کرهٔ جنوبی تک گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. در بازی مقابل کرهٔ جنوبی بالاک با یک خطای فنی یک خطر مسلم گلزنی را از کره‌ای‌ها گرفت و به همین علت کارت زردی دریافت کرد که او را از حضور در فینال بازداشت. با این حال بالاک در نایب‌ قهرمانی آلمان نقش بسزایی داشت و از بهترین پاسورهای کل بازی‌ها بود.

پس از بازی‌های یورو ۲۰۰۴ و با انتخاب یورگن کلینزمن به جای رودی فولر در سمت مربی تیم ملی آلمان، بالاک هم به جای الیور کان کاپیتان تیم ملی شد.

بالاک در بازی‌های دوستانهٔ آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۰۶ نیز خوب ظاهر شد و در اواخر مارس ۲۰۰۶ گل چهارم را برای آلمان به ثمر رساند تا این تیم آمریکا را ۴-۱ مغلوب کند.

بالاک با ۶۰ بازی ملی، ۲۹ گل به ثمر رسانده‌است. او پیراهن شمارهٔ ۱۳ معروف تیم را به تن می‌کند یعنی همان پیراهنی که قبلا گرد مولر و فرانس بکن‌بائر به تن داشته‌اند.

 

کایزرسلاترن

بازی‌های خوب بالاک در چمنیتزر و تیم ملی زیر ۲۱ سال مربی وقت کایزرسلاترن، اتو رهاگل، را بر آن داشت تا او را خریداری کند. کایزرسلاترن تازه به بوندسلیگا برگشته بود و این موقعیت خوبی برای بالاک بود.

در هفتمین بازی فصل در بازی دور از خانه مقابل کارلسروهه،رهاگل تصمیم گرفت بالاک جوان را برای اولین بار به میدان بفرستد و این اولین بازی وی در بوندسلیگا بود. گرچه او تنها در پنج دقیقهٔ آخر بازی به میدان آمد. در ۲۸ مارس ۱۹۹۸ بالاک برای اولین بار در ترکیب ابتدایی تیم قرار گرفت. بازی مقابل بایر لورکوزرن بود و بالاک وظیفهٔ مهار امرسون را به عهده داشت.

بالاک در این فصل جمعا ۱۶ بار برای تیم جدیدش به میدان آمد و نقشی هر چند کوچک در مقام بی‌نظیر کایزرسلاترن یعنی فتح بوندسلیگا بلافاصله پس از بالا آمدن از دستهٔ پایین‌تر،بازی کرد. در فصل بعدی بالاک از بازیکنان اصلی تیم شد و در ۳۰ بازی به میدان آمد و چهار گل به ثمر رساند. کایزرسلاترن در آن فصل تا یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های اروپا بالا رفت و در آن‌جا توسط بایرن مونیخ حذف شد.

در ۱ ژولای ۱۹۹۹ دو ماه بعد از اولین بازی بالاک در تیم ملی بزرگسالان، او در سن ۲۲ سالگی به بایر لورکوزن پیوست. هنوز یک سال از قرارداد او با کایزرسلاترن باقی مانده بود و به همین علت بایر لورکوزن مجبور به پرداخت ۸ میلیون مارک آلمان (نزدیک ۵ میلیون یورو) برای انتقال او شد.              

 

چلسی

بالاک در فصل آخر خود در بایرن از منچستر یونایتد،چلسی، رئال مادرید و آث میلان پیشنهادهایی دریافت کرد و نهایتا در ۱۵ می‌۲۰۰۶ با استفاده از قانون بوسمن با قراردادی سه ساله به چلسی پیوست.

مربی او در چلسی خوزه مورینیو خواهد بود و او در کنار کسانی چون فرانک لمپارد در میانهٔ میدان بازی خواهد کرد.

مورینیو در بارهٔ او گفته‌است: «برای من او از بهترین بازیکنان جهان است. بسیار باهوش است، از نظر تاکتیکی بسیار قوی است و گل‌های بسیاری به ثمر می‌رساند. برای من در اروپا تنها فرانک لمپارد در این سطح بازی می‌کند. این دو زوجی رویایی را تشکیل خواهند داد.»

تیم ملی آلمان

بالاک ۱۸۹ سانت قد و ۸۰ کیلو وزن و چشمانی سبز-آبی و موهایی به رنگ قهوه ای تیره دارد. او با نامزد(همسرش)، سیمونه، زندگی می‌کند و از او صاحب سه فرزند به نام‌های لوئیس، امیلیو و جوردی شده‌است.

در حال حاضر در لندن, انگلستان ساکن است.

بایر لورکوزن

بالاک در بایرلورکوزن به خوبی درخشید. این آغاز درخشش جدی او بود. مربیان او در این تیم کریستوفر دام و کلاس تاپ‌مولر بودند. او در این تیم هافبک تهاجمی بود و جلوی کارستن راملو بازی می‌کرد.

او جمعا سه فصل برای لورکوزن بازی کرد و ۲۷ گل در بوندسلیگا و ۹ گل در اروپا به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۰ لورکوزن تنها به یک تساوی مقابل اونترهاخینگ نیاز داشت تا برای اولین بار در تاریخ فاتح بوندسلیگا شود اما با گل به خودی بالاک، آن‌ها شکست خوردند تا باز هم بایرن مونیخ قهرمان شود.

با این حال بالاک در بایر لورکوزن به یکی از بهترین هافبک‌های اروپا بدل شد. آخرین فصل او در لورکوزن فصل ۲۰۰۱/۰۲ بود که فصلی به یاد ماندنی به شمار می‌آید. او در این سال با لورکوزن مقام نایب قهرمانی بوندسلیگا، جام باشگاه‌های اروپا و جام حذفی آلمان را کسب کرد. چهار تا از بازیکنان لورکوزن در آن سال در تیم ملی آلمان بودند و نایب قهرمان جهان شدند. بالاک در آخرین فصل خود ۱۷ گل به ثمر رساند و بازی‌های خوبش باعث شد به عنوان بازیکن سال آلمان انتخاب شود.

 

بایرن مونیخ

در سال ۲۰۰۲ بالاک با قراردادی به ارزش نزدیک ۱۳ میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست. بایرن مونیخ با سیستمی دفاعی تر بازی می‌کرد و بالاک باید با آن تطبیق می‌یافت اما بهرحال او در فصل اول ده گل در قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا به ثمر رساند. همچنین در فینال جام حذفی آلمان به میدان آمد و دو گل به کایزرسلاترن زد تا بایرن ۳-۱ پیروز شود و به قهرمانی برسد.

در سال بعد بالاک بازهم درخشید و با مربی جدید، فلیکس ماگات، نیز رابطهٔ خوبی داشت.

بالاک جمعا چهار فصل برای بایرنی‌ها بازی کرد و سه بار قهرمان بوندسلیگا و دوبار قهرمان جام حذفی شد و جمعا در ۱۳۵ بازی به میدان آمد و ۴۷ گل به ثمر رساند. این مجموع گل‌های داخلی بالاک از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ را به ۶۱ می‌رساند.

باشگاهی

آغاز کار و چمنیتزر

میشائیل بالاک فوتبال را با تیم بی.س.ژ موتور کارل-مارکس-اشتادت آغاز کرد. والدینش او را در هفت سالگی به تمرین این تیم فرستادند و او در همان نگاه اول چشم مربی وقت، استفن هانیش، (که خود از بازی‌کنان دستهٔ دوم آلمان شرقی بود) را گرفت. قابلیت بازی با دوپای بالاک از مهم‌ترین خاصیت‌های چشم‌گیر او بود.

بالاک آرام آرام به تیم اصلی راه یافت و در ۴ اکتبر ۱۹۸۳ به میدان آمد و در پیروزی دو بر یک تیمش مقابل موتور آسکونای کارل-مارکس-اشتادت شرکت داشت. بالاک مدام پیشرفت می‌کرد و مخصوصا به قابلیت گلزنی‌اش اضافه می‌شد. او در فصل سوم حضورش ۵۷ گل در ۱۶ بازی به ثمر رساند. او تنها ده سال داشت که به باشگاه بزرگ‌تری راه پیدا کرد. یعنی باشگاه کارل-مارکس-اشتادت که بعدها به چمنیتزر تغییر نام داد.

بالاک در تیم جدیدش تحت نظر مربیانی همچون یورگن هابربر و ابرهارد شوستر بود و به همراه این تیم به افتخاراتی نیز نایل آمد از جمله قهرمانی ایالت ساکسونی در ۱۹۹۱ و قهرمانی مسابقات زیر ۱۹ سال کل آلمان در ۱۹۹۴.

در ۱۹۹۵ بالاک برای اولین بار قراردادی امضا کرد و به خاطر قابلیت‌های خاصش به یاد بکن‌بائر به «قیصر کوچک» معروف شد. او در ۴ آگوست ۱۹۹۵ برای اولین بار در یک بازی حرفه‌ای بزرگسالان در اوبرلیگا(دستهٔ دوم) مقابل لیپزیگ به میدان آمد اما چمنیتزر در این بازی ۲-۱ شکست خورد. در این فصل بالاک ۱۵ بار برای تیمش به میدان آمد اما چمنیتز نهایتا به دستهٔ پایین‌تر سقوط کرد. با این حال این فصل برای بالاک فصل موفقی بود زیرا او در ۲۶ مارس ۱۹۹۶ در تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان به میدان آمد.

در فصل بعدی بالاک جز ترکیب ثابت چمنیتزر شد و در درخشش دوبارهٔ این تیم نقش داشت. او در تمام بازی‌ها به میدان آمد و ده گل به ثمر رساند. چمنیتزر نتوانست به دستهٔ بالاتر برگردد اما در تابستان ۱۹۹۷ بالاک به کایزرسلاترنی پیوست که تازه به بوندسلیگا برگشته بود.

