علمی
دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 10:47 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناسنامه

نام: دیدیر
نام خانوادگی:دروگبا
متولد:11 مارچ 1978
قد:180
وزن:84
پست:فوروارد
باشگاه :چلسی انگلیس
تعداد گلهای ملی:24
تعداد بازی های ملی: 34
اولین بازی ملی:ساحل عاج مقابل افریقای جنوبی(8 سپتامبر - 2002)
افتخارات:
نایب قهرمانی با تیم ساحل عاج در جام ملت های آفریقا
قهرمانی لیگ برتر انگلیس با تیم چلسی در سال های(2004-2005)(2005-2006)
قهرمانی جام اتحادیه انگلیس(کارلینگ کاپ) با تیم چلسی در سال2006
مرد سال فوتبال افریقا در سال2006     

زندگی

روز یازدهم مارس 1978 در شهر «ابیجال» در ساحل عاج به دنیا آمد. او دوران کودکی را در زادگاهش ساحل عاج و فرانسه گذراند. دوستان و خانواده، او را «تیتو» صدا می‌زدند. تیتو در پنج سالگی کشورش را ترک کرد و به شهر «برست» در بریتانی رفت. دروگبا بیشتر عمر خود را در نقل و انتقال گذرانده است. بیشترین زمانی که یک جا زندگی کرده پنج سال بوده و آن پنج سال ابتدای زندگی‌اش در ساحل عاج می‌باشد. از آن زمان تاکنون بیش از چهارده شهر عوض کرده است. او تمام این چهارده شهر را به یاد دارد ولی هیچ یک از این نقل و انتقالات برای او به یادماندنی‌تر از اولین سفرش به فرانسه نیست.والدین دروگبا به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانستند همراه پسرشان به فرانسه سفر کنند. دروگبا در حالی که از پنجره به هوای بارانی چلسی نگاه می‌کند آن روز آفتابی غم گرفته را به خاطر می‌آورد و می‌گوید: کاملا یادم هست. مجبور بودم تنها سفر کنم. فقط پنج سالم بود یادم می‌آید یک پلاکارد که اسمم روی آن نوشته شده بود دور گردنم قرار داشت. مهماندار از من مراقبت می‌کرد. خیلی‌خیلی سخت بود. وقتی به فرانسه رسیدم هر روز گریه می‌کردم. نه به خاطر این‌که در فرانسه بودم بلکه به این خاطر که آن همه از پدر و مادرم فاصله داشتم. دلم برایشان خیلی تنگ شده بود.دیدیه سه فصل به همراه عمویش از باشگاهی به باشگاه دیگر می‌رفت و در کنار فوتبال به درس ومدرسه‌اش هم می‌رسید. او پس از سه سال دوری از کشور در هشت سالگی به آغوش خانواده‌اش برگشت. دیدیه سه سال متمادی پدر و مادرش را ندیده بود پس از بازگشت به شهرش، دوستانقدیمی‌اش را دوباره دید. او و دوستانش با هم مسابقه فوتبال ترتیب می‌دادند و در یک محوطهپارکینگ در نزدیکی خانه‌شان بازی می‌کردند. سه سال دیگر هم گذشت و در سال 1989 کشور گرفتار بحران اقتصادی شدیدی شد. پدر و مادر دیدیه قربانیان این بحران شدند و کار خود را از دست دادند. آنها تصمیم گرفتند به خاطر آینده پسرشان دوباره او را به فرانسه بفرستند تا زیرنظر عمو میچل امیچل گوبا که یک فوتبالیست حرفه‌ای بود به تمرینات فوتبال بپردازد و دیدیه بار دیگر به شمال فرانسه رفت و در همان جا بود که دیدیه به نخستین باشگاه حقیقی خود پیوست. اوایل در دفاع راست بازی می‌کرد ولی عمویش از این موقعیت راضی نبود. میچل گوبا به دیدیه می‌گفت:«تو آن عقب چه کار می‌توانی بکنی؟ مردم فقط به مهاجم‌ها نگاه می‌کنند.» دیدیه جوان به توصیه عمو گوش کرد و از آن پس مهاجم وسط تیم شد.
او اول در ابویل و بعد در تورکوئین بازی می‌کرد و هر جا عمویش می‌رفت او هم به اجبار با او می‌رفت. در سال 1991 در حالی که تیتو دیدیه سیزده سال داشت به بریتانی برگشت. در همان سال بود که پدر و مادر دیدیه هم تصمیم گرفتند به فرانسه نقل مکان کنند. دیدیه که در آن زمان به سن نوجوانی رسیده بود بدون این‌که بداند، نظم زندگی‌اش را فراموش کرد و ناگهان دریافت او که زمانی شاگرد اول کلاس بود حالا یک سال رفوزه هم شده است. پدر و مادرش بلافاصله عکس‌العمل نشان دادند و یک سال او را از بازی فوتبال محروم کردند. در سال 1993 به شهری در نزدیکی پاریس رفتند و او به همراه شش خواهر و برادرش در یک خانه سکنی گزیدند. دیدیه در آن زمان 15 سال داشت. در همان سال بود که با باشگاه siolaveL پیوست و پس از امضای قرارداد با این باشگاه در حومه پاریس بود که کم‌کم دیدیه دروگبای جوان توانست نام خود را به گوش دنیای فوتبال برساند.