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

http://www.futbolwallpapers.com/wallpapers/andrea-pirlo.jpg 

 

آندره آ پیرلو


متولد : 1979/5/19


ملیت : ایتالیایی


باشگاه کنونی : آث میلان


شماره :21


پست : هافبک


قد : 178سانتیمتر


وزن :۶۵ کیلوگرم


محل تولد: ایتالیا ، برشا ، فلرو


افتخارات المپیک : مدال برنز فوتبال مردان - المپیک 2004 آتن

 

 

زندگی

لو متولد 19 می 1979 در شهر فلوره واقع در استان برشیا در ایتالیا می باشد. پدر او مردی ثروتمند و صاحب دو كارخانه ساخت تجهیزات آهنگری است. او از سال 2001 به تیم میلان پیوسته و به همراه این تیم در فوتبال جهان به چهره ای مطرح بدل شده است.پیرلو به عنوان یكی از بهترین هافبكهای دنیا كه مشخصه مهم بازی او ارسال پاسهای عمقی خطرناك است شناخته شده است. گاتوزو همبازی او در میلان و تیم ملی در مورد او می گوید:با دیدن بازی پیرلو به این فكر می افتم كه آیا من هم فوتبالیستم؟كارلوس البرتو پریرا و كافو هم سبك بازی او را شبیه بازی برزیلی ها می دانند و انچلوتی مربی او در... میلان هم او را بهترین بازیساز دنیا بر میشمارد..خود پیرلو سبك بازی روبرتو باجو را بسیار می پسندد و به او را الگوی خود قرار داده است.در مورد فوتبال:پیرلو در سال های 1998-1994 و سال 2001 (به صورت قرضی) برای تیم برشا و در سالهای 1999-1998 وسال 2000 برای تیم اینتر بازی کرده است . وی همچنین در فصل 2000-1999 برای تیم رجینا (به صورت قرضی) بازی می کرد و از سال 2001 به تیم آث میلان منتقل شد و هم اکنون نیز در این تیم توپ می زند.او به همراه این تیم یک مرتبه موفق به فتح اسکودتو شد. وی همچنین به همراه تیم میلان یکبار قهرمان جام باشگاه های اروپا شد.او برای تیم ملی ایتالیا در مسابقات یورو 2004 و در المپیک تابستانی سال 2000 بازی کرد و به همراه این تیم در سال 2000 موفق به کسب مدال برنز فوتبال مردان المپیک آتن گشت .هم اکنون پیرلو یکی از بهترین هافبک های حال حاضر جهان به خصوص در سری آ به شمار می رود .او دارای استعدادی فوق العاده در دادن پاسهای دقیق است . از دیگر تواناییهای این بازیکن می توان خلاقیت بالا و دادن پاسهای در عمق زیبا نام برد . در تیم میلان ، پیرلو مرکز تیم است و بازیکنان این تیم گرداگرد توانایی های او در ضمینه های مختلف مانند بازی خوانی و کنترل کردن بازی قرار دادند . پیرلو همچنین متخصص توپ های مرده نامیده می شود . او اولین گزینه برای زدن ضربات آزاد و کرنرها می باشد . پیرلو شگردی جدید برای زدن ضربات آزاد مرسوم کرد به این ترتیب که او با استفاده از آرایش مخصوصی که به سه انگشت بیرونی پای خود برای زدن ضربات آزاد میدهد توانسته است با رکورد بیشترین گل از ضربات آزادی را که بازیکنان میلان از اول تاسیس این باشگاه تا هم اکنون در نیم فصل اول زده اند تساوی کند(چهار گل در نیم فصل اول) به طوری که فقط دو نفر توانسته اند با این رکورد تساوی کنند( دیمیتری آلبرتینی 3بار و فرانک ریکارد 1 بار ).تکنیک فوتبال بازی کردن این بازیکن واقعا بی همتاست و کیفیت بازی این بازیکن هیچ گونه محدودیتی برای مربی این تیم باقی نگذاشته است. . با این وجود چون در میلان بازیکنی مانند پیرلو از نظر خصوصیات تدافعی وجود ندارد وتنها کسانی که می توانند در میلان در پست او بازی کنند ( گتوزو و سیدورف) دارای خصوصیات لازم یک هافبک تدافعی خلاق نیستند پیرلو به ناچار در این پست بازی می کند .پیرلو در جام جهانی 2006 آلمان یکی از مهره های اصلی این تیم به شمار می رود.آندره آ پیرلو متولد یک خانواده ی ثروتمند است و پدر او دارای دو مرکز بزرگ ذوب آهن می باشد.از آنجایی که خانواده پیرلو عاشق بازی فوتبال هستند آندره آ را در بازی فوتبال پشتیبانی می کردند.البته اونها هیچ وقت چیزهایی رو که پیرلو دوست نداشت به او تحمیل نمی کردند.پیرلو دارای یک برادر می باشد که 3 سال از او بزرگتر است و در تیم برشا توپ می زند وی همچنین خواهری دارد که 10 سال از او جوانتر است .

دورنمای خانوادگی

آندره آ پیرلو متولد یک خانواده ی ثروتمند است و پدر او دارای دو مرکز بزرگ ذوب آهن می باشد.از آنجایی که خانواده پیرلو عاشق بازی فوتبال هستند آندره آ را در بازی فوتبال پشتیبانی می کردند.البته اونها هیچ وقت چیزهایی رو که پیرلو دوست نداشت به او تحمیل نمی کردند.پیرلو دارای یک برادر می باشد که 3 سال از او بزرگتر است و در تیم برشا توپ می زند وی همچنین خواهری دارد که 10 سال از او جوانتر است .

 

در مورد فوتبال

پیرلو در سال های 1998-1994 و سال 2001 (به صورت قرضی) برای تیم برشا و در سالهای 1999-1998 وسال 2000 برای تیم اینتر بازی کرده است . وی همچنین در فصل 2000-1999 برای تیم رجینا (به صورت قرضی) بازی می کرد و از سال 2001 به تیم آث میلان منتقل شد و هم اکنون نیز در این تیم توپ می زند.

 

     

او به همراه این تیم یک مرتبه موفق به فتح اسکودتو شد. وی همچنین به همراه تیم میلان یکبار قهرمان جام باشگاه های اروپا شد.

 

او برای تیم ملی ایتالیا در مسابقات یورو 2004 و در المپیک تابستانی سال 2000 بازی کرد و به همراه این تیم در سال 2000 موفق به کسب مدال برنز فوتبال مردان المپیک آتن گشت.

 

هم اکنون پیرلو یکی از بهترین هافبک های حال حاضر جهان به خصوص در سری آ به شمار می رود.

 

او دارای استعدادی فوق العاده در دادن پاسهای دقیق است . از دیگر تواناییهای این بازیکن می توان خلاقیت بالا و دادن پاسهای در عمق زیبا نام برد . در تیم میلان ، پیرلو مرکز تیم است و بازیکنان این تیم گرداگرد توانایی های او در ضمینه های مختلف مانند بازی خوانی و کنترل کردن بازی قرار دادند . پیرلو همچنین متخصص توپ های مرده نامیده می شود . او اولین گزینه برای زدن ضربات آزاد و کرنرها می باشد . پیرلو شگردی جدید برای زدن ضربات آزاد مرسوم کرد به این ترتیب که او با استفاده از آرایش مخصوصی که به سه انگشت بیرونی پای خود برای زدن ضربات آزاد میدهد توانسته است با رکورد بیشترین گل از ضربات آزادی را که بازیکنان میلان از اول تاسیس این باشگاه تا هم اکنون در نیم فصل اول زده اند تساوی کند(چهار گل در نیم فصل اول) به طوری که فقط دو نفر توانسته اند با این رکورد تساوی کنند( دیمیتری آلبرتینی 3بار و فرانک ریکارد 1 بار.

 

تکنیک فوتبال بازی کردن این بازیکن واقعا بی همتاست و کیفیت بازی این بازیکن هیچ گونه محدودیتی برای مربی این تیم باقی نگذاشته است. . با این وجود چون در میلان بازیکنی مانند پیرلو از نظر خصوصیات تدافعی وجود ندارد وتنها کسانی که می توانند در میلان در پست او بازی کنند ( گتوزو و سیدورف) دارای خصوصیات لازم یک هافبک تدافعی خلاق نیستند پیرلو به ناچار در این پست بازی می کند

پیرلو در جام جهانی 2006 آلمان یکی از مهره های اصلی این تیم به شمار می رود.

 

اطلاعات دیگر

نخستین بازی برای تیم ملی ایتالیا : بازی مقابل آذربایجان

بازیهای ملی45 بازی برای تیم المپیک ایتالیا 16 گل

35 بازی برای تیم ملی ایتالیا 5 گل

اولین بازی ملی:7/9/2002 برابر آذربایجان

افتخارات باشگاهی با میلان

‌‌قهرمان لیگ قهرمانان (2003) برنده سوپر جام اروپا (2003) قهرمان جام حذفی (2003) برنده اسکودتو فصل 04-2003

افتخارات ملی:

برنده نشان برنز المپیک آتن با تیم المپیک ایتالیا

قهرمان جام جهانی 2006 با تیم ملی ایتالیا

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 15:35 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

شناسنامه

نام کامل او گنارو ایوان گتوزو می باشد .

تاریخ تولدش 9 ژانویه 1978 است.

در کوریگلیانو واقع در شهر کالابوروی ایتالیا متولد شده است.

177 سانتی متر قد دارد.

مهمترین تیمی که قبل از میلان در آن بازی می کرده رنجرز اسکاتلند است.
در تیم آث میلان شماره 8 را می پوشد.

بین سالهای 1997 تا 2000 در تیم زیر 21 ساله های ایتالیا حضور داشت.
از سال 2000 تا کنون در تیم ملی ایتالیا حضور داشته و طی 50 بازی یک گل زده است

 

زندگی

متولد 9 ژانويه 1978 - کوزنزا ايتاليا (کوريليانو کالابرو)
ملقب به کرگدن، رينو
جنارو گتوزو فوتبال حرفه اي خود را از باشگاه ايتاليايي پروجا و در سن 16 سالگي آغاز کرد. وي پس از 3 سال حضور در باشگاه ايتاليايي به گلاسکو رنجرز اسکاتلند رفت تا يکي از بهترين دوران فوتبال خود را سپري کند. گتوزو با 40 حضور و 7 گل زده طي يک فصل به يکي از بازيکنان محبوب گلاسکو تبديل شده بود.

او رئيس لاشگاه والتر اسميت را به عنوان يکي از اصلي ترين مشوقانش مي شناسد و از او به عنوان پدر دوم خود ياد مي کند. اما دوران بازي گتوزو در رنجرز بسيار کوتاه بود زبيرا ديک ادوکات جانشين والتر اسميت علاقه اي به وي نداشت و او را در ليست فروش باشگاه قرار داد. عاقبت در اکتبر 1998 گتوزو با مبلغ 3 ميليون پوند به سالرنيتانا منتقل شد.
تنها 10 ماه بعد باشگاه ميلان با مبلغ 8 ميليون پوند خواستار حضور گتوزو در ميلان شد. وي با حضور در رقابت هاي سري آ و نشان دادن مهارت هاي فردي اش نظر مربيان تيم ملي را نيز به خود جلب کرد و در المپيک تابستاني 2000، جام ملت هاي اروپا 2004 و جام هاي جهاني 2002 و 2006 براي ايتاليا به ميدان رفت.
اما در اين بين گتوزو از گلاسکو به عنوان يکي از به يادماندني ترين شهرهاي محل اقامتش ياد مي کند زيرا آشنايي وي با همسرش پائولو رومانو نيز به همان مدت زندگي در گلاسکو مربوط مي شد.

 

او را با نام های مستعار رینگیو و رینو که بمعنای کرگردن می باشد صدا می زنند.
نام رینو را بخاطر روحیه شهامت طلبی اش به او داده اند.
پست اصلی او هافبک دفاعی است ولی گاهی در گوش راست نیز بازی می کند.
در فصل 2002-2003 و 2006-2007 همراه با میلان برنده لیگ قهرمانی اروپا شد.
در فصل 2005 با میلان قهرمان سری آ ایتالیا شد.
فوتبال حرفه ای را با تیم پروجیا آغاز کرد.
19 سال داشت که به تیم اسکاتلندی رنجرز رفت.
والتر اسمیت او را به گلاسکو آورد.
شهر محبوبش میلان است و عاشق این شهر می باشد.
با بازی در ترکیب تیم در عرصه های رقابتی چون المپیک تابستانی 2000 و جام جهانی 2002 و جام جهانی 2006 یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی ایتالیاست.
عنوان مرد مسابقات را در جام جهانی 2006 برابر اوکراین به دست آورد.
همسرش مونیکا نام دارد که او را طی بازی برای رنجرز دیده بود.
مدت طولانی نامزد بود چون پول کافی برای ازدواج نداشت.
دختری به نام گابریلا دارد.
خواهر همسرش که کارلا رومانو نام دارد مجری تلویزیون شبکه جی ام تی وی در لس انجلس است.
به همراه چند تا از هم تیمی هایش پس از جام 2006 سر خود را تراشید.
او یک بار به پیرلو هم تیمیش گفت او کارهایی با توپ انجام می دهد که من به فوتبالیست بودن خودم شک می کنم .

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 15:29 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

Pato Emirates Cup 2010.jpg

شناسنامه
زادروز ۲ سپتامبر ۱۹۸۹
زادگاه پاتو برانکو، پارانا، برزیل
قد ۱۷۹ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی میلان
شمارهٔ پیراهن ۷
پُست مهاجم
باشگاه‌های جوانان
  اینترناسیونال
باشگاه‌های حرفه‌ای
۲۰۰۷-۲۰۰۶
۲۰۰۷-
اینترناسیونال
آ.ث میلان
۱۰(۶)
۹۴(۴۷)
تیم ملی
۲۰۰۸– برزیل

 

زندگی

الکساندرو رودریگز داسیلوا که در ۲ سپتامبر۱۹۸۹ در پاتو برانکو پارانا به دنیا آمد و به نام الکساندر پاتو شناخته میشه مهاجمی برزیلیه که طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ برای اینترناسیونال بازی کرد. در اوت ۲۰۰۷ قراردادی رو با میلان امضا کرد. نام مستعارش «داک» از شهر محل تولدش گرفته شده«پاتو برانکو»(که یه فارسی میشه«اردک سپید»).

 

 

زندگی حرفه‌ای

بعد از قراردای که درآمد سالانه او رو از ۳۰۰۰ به ۲۵۰۰۰ دلار می‌رساند و مدت حضورش رو تا ۲۰۰۹ افزایش می‌داد و مبلغ آزادی او (مبلغی که به ازای حق رضایت نامه داده می‌شود) به ۲۳ میلیون دلار رسید پاتو بالاخره برای شروع کردن بازی در لیگ برزیل آماده شناخته شد.

در اولین بازی او در تیم اصلی در ۱۷ سالگی او تیمش را در برد ۴-۱ برابر پالمیراس کمک کرد(در ۲۶ نوامبر ۲۰۰۶).او سه پاس گل و یک گل در آن بازی داشت. عملکرد او نظرها را به سمتش جلب کرد و پیشبینی‌ها و مقایسه‌ها رو با دیگر سوپراستار برزیلی رونالدینیو به وجود آورد.

پاتو اولین گل اینتر ناسینال در جام باشگاههای جهان رو در ۱۳ دسامبر در نیمه نهایی برابر الاهلی قاهره به ثمر رسوند که تیمش رو در پیروزی ۲-۱ یاری کرد و به فینال مسابقات رساند. او در نیمه دوم به خاطر مصدومیت پای راست تعویض شد و جانشین او گل دوم و پیروزی بخش تیمش رو به ثمر رساند.

قبل از بازی تیمش برابر بارسلونا در بازی نهایی ستاره برزیلی بارسلوناًرونالدینیو" او رو بازیکن بازیکن قابل توجه در فوتبال برزیل معرفی کرد. او در آن بازی درخشان نبود و قبل از اینکه تیمش توسط آدریانو گابیرو گل برتری را به ثمر برساند و سبب قهرمانی بشود تعویض شد.

او تیم برزیل را درقهرمانی آمریکای جنوبی ۲۰۰۷ در پاراگوئه یاری کرد.که سبب صعود برزیل به مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال در کانادا و المپیک ۲۰۰۸ پکن شد.او بهترین گلزن برزیل در این تورنمنت با ۵ گل زده بود .

پاتو با باشگاههای بزرگ زیادی از جمله میلان بنفیکا، یووه، اینتر، لیورپول، چلسی و آرسنال در ارتباط بود.

میلان رسما جذب پاتو رو در ۲ آگوست ۲۰۰۷ اعلام کرد. مبلغ قرارداد او کمترین میزان ذکر شده در قرارداد او با اینترناسیونال بود ۲۰ میلیون دلار(۱۴٫۷ میلیو یورو). با توجه به قوانین فوتبال ایتالیا برای غیر اروپایی‌هایی که به سن قانونی نرسیده‌اند پاتو قادر نخواهد بود در دیدارهای رسمی میلان تا ۳ ژانویه ۲۰۰۸ شرکت کند(زمانی که بازار نقل و انتقالات ایتالیا باز می‌شود).به هر حال میلان اجازه دارد از ۳ سپتامبر ۲۰۰۷ «یک روز پس از ۱۸ ساله شدنش» او را در تمرینات و مسایقات دوستانه شرکت دهد. او دز سال ۲۰۰۸ به تیم ملی بزرگسالان برزیل دعوت شد و توانست تا به حال برای کشورش چهار گل به ثمر برساند.او یکی از چهار گل زده اش را به تیم ملی ما زده است.

همچنین او در مجله وردساکر در سال ۲۰۰۷ بهترین بازیکن زیر ۲۰ سال جهان انتخاب شد.                                                   

 

افتخارات:

برنده:
Campeonato Brasileiro Sub-۲۰: ۲۰۰۶
FIFA Club World Cup: ۲۰۰۶
Recopa Sudamericana: ۲۰۰۷
Brazilian national football team
                                       برنده:
          ۲۰۰۷ South American U-۲۰ Championship

زندگی کودکی

او فوتسال را از ۳ سالگی در شهر محل تولش آغاز کرد. به زودی تواناییش در تمام ایالت جنوب برزیل پارانا شناخته شد بعد از تشویق شدن به وسیله بسیاری از مربیانش او در نوجوانی به پورتو الگره رفت تا برای بازی در گرمیو (تیم محبوبش در کودکی)اقدام کند اما به هر حال خانوادش تصمیم گرفتند که او باید برای اینترناسیونال بازی کند . در سال ۲۰۰۱ در ۱۱ سالگی او به آنجا منتقل شد و به همراه ۸۳ نوجوان دیگر که مثل او می‌خواستند در تیم اول اینترناسینال نامی برای خود دست و پا کنند.