آغاز بازی حرفه ای:
دیدیه در siolaveL خیلی زود تحت نظر و تعلیم «سربنکو رپسیس» مربی سابق اهل یوگسلاوی که مربی فنی باشگاه بود قرار گرفت و از همان ابتدا خیلی خوب ظاهر شد. رپسیس درباره او می‌گوید: «او مثل هم‌تیمی‌های دیگرش شب‌ها به کلوپ‌های شبانه نمی‌رفت. خیلی عاقل بود. با استعداد هم بود.» مرد جوان ساحل عاجی خیلی زود توجه پاریس را به خود جلب کرد. او ستاره تیم فوتبال زیر هفده سال با مربیگری کریستین پورنین شد. این مهاجم سیاه‌پوست در دو فصل متوالی سی گل به ثمر رساند و آن‌قدر خوب کار کرد و حس اعتماد مربیان را برانگیخت که سال بعد او را عضو تیم اول باشگاه کردند.

مهاجم خوش تکنیک:
دیدیه همچنان شاگردی می‌کرد و به ویژه می‌آموخت که صبور و پرحوصله باشد و به تصمیمات مربی احترام بگذارد. با این‌که از نظر «رپسیس» بهترین بازیکن تیم بود ولی مربی جدیدش به او اعتماد کافی نداشت و بیشتر اوقات باید روی نیمکت ذخیره‌ها می‌نشست. او در یک بازی فقط ده دقیقه وارد زمین شد ولی در همان مدت کوتاه یک گل روانه دروازه کرد. با این‌که زمان کمی را در زمین می‌گذراند و کمتر فرصت داشت هنرهای خود را به نمایش بگذارد ولی باز هم علاقه و توجه باشگاه‌هایی مثل «گوینگام»، «لمنس»، «لنس» و «پاری سن ژرمن» را جلب کرد. در همان زمان برای نخستین بار به طور جدی مصدوم شد. در یکی از بازی‌ها پای دیدیه شکست و در گچ رفت اما این شکستگی پا باشگاه لمنس را از خرید او منصرف نکرد و آنها با وجود مصدومیت، خواهان این مهاجم بودند. بدین ترتیب بود که دیدیه چمدان‌هایش را بست و به منطقه «سارت» فرانسه رفت و در نوزده سالگی یک فوتبالیست حرفه‌ای شد.
دروگبا در تیم‌های «لمنس»، «گوینگام» و «المپیک مارسی» بازی حرفه‌ای کرد و سرانجام در سال 2004 به تیم مطرح چلسی راه یافت. او در اواخر فصل بازی‌های آن سال با قیمت 24 میلیون پوند که در زمان خود بیشترین قیمت محسوب می‌شد به چلسی پیوست و پس از آن بود که شوچنکو با سی میلیون پوند به این باشگاه رفت و رکورد دروگبا را شکست. دروگبا هنوز هم در مارسی طرفداران بسیاری دارد. تماشاچیان فوتبال‌دوست آن باشگاه هنوز هم نام او را فریاد می‌زنند و پیراهنش در سالن باشگاه مارسی بر دیوار است.

یک فوتبالیست محبوب:
مردم ساحل عاج عاشق دروگبا هستند هر بار که به وطنش باز می‌گردد، خبرنگاران و مردم او را محاصره می‌کنند و خبر رسیدن او اولین اخبار رادیو و تلویزیون می‌شود. «دروگبا سایت» که به معنای «دروگبا شدن» است یک پدیده فرهنگی است که به خاطر او ساخته شده است. او می‌گوید: «دروگبا سایت! آن موسیقی درباره من است. درباره موفقیت‌های من در چهار سال گذشته یعنی از زمان اولین حضورم در تیم ملی. ارتباط خاصی بین موسیقی و فوتبال وجود دارد. موسیقی دروگبا سایت هنوز هم محبوب است. من هم آن را خیلی دوست دارم و به آن احتیاج دارم. به خصوص قبل از مسابقات مهم حتما به آن گوش می‌دهم. در چلسی همیشه قبل از شروع بازی در اتاق رختکن به آن گوش می‌دهم.» دیدیه دروگبا یکی از خریداران عمده پیراهن چلسی است. او می‌گوید: «از فروشگاه‌های چلسی بپرسید آنها به شما می‌گویند که من همه پیراهن‌هایشان را می‌خرم! هر وقت به ساحل عاج برمی‌گردم همیشه باید یک عالمه پیراهن با خودم ببرم چون تمام دوستان و اقوامم از من پیراهن چلسی را می‌خواهند.»

زندگی خصوصی:
سال 1999 سال بزرگی برای دروگبا بود. در آن سال او و همسرش «الا» زنی اهل «مالی» که دروگبا اولین بار او را در پاریس دید با یکدیگر ازدواج کردند. او می‌گوید: تولد پسرم «ایزاک» نقطه عطفی در زندگی من بود که به من قدرت داد. دروگبا اکنون سه فرزند