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 15:23 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور
 

 

نام:کلارنس سیدورف
(1976-04-01) :تاریخ تولد
مکان تولد: پاراماریبو- سورینامی
قد:1.76
پست: هافبک مهاجم
باشگاه ها: آجاکس (92-95) 64بازی (11گل)
سمپدوریا(95-96) 32(3)
رئال مادرید(96-2000)121 (15)
اینتر میلان(2000-2002) 64(8)
میلان(2002-2008)189(30)

زندگی

فوتبال حرفی رو از اوایل ده ی نود در در آجاکس آمستردارم شروع کرد و اولین بازی رسمی خود را در تاریخ 29 نوامبر سال 92 انجام داد زمانی که او فقط 16 سال سن داشت .و جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه آجاکس شد. در اولین سال های بازی خود موفق شد با تیم باشگاهی خود در سال 1994 و 1995 دو جام لیگ هلند را بدست بیاورد. همچنین او یک مهره اصلی در قهرمانی آجاکس در جام یوفا سال 95 بود
نمایش خیره کننده او در اجاکس باعث شد سال بعد به تیم سمپدوریا برود گرچه در این تیم نمایش موفقی از خود نشان نداد و فقط موفق به زدن 3گل در این تیم شد
.
فصل بعد در سال 96 به تیم بزرگ رئال مادرید پیوست و این تیم را در گرفتن دوباره قهرمانی لالیگا همراهی کرد.در دومین سال حضور در مادرید در سال 97-98 نقش اساسی در حفظ نتیچه 1-0در مقابل یووه در فینال لیگ قهرمانان داشت و موفق شد برای دومین سال با دو تیم مختلف جام اروپا را کسب کند. در زمان بازی در رئال یک گل فوقالعده از فاصله 45 متری در مقابل اتلتیکو به ثمر رساند . سپس در سال 99-2000 با مبلغ 13میلیون یورو به تیم اینتر ایتالیا رفت .
در اینتر به غیر از رسیدن به فینال کوپا ایتالیا که تیمش در فینال 1-0 مغلوب شد افتخار خاصی را برای خودش و تیمش نتوانست کسب کند. البته بسیاری از هواداران اینتر وی را به خاطر به ثمر رساندن 2 گل در بازی مقابل یووه که منجر به تساوی2-2 مقابل این تیم شد فراموش نمیکنند
سرانجام او در سال 2002 به تیم میلان ایتالیا پیوست و موفق به کسب قهرمانی در کوپا ایتالیا در سال 2003 شد که میلان این عنوان را پس از 26 سال کسب کرد .در همان سال سیدورف موفق یه کسب سومین قهرمانی در اروپا با سه تیم پیاپی شد که او اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که به ابن افتخار نایل شد.در فصل 2003-2004 موفق یه قهرمانی در لیگ ایتالیا شد که این قهرمانی نیز چهارمین قهرمانی وی پس از 2 بار قهرمانی با آجاکس و 1بار با رئال در لیگ بود .
سیدورف نقش اساسی در رسیدن میلان به فینال لیگ قهرمانان و بازی در مقابل لیورپول داشت که در نهایت به باخت میلان در پنالتی بعد از مساوی 3-3 انجامید که سیدورف در آن بازی ضربه پنالتی نزد.
میلان فصل 2006 را با با بازیکنانی مثل سیدورف- پیرلو- کاکا-گتوسو قدرتمند آغاز کرد ولی در نهایت در مرحله نیمه نهایی در مقابل بارسلونا شکست خورد تا نهایتا بارسلونا بتواند قهرمان لیگ قهرمانان شود.
در این فصل میلان نتوانست نتایج قابل توجههی را در سری آ بدست آورد و بازیکنان فقط امید به لیگ قهرمانان داشتند تا بتوانند ناکامی های فصل را کمرنگ کنند.در این جام میلان از دو زوج موفق کاکا و سیدورف سود میبرد که سیدورف توانست با گلزنی در بازی های مهمی همچون بایرن و منجستر در نیمه نهایی جواز حضور میلان را در مراحل بعدی بدست اورد که در نهایت با تعظیم لیورپول به میلان در فینال موفق به کسب قهرمانی دیگر در اروپا شد و سیدورف چهارمین قهرمانی در لیگ قهرمانان را بدست آورد و همچنین بهترین هافبک این تورنومنت بزرگ شد و کفش نقره ای بازی ها را دریافت کرد و بگفته خود کاکا یکی از موثر ترین عوامل در کسب بهترین بازیکن سال بود که نصیب کاکا شد.در همان سال تیم میلان را در کسب قهرمانی در باشگاه های جهان یاری نمود. که اولین بازیکنی باشد که این عنوان را برای 2 بار با دو تیم رئال و میلان کسب کرده باشد.
او صدمین بازیش را در لیگ قهرمانان در مقابل سلتیک انجام داد.

افتخارات با تیم های مختلف:
Intercontinental Cup: 1
1998, Real Madrid
FIFA Club World Cup: 1
2007, AC Milan
UEFA Super Cup:2
2003, AC Milan
2007, AC Milan
UEFA Champions League: 4
1994/95, Ajax
1997/98, Real Madrid
2002/03, AC Milan
2006/07, AC Milan
Dutch Super Cup: 2
1993, Ajax
1994, Ajax
Spanish Super Cup: 1
1997, Real Madrid
Italian Super Cup: 1
2004 AC Milan
Dutch championship: 2
1993/94, Ajax
1994/95, Ajax
Spanish Championship: 1
1996/97, Real Madrid
Italian Championship: 1
2003/04, AC Milan
Dutch Cup: 1
1992/93, Ajax
Italian Cup: 1
2002/03, AC Milan

همچنین پله او را در بین 125 بازیکن تاریخ جهان قرار داده است

بهترین بازیکن جوانان لیگ هلند(1993
)
بهترین بازیکن جوانان لیگ هلند(1994)
بازیکن منتخب در تیم منتخب جام یوفا(2002)
منتخب فیفا 100(2004)
بهترین هافبک لیگ قهرمانان(2006)
کفش نقره ای در باشگاه های جهان(2007)
قرار گرفتن در تیم منتخب قرن رئال مادرید(2008)
جایزه تورتا بهترین ورزشکار اروپا(2008)

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 13:38 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

 

افتخارات)

آ اس رم
*سري آ
قهرمان:2001
نايب قهرماني:2002.2004.2006.2007
*كوپا ايتاليا
قهرمان:2007
نايب قهرماني:2003.2005.2006
*جام برندگان سري آ
قهرمان:2001
نايب قهرماني:2006



تيم ملي

*جام جهاني:
قهرمان:2006
*جام ملت هاي اروپا:
نايب قهرماني:2000
*جام ملت هاي اروپا زير 21 سال
قهرمان:1996


شخصي
فيفا 100(125 بازيكن برتر جهان كه توسط پله انتخاب شد)
ستاره هاي جام جهاني 2006
عضو تيم منتخب يورو 2000
بازيكن سال فوتبال ايتاليا:
2000.2001.2003.2004

بازيكن جوان سال ايتاليا:
1999

بهترين گلزن سري آ:
2006-2007

كفش طلائي اروپا:
2007

 

 



شناسنامه
 
تاريخ تولد:27سپتامبر1976
محل تولد:پورتا مترو نياي رم
قد:180 سانتي متر
وزن 79 كيلو گرم
القاب:ارمي گليو-بامبودي اورود(ايتاليايي)به معني پسر طلايي
هنر پيشه ي مورد علاقه:پيرا چوني-وردوني-آلبرتو سوردي
برنامه ي مورد علاقه :كمدي ايتاليايي
خواننده ي محبوب:`پيرل جم-يوتو
آهنگ هاي مورد علاقه:موسيقي كلاسيك وپاپ
قهرمانان هميشگي:جوزپه جيانيني و روبرتو مانچيني
علايق:بازي تنيس-گلف و پلي استيشن
كتاب محبوب:نوشته هاي استيفن كينگ
غذاي مورد علاقه:لازانيا-پاستا
همسر:ايلاري بلازي

زندگی

فرانچسکو توتی (متولد 27 سپتامبر 1976) یک فوتبالیست ایتالیاییست که هم اکنون در تیم آ اس رم ایتالیا و تیم ملی ایتالیا که با آنها موفق به کسب جام جهانی 2006 شد بازی می کند.
پست فرانچسکو توتی مهاجم یا هافبک تهاجمی است,هر چند بیشتر در پست مهاجم دوم معروف است یک متصل کننده میان دو پست که بازیکن در نقش یک لینکر خط هافبک را به مهاجم یا مهاجمان متصل می کند.
او همچنین اولین گزینه برای ضربات آزاد و پنالتی ها در رم است که تا کنون گل های فراوانی از روی توپ های مرده به ثمر رسانده است.
توتی به عنوان سمبل رم شناخته می شود چون تا کنون باشگاه را علی رغم پیشنهادهای بسیار از تیمهای قوی تر و ثروتمند تر ترک نکرده است و به عنوان بهترین گلزن باشگاه با بیشترین بازی انجام داده برای تیم در تاریخ باشگاه ثبت شده است.
در17 ژوئن سال 2007 وی به عنوان ارزشمند آقای گلی اروپا دست یافت و کفش طلای قاره ی سبز را از آن خود کرد.

(کودکی)

توتی در منطقه ای به نام پورتا مترونیا در حوالی رم به دنیا آمد و بزرگ شد.والدین وی انزو و فیورلا توتی هستند.
بر خلاف تمام کدکان هم سن و سال وی که به تماشای کارتون های تلوزیونی علاقه مند بودند,فرانچسکو به تماشای بازی های فوتبال علاقه مند بود و همیشه با پسران بزرگتر از خود فوتبال بازی می کرد.
مادر وی پیشنهاد بزرگ باشگاه میلان را رد کرد چون منتظر رسیدن پیشنهاد از باشگاه محبوب پسرش یعنی آ اس رم بود.مادر توتی معتقد بود که پسرش نباید برای هیچ تیم دیگری به جز رم بازی کند.توتی سر انجام در سال 1989 به تیم جوانان رم پیوست.
 

 

( تیم ملی)

توتی در بازی فینال جام ملت های اروپا زیر 18 سال در جولای 1995در پیروزی 4 بر 1 برابر اسپانیا برای ایتالیا گل زنی کرد.
در فینال زیر 21 ساله ها در تساوی یک بر یک برابر اسپانیا نیز زننده ی تنها گل تیمش بود.ولی توتی اولین بازی رسمی خود را برای تیم ملی بزرگسالان ایتالیا در دهم اکتبر سال 1998 در بازی برابر سمویس انجام داد.او در تورنومنت نهایی یورو 2000 نیز حاظر شد و در بازی برابر رومانی و باژیک موفق به گل زنی شد.
هر چند ایتالیا در بازی فینال طرف بازنده برابر فرانسه بود,توتی لغب بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرد و به عقیده ی بسیاری از کارشناسان همچون میشل پلاتینی وی بهترین بازیکن تورنومنت بود.
در جام جهانی 2002 توتی آن قدرها هم خوش شانس نبود.در دور دوم رقابت ها توتی در بازی برابر کره با دریافت کارت زرد دوم به دلیل فریب داور در محوطه ی جریمه (هر چند تمام کارشناسان رای بر اشتباه داور و پنالتی دادند)از زمین بازی اخراج شد تا ایتالیا از دور رقابت ها کنار رود.
در یورو 2004 هم شانس با توتی یار نبود چون از سوی کمیته داوران از انجام بازی تا مرحله ی نیمه نهایی برای ایتالیا محروم شد (به دلیل پرتاب توف بر صورت کریستین پولسن مدافع دانمارک,هر چند این تصویر هم توسط تلوزیون دانمارک تسلیم یوفا شد و در آن حرکت قبلی بازیکنان سانسور شده بود)هر چند ایتالیا با تبانی دو تیم دانمارک و سوئد موفق به حضور در مرحله ی بعد نشد.

(جام جهانی 2006)

بعد از مصدومیت شدید توتی از ناحیه ی مچ پا حضور او در جام جهانی 2006 آلمان در هاله ای از ابهام قرار داشت ولی وی سرانجام با کمک پزشکان به این تورنومنت بزرگ رسید.پزشکان در درون مچ پای وی پلاتین کار گزاشته بودند تا وی بتواند بازی خود را انجام دهد.
در بازی برابر استرالیا وی تک گل بازی را در آخریت دقیقه ی بازی از روی نقطه ی پنالتی برای ایتالیا به ثمر رساند.
در برد 3بر 0 برابر اوکراین توتی پاس گل اول را به زامبوتا به زیبایی داد.در بازی برابر آلمان در نیمه نهایی هم توتی به میدان رفت.وی همچنین در بازی فینال هم از ابتدا به میدان رفت ولی در دقیقه ی 61 جای خود را به هم باشگاهی اش یعنی دانیله ده روسی داد و وی همراه تیم جام طلایی را بالای سر برد ودر پایان مسابقات در بین 23 نفر برتر تورنومنت قرار گرفت.
وی هم اکنون در حال تصمیم گیریست که به تیم ملی باز گردد یا از بازی های ملی خداحافظی کند.

(باشگاه)

فرانچسکو تنها 16 ساله بود که اولین بازی اش را برای رم در برابر برشا در پیروزی 2 بر 0 تیمش در 8 مارس 1993 انجام داد.در فصل 94-95 توتی توانست در 20 بازی 4 گل برای رم به ثمر رساند و در طول فصل کم کم به بازیکنی ثابت تبدیل شد.
او به عنوان بازیکن برتر سری آ در فصل 2000 و 2003 شناخته شد.در فصل 2000-2001 وی با به ثمر رساند 13 گل برای تیمش سهم بسیاری در کسب اسکودتو پس از 18 سال داشت.در فصل 2001-2002 رم این عنوان را به یوونتوس واگذار کرد ولی توتی در فصل بعد موفق به ثمر رساندن 14 گل شد.
در فصل 2003-2004 وی نقش مهم تری در رم ایفا کرد و با به ثمر رساندن 20 گل باعث کسب مقام نایب قهرمانی سری آ شد.فصل 2004-2005 فصل کاملا ناموفقی برای جالوروسی بود و تنها عنوان دومی جام حذفی برای رم به دست آمد تا رم در فصل بعد در جام یوفا حاظر شود.هر چند توتی موفق شد 12 گل به ثمر برساندو با پاس های فوق العاده ی خود باعث شد تا وینچنزو مونتلا بتواند 21 گل به ثمر برساند.
در 19 دسامبر سال 2004در بازی برابر پارما توتی موفق شد 107مین گل خودش برای رم را به ثمر برساند و رکورد را که در دست روبرتو پروتزو بود از وی بگیرد.فصل 2005-2006 فصل عجیبی برای رم بود.در 19 فبریه 2006 در بازی برابر امپولی توتی به شدت از ناحیه ی مچ پا مصدوم شد.
وی در 11 می 2006 در بازی جام حذفی برابر میلان به میادین بازگشت که رم آن دیدار را 3 بر یک برد.آنها فصل را با مقام پنجمی پشت سر گزاشتند ولی به جام باشگاه ها راه یافتند (به دلیل محرومیت تیم های یوونتوس و فیورنتینا به دلیل تبانی با داوران.رم پس از آن مساله جایگاه دومی را از آن خود کرد.)رمی ها 11 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا رکورد فصل 1989-1990 میلان را پشت سر بگزارند.
آخرین برد آنها پیروزی 2 بر 0 برابر لاتزیو بود که در دیدار بعدی با گل دیرهنگام مارکو ماتراتزی برد خانگی را با تساوی تعویض کردند.لوچیانو اسپالتی ترکیب تیم را از تدافعی به تهاجمی تعویض کرد تا رم علی رغم نداشتن مهاجم در 8 مسابقه و نداشتن توتی در بسیاری از بازی ها از مقام 15ام به رده ی 5ام صعود کند.
در فصل 2006-2007 رم با غلبه بر اینتر قهرمان جام حذفی شد و توتی با به ثمر 26 گل علاوه بر کسب مقام آقای گلی سری آ کفش طلای اروپا را نیز کسب کرد.در ژوئن 2007 توتی دکتر ماریانی پزشکی که مچ پایش را عمل کرد را ملاقات کرد و هر دو تصمیم گرفتند تا پلاتین درون مچ پای فرانچسکو را در نیاورند تا وی بتواند فصل آینده هم به راحتی بازی کند.

(شادی پس از گل)

توتی برای موقعیت های مختلف شادی های متوافتی می کند.معروفترین آنها در دربی فصل 98-99 بود که وی پیراهن خود را بالا زد و زیر آن به زبان ابتالیایی نوشته شده بود من دوباره شما ها را پاکسازی کردم.
این بدان دلیل بود که قبل از آن رم لاتزیو را تا 5 سال شکست نداده بود.یک شادی معروف دیگر این بود که وی پیراهن خود را درآورد و زیر آن به ایتالیایی نوشته شده بود که تو تک هستی.
این نوشته را برای همسر کنونی اش ایلری بلازی نوشته بود.خوشحالی معمول وی دویدن به کنار زمین و بوسیدن حلقه اش برای احترام به همسرش است و این که از خداوند به خاطر پسرش با بالا بردن انگشتش شکر میکند.
ولی هم اکنون وی برای شادی انگشت شستش را میمکد به این نشانه که گل هایش را به خودش تقدیم می کند.
او چند شادی داشت که منحصر به فرد بود.یک بار وی توپ را درون پیراهنش قرار داد و به پشت خوابید و هم تیمی هایش توپ را در آوردند به نشانه ی تولد فرزند پسرش.یک بار دیگر وقتی وی موفق به گل زنی در دربی شد به طرف دوربین رفت و شروع به فیلم برداری کرد.

 

 

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 12:21 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

http://www.oleole.com/media/main/images/wallpapers/78810/inzaghigenio_110468.jpg

فيليپو يا پيپو اينزاگي در نهم آگوست 1973 در پياچنزاي ايتاليا چشم به جهان گشود. مادرش ماريا خانه‌دار و پدرش گياكارلو تاجر است. او در خانواده‌اي تقريبا متمول به دنيا آمد و از كودكي علاقه زيادي به بازي فوتبال داشت. البته تحت تاثير برادر بزرگش سيمونه اينزاگي قرار گرفته بود زيرا برادرش يك بازيكن فوتبال در تيم لازيو بود.

البته مادر و پدر آرزو داشتند دو فرزندشان وقت بيشتري براي تحصيل علم بگذارند تا اين‌كه به فوتبال بپردازند اما پيپو دنباله‌روي برادرش سيمونه شد. آن دو در حياط بزرگ منزلشان بخشي را به بازي فوتبال اختصاص داده بودند. زمين را چمن كرده بودند و هر روز وقتي از مدرسه به خانه مي‌‌آمدند مدتهاي طولاني تا شب هنگام به بازي مي‌پرداختند. سيمونه و پيپو هم برادر يكديگر بودند و هم دو دوست صميمي. مادر علاقه بيشتري به سيمونه داشت زيرا او پسري با انضباط و ساكت و آرام بود اما پيپو بسيار بازيگوش و سربه هوا بود. البته در سن يازده سالگي گويي به خود آمد و پسري حرف شنو، موقر و درس‌خوان شد و در مطالعه دروسش غفلت نمي‌كرد و هميشه با يك برنامه‌ريزي صحيح هم به تحصيل مي‌پرداخت و هم وقت اضافي مي‌آورد و فوتبال بازي مي‌كرد. او تصميم گرفت در رشته حسابداري به تحصيل بپردازد. عصرها نيز به باشگاه ليفه در پياچنزا مي‌رفت و با جديت تمام به تعليم و تمرين فوتبال مي‌پرداخت.
در سال 1992 تا 1993 دراين باشگاه، 21 بازي كرد و 13 گل به ثمر رساند. سپس به باشگاه ورونا رفت و در آن‌جا هم سيزده گل برايشان به ارمغان آورد. مهمترين و موثرترين كاري كه انجام داد حركت به‌سوي يوونتوس بود در آنجا تحت تعليم مارچلو ليپي يكي از بهترين مربيان يوونتوس قرار گرفت.
دوستي با دل پيرو و زيدان
دوستي و آشنايي او با الساندرو دل پيرو و زين‌الدين زيدان يكي از افتخارات او به شمار مي‌رود. او از اين دو دوستش تجربيات زيادي كسب كرد. در سال 1997 تا 1998 در يوونتوس نيز خوش درخشيد و از 31 بازي 18 گل خلق كرد. او تا سال 2001 در يوونتوس بود. سال‌هاي درخشاني را پشت سر گذاشت و با 57 گل به ثمر رسيده در 120 بازي راهي آث‌ميلان شد. ديويد ترزگه علاقه زيادي به او داشت و يكي از مشوقان او به شمار مي‌رفت. پيپو از او اطلاعات و تجربيات جامعي دريافت كرد و به نوعي مديون او بود. زماني كه به آث‌ميلان پا گذاشت با آندره شوچنكو دوست شد و از اين‌كه دوستش اسطوره فوتبال بود به خود مي‌باليد.
متاسفانه زانويش در حين يكي از بازي‌ها صدمه ديد و يك فصل را به استراحت پرداخت.
حمايت ميلان
پيپو اينزاگي در مصاحبه‌اي با شبكه 1VT ايتاليا از رابطه‌‌ اش با ميلان چنين گفته بود: اين باشگاه بعد از اينكه مصدوميت من بهبود يافت به‌طور غيرقابل توصيفي از من حمايت كرد. مسئولين باشگاه طبق برنامه قرارداد من را يك روز بعد از انجام جراحي‌ام تمديد كردند و اعتراف مي‌كنم اين‌گونه نظم و ترتيب و برنامه‌ريزي در باشگاه‌هاي ديگر وجود ندارد.
من هيچ‌گاه همراهي هم تيمي‌هايم و همچنين مديران باشگاه و هواداران را در مدت مصدوميتم فراموش نخواهم كرد و مرهون محبت‌هايشان هستم.
اينزاگي به پيپو شهرت دارد و لقب سوپرپيپو را براي خود برگزيده است. سوپر پيپو يك نام ايتاليايي از شخصيت‌هاي كارتون‌هاي والت ديسني است. در واقع همان سوپر گوف مي‌باشد.
افتخار خانواده
به گفته والدينش، شايد او به دنبال تحصيل علم نرفت اما سبب مباهات خانواده شد. لازم به ذكر است كه سيمونه برادرش نيز دست كمي از او ندارد اما شهرت و محبوبيت پيپو زبانزد خاص و عام است.
كارنامه ورزشي
 اولين بازي ملي او در مقابل برزيل در سال 1997 انجام شد.
 در سال9991 سوپركاپ ايتاليا را همراه تيم يوونتوس گرفت.
 در سال‌هاي 2003 و 2007 به همراه تيم آث‌ميلان ليگ قهرمانان اروپا را جزو ليست افتخارات خود قرار داد.
 كسب مقام قهرماني سري يك با تيم ميلان در سال 2004.
 مهم‌ترين افتخار پيپو با پيراهن تيم ملي ايتاليا قهرماني جام‌جهاني 2006 آلمان بود.
ويژگي‌هاي شخصي
 او علاقه زيادي به خوراك قارچ دارد. ماهيگيري را يكي از بهترين و سالم‌ترين تفريحات مي‌داند.
 در ايام تعطيلات به همراه دوستانش «كريستين ويري»، «فابيو كاناوارو» و «الساندر دل‌پيرو» به سواحل ايتاليا مي‌روند و ماهيگيري مي‌كنند.
 بازيكن محبوب او «ماركو فان‌باستن» هلندي كه در حال حاضر مربي تيم ملي هلند است، مي باشد.
 او از اين‌كه در باشگاه پردرآمد و ثروتمند آث‌ميلان بازي مي‌كند بسيار خوشحال است.
 معتقد است يك بازيكن خوب و وظيفه‌شناس فوتبال بايد با قلبش بازي كند نه با پاهايش.
 همه به او، عنوان شكارچي توپ را داده‌اند.
 سرالكس فرگوسن سرمربي منچستر يونايتد معتقد است او براي هر تيمي يك نعمت است.
 مادر و پدرش به او افتخار مي‌كنند و از داشتن چنين فرزندي به خود مي‌بالند

Filippo Inzaghi.jpg

كارنامه ورزشی
    

      اولین بازی ملی او در مقابل برزیل در سال 1997 انجام شد.
     در سال9991 سوپركاپ ایتالیا را همراه تیم یوونتوس گرفت.
     در سال‌های 2003 و 2007 به همراه تیم آث‌میلان لیگ قهرمانان اروپا را جزو لیست افتخارات خود قرار داد.
     كسب مقام قهرمانی سری یك با تیم میلان در سال 2004.
     مهم‌ترین افتخار پیپو با پیراهن تیم ملی ایتالیا قهرمانی جام‌جهانی 2006 آلمان بود.

ویژگی‌های شخصی
    

 او علاقه زیادی به خوراك قارچ دارد. ماهیگیری را یكی از بهترین و سالم‌ترین تفریحات می‌داند.
     در ایام تعطیلات به همراه دوستانش «كریستین ویری»، «فابیو كاناوارو» و «الساندر دل‌پیرو» به سواحل ایتالیا می‌روند و ماهیگیری می‌كنند.
     بازیكن محبوب او «ماركو فان‌باستن» هلندی كه در حال حاضر مربی تیم ملی هلند است، می باشد.
     او از این‌كه در باشگاه پردرآمد و ثروتمند آث‌میلان بازی می‌كند بسیار خوشحال است.
     معتقد است یك بازیكن خوب و وظیفه‌شناس فوتبال باید با قلبش بازی كند نه با پاهایش.
     همه به او، عنوان شكارچی توپ را داده‌اند.
     سرالكس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد معتقد است او برای هر تیمی یك نعمت است.
     مادر و پدرش به او افتخار می‌كنند و از داشتن چنین فرزندی به خود می‌بالند.

اینزاگی در پایان راهی پر افتخار

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 11:45 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناس نامه

ملقب به : بمب افکن
تاریخ تولد : 3 نوامبر 1945
محل تولد : نوردلینگن – آلمان
قد : 175 سانتیمتر
وزن در دوران اوج : 77 کیلوگرم
شماره پیراهن در دوران اوج در تیم ملی :13
پست های بازی : مهاجم
ویزگی های بازی : شم گلزنی فوق العاده بالا – ضربات بسیار دقیق – ضربات سر خوب – بازی کاملا رو به جلو- پاسخ بسیار سریع به پاسهای دریافتی

زندگی

 

توماس مولر (Thomas Mueller) در سال 1989 در شهر ویلهایم آلمان به دنیا آمد
مولر سال ۲۰۰۰ زمانی که تنها 11 سال سن داشت به باشگاه نوجوانان
بایرن مونیخ پیوست.وی پس از 8 سال بازی برای تیم های جوانان بایرن مونیخ در لیگ دسته 3 آلمان و بایرن مونیخ 2 و پس از بازی‌های درخشان و گلزنی در 16 بازی به تیم اصلی بایرن مونیخ فراخوانده شد.چندین بازی درخشان از مولر در ابتدای فصل 2010- ۲۰۰۹ در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و بوندس‌لیگا نام وی را به عنوان ستاره ای جوان و آینده دار در فوتبال آلمان بر سر زبان‌ها انداخت.وی پله‌های موفقیت در بایرن مونیخ را از بازی در تیم جوانان یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و همین راه را در تیم ملی هم طی کرد.مولر در سال 2008 عضو تیم ملی زیر 20 سال آلمان بود و در سال 2009 به تیم ملی زیر 21 ساله‌ها نیز دعوت شد.در واقع توماس مولر محصول باشگاه قدرتمند بایرن مونیخ است که این پدیده خیلی زود به تیم ملی اضافه شد و در جام جهانی 2010 هنگامی که میشائیل بالاک

آمار و ارقام :


کل بازیهای ملی : 62 ............ کل گلهای زده : 68 !!



بازی در جام جهانی : 13 .................... گل زده: 14 !!



تعداد گل در جام ملتهای اروپا : 4 گل



تعداد بازی در بایرن مونیخ : 453 .......... گل زده :398 (1979-1964)



تعداد بازی در تیم فورت لائودرلات (لیگ آمریکا ):80 ........... گل زده : 40 (1981-1979 )

 

 

به علت مصدومیت حضور نداشت جای او را پر کرد.وی با درخشش بسیار هم در بایرن مونیخ و هم در تیم ملی آلمان به یک مهره کلیدی تبدیل شد.مولر اولین بازی ملی خود را مارس سال 2010 در مسابقه دوستانه با آرژانتین انجام داد.مولر در پست هافبک هجومی بازی می‌کند و بسیار ماهرانه نقش خود را در دفاع و حمله عوض می‌کند.تنکینک و تسلط بر همین نقش تاثیرگذار باعث می‌شود در مواقع حمله به عنوان یک مهاجم دوم و گلزن در به دست آوردن نتیجه به تیم خود کمک کند.مولر در جام جهانی 2010 به همراه تیم آلمان شرکت داشت و با زدن 5 گل و 5 پاس گل در زمره بهترین گلزنان و پدیده‌های جام قرار گرفت.

 

دوران باشگاهی

مولر سال ۲۰۰۰ زمانی که تنها ده سال سن داشت به باشگاه نوجوانان بایرن مونیخ
پیوست.او پس از هشت سال بازی کردن برای تیم‌های جوانان بایرن مونیخ در لیگ دسته سه .
آلمان و بایرن مونیخ دو و پس از بازیهای درخشان و گلزنی در ۱۶ بازی به تیم اصلی
بایرن فراخوانده شد.چندین بازی درخشان از مولر در ابتدای فصل ۱۰-۲۰۰۹ از مولر در
رقابتهای لیگ قهرمانان و بوندس لیگا نام وی را به عنوان ستاره ای جوان و آینده داره
در فوتبال آلمان بر سر زبان‌ها انداخته
.                                       

دوران تیم ملی

وی تا تاریخ ۱۲ جولای سال ۲۰۱۰ پنج بازی ملی انجام داده است که در این بازیها ۸ گل را نیز به ثمر رسانده است.وی در جام جهانی ۲۰۱۰ برنده کفش طلایی و همچنین صاحب عنوان بهترین بازیکن جوان جام شد.

 

 

مهمترین افتخارات ملی :

 



 

1 قهرمانی جام جهانی 1974



1 مقام سوم جام جهانی 1970



1 قهرمانی جام ملتهای اروپا 1972



مهمترین افتخارات باشگاهی :



4 قهرمانی بوندسلیگا با بایرن منیخ 1974-1973-1972-1969



4 قهرمانی جام حذفی آلمان با بایرن مونیخ 1971-1969-1967-1966



3 قهرمانی جام باشگاههای اروپا با بایرن مونیخ 1976-1975-1974



1 قهرمانی جام در جام اروپا با بایرن مونیخ 1967



1 قهرمانی جام بین قاره ای با بایرن مونیخ 1976




مهمترین افتخارات فردی :



مرد سال اروپا 1 بار در سال 1970



مرد سال فوتبال آلمان 2 بار در سالهای 1967 و 1969

 

 


 

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

دیگو فورلان (Diego Forlán) در سال 1979 در مونت ویدئو اروگوئه به دنیا آمد.وی در خانواده‌ای فوتبالیست به دنیا آمد به طوری که پدر و پدر بزرگش نیز از فوتبالیست‌های صاحب نام اروگوئه هستند.پدرش پابلو فورلان در 2 جام جهانی 1966 و 1970 برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است.فورلان در زمین فوتبال در پست مهاجم بازی می‌کند و فوق‌العاده تکنیکی است و از شم گلزنی بسیا بالایی برخوردار می‌باشد.وی در ابتدا در تیم‌های پنارول، دانوبیو و ایندپندنت بازی کرد و پس از درخشش، با تیم‌های سطح اول اروپا قرارداد امضا کرد.فورلان در باشگاه ایندپندنت از سال 1988 تا 2002 حضور داشت و 80 بار برای این تیم به میدان رفت و 37 گل به ثمر رساند.بعد از درخشش در این تیم و زدن گل‌های حساس، در سال 2002 به لیگ برتر رفت و به خدمت تیم منچستر یونایتد درآمد و 2 سال قرارداد امضا کرد.دیگو فورلان در طول 2 سال 63 بازی برای منچستر انجام داد و 10 گل زد و سال 2004 به اسپانیا رفت و در لالیگا با تیم ویارئال قرارداد 3 ساله بست.وی 106 با برای ویارئال به میدان رفت و 54 گل به ثمر رساند و سال 2007 به تیم اتلتیکو مادرید نقل مکان کرد.دیگو فورلان 2 بار برنده جایزه کفش طلای اروپا شده است.فورلان از سال 2002 در تیم ملی کشورش بازی می کند و تا پایان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی 69 با به میدان رفت و 29 گل برای تیم کشورش به ثمر رساند.

 

 

مارتین فورلان کرازو  (زادهٔ ۱۹ مه ۱۹۷۹ در مونته‌ویدئو) فوتبالیست اهل اروگوئه است که هم‌اکنون (۲۰۱۰) در پست مهاجم برای باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا بازی می‌کند. وی ۲ بار برنده جایزه پیچیچی و کفش طلایی اروپادر فصل‌های ۰۵-۲۰۰۴، ۰۹-۲۰۰۸ شده‌است.

فورلان در یک خانواده فوتبالی به دنیا آمده‌است. پدرش ۲ بار در جام جهانی برای تیم ملی اروگوئه بازی کرده و پدربزرگش در تیم آرژانتینی ایندپندینته بازی می‌کرد.

فورلان به تیم جوانان ایندپندینته پیوست و در ۱۹ سالگی وارد تیم بزرگ‌سالان آن شد و پس از ۴ سال حضور موفقیت‌آمیز در آن به منچستر یونایتد رفت. اما پس از دو فصل ناموفق در یونایتد به تیم ویارئال در لا لیگا پیوست و در اولین فصل حضور خود در این لیگ جایزه پیچیچی (آقای گل لیگ اسپانیا) را کسب کرد. وی در رده ملی هم کارنامه موفقی در تیم ملی اروگوئه داشته و در دو جام جهانی برای این تیم بازی کرده‌است.همچنین وی در جام جهانی ۲۰۱۰ به عنوان بهترین بازیکن جام برگزیده شد.

 

 

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 10:59 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناسنامه

نام:فرانک جیمز لمپارد

 

زندگی نامه

فرانک جمیمز لمپارد جونیور متولد 25 ژوئن1987در رامفورد انگلستان . او فرزند فرانک لمپارد سینیور مدافع سابق انگلیس و بازیکن پیشین تیم وستهام یونایتد . مادر او نیز از یک خانواده معروف فوتبالی است .لمپارد در سال 1994 به عنوان کار آموز به باشگاه وستهام یونایتد پیوست . همان باشگاهی که پدرش دستیار سرپرست آن بود و در سال 1995 به طور رسمی با این باشگاه قرار داد بست . در اکتبر سال1995به تیم سی سیتی قرض داده شد و در همان باشگاه در نخستین بازی لیگ خود شرکت کرد و یک گل به ثمر رساند و در ژانویه سال 1996 دوباره به وستهام بازگشت . لمپارد بازیکن ثابت تیم جوانان وستهام بود و در کاپ قهرمانی جوانان 1996 کاپیتان تیم شد .
در سال 1998 لمپارد به تیم بزرگسالان وستهام پیوست و در کنار بزرگانی چون ( جوکول ) ، ( مایکل کاریک ) و ( ریوفردیناند ) به یکی از مهرهای با ارزش این تیم بدل گشت .لمپارد در 15 می 2001 با یازده میلیون پوند به باشگاه ثروتمند چلسی نقل مکان کرد . او در فصل نخست حضور خود بازیکن فیکس تیم بود اما در فصل دوم حضورش تحت شعاع بازی خوب ( جیانفرانکوزولا ) قرار گرفت و افت کرد اما با آمدن آبراموویچ ملیاردر معروف روسی به باشگاه ، لمپارد دوباره شکوفا شد و خود را به عنوان بهترین هافبک تیم شناساند .در سال 2004 ، 2005 لمپارد توانست در همه 38 بازی لیک بازی کند و 13 گل به ثمر برساند و با تیم چلسی قهرمان لیگ برتر شود . بازی او آنقدر زیبا بود که ( کارلوس البرتو ) و ( یوهان کرایف ) بازکنان مطرح جهان هر دو او را ستودند و لمپارد را بازیکن برتر جهان خواندند لمپارد موفق شد در آن فصل جایزه فوتبالیست سال FWA را از آن خود کند . او در سال بعد بهتر ظاهر شد به طوری که خوزه مورینیو ( مربی آن دوران چلسی ) او را بهترین بازیکن دنیا لقب داد .
لمپارد در سال 2003 با ( النارایوز ) ازدواج کرد و ثمره این ازدواج یک دختر به نام ( لوناکوکو پاتریشیا لمپارد ) است ، لونا 22 آگوست سال2005به دنیا آمد . چندی پیش فرانک اظهار داشت که او و والنا در انتظار دومین فرزند خود به سر می برند . فرانک لمپارد در حال فراگیری زبان اسپانیایی است که به گفته برخی به خاطر احتمال پیوستن او به لالیگا اسپانیاست . ولی لمپارد اظهار کرد که آموزش زبان اسپانیایی او صرفا دلایل خانوادگی دارد ، زیرا انارایوز اسپانیایی است و او دوست دارد دخترشان و البته کودک آینده آنها دو زبانه بزرگ شود .

آغاز كار حرفه‌ای

وی در ماه جولای سال 1994 به عنوان كارآموز به باشگاه وستهام یونایتد پیوست. همان باشگاهی كه پدرش دستیارسرپرست آن بود و در سال 1995به طور رسمی با این باشگاه قرارداد بست. در اكتبر سال 1995 به تیم سوان‌سی‌سیتی قرض داده شد و در همان باشگاه در نخستین بازی لیگ خود شركت كرد و یك گل به ثمر رساند و در ژانویه سال 1996 دوباره به وستهام بازگشت. لمپارد بازیكن ثابت تیم جوانان وستهام بود و در كاپ قهرمانی جوانان سال 1996 كاپیتان تیم شد. سال‌های 98 و 99 سال‌های پرباری برای او بود. او در آن سال به تیم اول وستهام پیوست و حتی یك بازی هم ذخیره نبود. او در كنار بازیكنان مطرحی همچون <جو كول>، <مایكل كاریك> و <ریو فردیناند> ستون اصلی تیم را تشكیل دادند، ولی وقتی ریوفردیناند كه دوست صمیمی لمپارد بود، از آن تیم جدا شد و به <لیدز یونایتد> پیوست و پدر و دایی‌اش <هری ردپف> نیز از آن باشگاه رفتند، فرانك نیز تصمیم گرفت آن‌جا را ترك كند.با این‌كه می‌‌گفتند او علاقه خاصی به لیدز یونایتد و آستون ویلا دارد، ولی ترجیح داد به باشگاه چلسی بپیوندد و در لندن ماندگار شود.

 

تاریخ تولد:20ژوئن1978

مکان تولد:رامفورد منطقه ای در انگلستان

قد : ۶ فوت (۱۸۳ سانتی متر)

باشگاه فعلي:چلسي انگلستان

زمان پيوستن به چلسي: ژوئن2001

پست:هافبك هجومي

وزن : 90کيلو گرم

اولين بازي ملي : 10 اکتبر1999

خصوصیات: خوش خنده.اما كمي خشن 

وضعیت تاهل:متاهل.داراي يك فرزند دختربه نام لونا               

راهی لندن شد.
لمپارد، 15 می‌ سال 2001 با یازده میلیون پوند با چلسی قرارداد بست. پیشرفت او در <استنفورد بریج> ضعیف، ولی ارزشمند بوده است. هرچند كه در فصل اول بازی‌ها در چلسی، او مهره همیشگی تیم بود، ولی در فصل دوم و با وجود بالا رفتن قیمتش تحت‌الشعاع درخشش <جیانفرانكو زولا> قرار گرفته و افت كرد، ولی در فصل سوم و با شروع كار <رومن آبراموویچ> كاملا شكوفا شد و خود را به عنوان یكی از برترین هافبك‌های اروپا به همه شناساند. سال‌های 2004 و 2005 یكی از موفق‌ترین فصل‌های تاریخ چلسی به‌شمار می‌‌رود و لمپارد در مركز این موفقیت می‌‌درخشید. او با حضور در تمامی 38 بازی تیم توانست 13 گل به ثمر برساند كه برای یك هافبك بسیار قابل توجه است. بازی او در لیگ قهرمانی، آن‌قدر زیبا بود كه <كارلوس آلبرتو> كاپیتان سابق برزیل و <یوهان كرایف> فوتبالیست هلندی هر دو او را یكی از بهترین هافبك‌های اروپا می‌‌دانستند و سرانجام در انتهای آن فصل لمپارد جایزه فوتبالیست سال FWA را از آن خود كرد. او در سال بعد بهتر ظاهر شد، به‌طوری كه <خوزه مورینیو> او را بهترین بازیكن دنیا لقب داد.

 

 

خانواده فوتبال‌دوست
فرانك لمپارد، از یك خانواده فوتبالی درخشان است. به جز پدرش، دایی او <هری ردپف> نیز بازیكن سابق تیم ملی وستهام یونایتد بود. او هم‌اكنون سرپرست تیم <پورتس موث> است. مادرش <پت‌ردپف> نام دارد. پسردایی لمپارد به نام <جیمی ردپف> تاكنون در این تیم انگلیسی، هفده بازی كرده و قبلا در تیم‌های <ساوت همپتون>، <تاتنهام>، <لیورپول> و <بون ماوث> بازی كرده است.لمپارد چند سالی است كه با <النا رایوز> ازدواج كرده و یك دختر به نام <لونا كوكو پاتریشیا لمپارد> دارد. لونا 22 آگوست سال 2005 به دنیا آمد. چندی پیش فرانك اظهار داشت كه او و النا در انتظار دومین فرزند خود به سر می‌‌برند.فرانك لمپارد در حال فراگیری زبان اسپانیایی است كه به گفته برخی به خاطر احتمال پیوستن او به <لالیگا>ی اسپانیاست، ولی لمپارد اظهار كرد كه آموزش زبان اسپانیایی او صرفا دلایل خانوادگی دارد، زیرا النا رایوز اسپانیایی است و او دوست دارد دخترشان و البته كودك آینده آنها دو زبانه بزرگ شود.لمپارد در ماه‌های سپتامبر و اكتبر سال 2005 در مسابقه <گل‌های برتر> روزنامه the sun حضور داشت. در جولای سال 2006، the sun كتاب زندگینامه لمپارد با نام <همه چیز از فرانك> را به صورت دنباله‌دار به چاپ رساند. این كتاب اسرار زندگی خانوادگی و خصوصی فرانك لمپارد و عكس‌العمل‌هایش را نسبت به ناامیدی‌های جام‌جهانی افشا كرده است. او تنها بازیكن انگلیسی است كه به مدرسه خصوصی‌ به نام <برنت فورد> رفت و برای یك سال ده هزار پوند پرداخت كرد. او در حال حاضر یك اتومبیل <استون مارتین> و یك <فراری >612 دارد. فرانك لمپارد عضو مركز حمایت از نوجوانان سرطانی TCT است. ارتباط او با این مركز از اواخر سال 2004 و پس از دیدار او از بیماران این مركز آغاز شد و از آن زمان كمك‌های شایان توجهی به این مركز و كمك‌های مفیدی به برخی از بیماران كرده است، به‌طوری كه این مركز علاقه‌مند است، لمپارد همكاری خود را همچنان با آن‌جا ادامه دهد و به این ترتیب وضعیت بیماران بهبود یابد و از نظر روحی به آرامش بیشتری برسند. لمپارد در سخنرانی كه در مراسم اهدای جایزه بهترین بازیكن فوتبال انگلیس ارائه كرد، گفت <دلم می‌‌خواهد در این‌جا از دختری به نام <لوسی> یاد كنم. دختری كه من امروز در مراسم تدفینش شركت كردم. او فقط ده سال داشت و برای دیدن بازی آخر من به استادیوم آمده بود. لوسی تومور مغزی داشت. شاید باید یك هفته قبل می‌‌مرد، ولی او خیلی دوست داشت بازی فینال ما را ببیند. شخصیت خاص او و قدرتی كه از خودش نشان می‌‌داد، باعث شد كه من دقیق‌تر و بهتر بازی كنم و تمام توانم را به كار ببندم. دوست دارم این جایزه را به او، خانواده‌اش و به‌ویژه به مادر مهربانش هدیه كنم.>   

                

اولین بازی ملی

لمپارد روز ۱۳ نوامبر ۱۹۹۷ مقابل یونان اولین بازی ملی خود را با پیراهن تیم زیر ۲۱ سال بریتانیا تجربه كرد. فصل ۱۹۹۹ ـ ۱۹۹۸ برای فرانكی خاطره انگیز بود؛چرا كه سرانجام جای ثابتی در تركیب وستهام یافت. لمپ حتی یك مسابقه تیم را هم از دست نداد و باشگاه با كمك او به رتبه پنجم جدول تكیه زد.دوران درخشان وی با دعوت شدن به تیم ملی بزرگسالان، تكمیل شد. آن بازی روز ۱۰ اكتبر ۱۹۹۹ در ساندرلند مقابل بلژیك انجام گرفت؛ با این حال او در یورو ۲۰۰۰ حضور نیافت.لمپارد به عنوان كاپیتان، تیم جوانان انگلستان را در رقابت های قهرمانی اروپا همراهی كرد. آخرین حضور فرانك در این تیم ژوئن ۲۰۰۰ در بازی بیرون از خانه مقابل اسلواكی رقم خورد. لمپارد در وستهام با ۱۸۷ حضور، ۳۹ گل به ثمر رساند.لمپارد با وجود آنكه با ۶ سال حضور از اعضای قدیمی تیم محسوب می شد اما غالباً جای ثابتی در تركیب تیم نمی یافت.وقتی ردنپ دایی او نیز از تیم وستهام جدا شد ، دیگر عملاً جایی برای فرانكی محبوب نیز باقی نماند. با آنكه آستون ویلا به جذب وی علاقه نشان داد اما ترجیح داد در لندن مانده و چلسی را برگزیند.

       

دوران شکوفایی

فرانك رسماً ۱۵ می ۲۰۰۱ با مبلغ ۱۱ میلیون پوند راهی آبی های شهر لندن شد. او یكی از اولین خریدهای رانیه ری مربی قبلی باشگاه بود و در ۲ فصل ابتدایی به خاطر مشكلات قرارداد و حضور پدیده ای چون زولا كمتر مجال خودنمایی یافت اما وقتی در سال سوم رومن آبراموویچ از راه رسید اوضاع برای وی بهتر شد. وی به عضو ثابت ستارگان چلسی تبدیل شد و هواداران با تمام وجود دوستش داشتند. اولین شروع پسر جوان با چلسی، در بازی های پیش فصل مقابل لیتون اورینت رقم خورد. او اولین گلش را در بازی بعدی پیش فصل به ثمر رساند و یكی از ۷ گل تیمش را وارد دروازه نورثهمپتون تاون كرد.شروع او با چلسی در لیگ برتر، روز ۱۹ آگوست ۲۰۰۱ در جریان تساوی یك بر یك مقابل نیوكاسل شكل گرفت؛ با این حال در چهارمین حضور رسمی با پیراهن آبی ها از بازی اخراج شد. وی به سبب یك خطای وحشتناك در دربی لندن مقابل تاتنهام، تنها اخراج آن فصل را تجربه كرد. فرانك ۷ گل در تمامی مسابقات آن فصل به ثمر رساند. لمپارد بار دیگر یك رقابت مهم ملی را از دست داد چون نام او در لیست ۲۳ نفره تیم ملی جهت حضور در جام جهانی جای نگرفت. وی فصل بعد در چلسی تبدیل به مهره ای انكارناپذیر شد؛ ۸ گل و رساندن چلسی به مقام چهارم لیگ برتر دستاورد آن فصل فرانكی محسوب می شد. لمپارد برای اولین بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورد.

      

فصل رویائی

در فصل ۲۰۰۴ او برای بازی دوستانه تیم ملی مقابل كرواسی در روز ۲۰ آگوست به اردو فراخوانده شد. این بازی با حساب ۳ بر یك به سود انگلیسی ها خاتمه یافت و زننده یكی از گل ها فرانك لمپارد نام داشت. این بازیكن در سپتامبر ۲۰۰۳ به عنوان بازیكن برتر ماه انگلستان شناخته شد و ماه بعد عنوان بازیكن منتخب هواداران را به دست آورد. او و چلسی تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یافتند. لمپارد در این بازی ها ۴ گل در ۵ بازی به ثمر رساند.در لیگ برتر آنها پشت سر آرسنال در رتبه دوم جای گرفتند. لمپارد با ارائه درخشان ترین نمایش ها تبدیل به عضو كلیدی تیم شد.سرانجام اولین تورنمنت بزرگ فرانكی فرا رسید. انگلستان همراه با او به مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه یافت. لمپارد ۳ گل به ثمر رساند و در تیم منتخب جام جای گرفت. با بازنشستگی اسكولز از تیم ملی، لمپارد تبدیل به مهره ای ثابت در تركیب تیم ملی انگلستان شد.در ۳ فصل پیش كه یكی از درخشان ترین دوران چلسی رقم زده شد، لمپارد نقش ویژه ای داشت. او در هر ۳۸ بازی لیگ برتر حاضر شد و ۱۳ گل به ثمر رساند. این تعداد گل برای یك هافبك فوق العاده بود. همین گل ها بخشی از جریان اولین قهرمانی چلسی پس از ۵۰ سال را شكل داد. در ادامه، لمپارد از طرف كارلوس آلبرتوپریه را و یوهان كرایف بهترین هافبك جهان نام گرفت و جایزه بازیكن سال فوتبال انگلستان را دریافت نمود.او از سوی هر ۲ اتحادیه بازیكنان و نویسندگان فوتبال انگلستان این عنوان را كسب كرد. وی شم گلزنی فوق العاده ای دارد و به عنوان یك هافبك، بیش از حد معمول گلزنی می كند. لمپارد هم اكنون یكی از گلزنان برتر لیگ برتر محسوب می شود.

        

عناوینی که لمپارد در وستهام وچلسی به دست آورد :

قهرمانی باوستهام درجام یوفا درسال 1999

 قهرمانی با چلسی در لیگ برتر در 2فصل متوالی(2005-2004)و(2006-2005)

فاتح دوجام اتحادیه یا لیگ کاپ در دو فصل 2005 و2007باچلسی

فاتح جام حذفی درسال2007 وفاتح جام خیریه در سال 2005 به همراه تیم چلسی

 

 

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی و آدرس amirhoseyn.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 133
بازدید ماه : 273
بازدید کل : 155489
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس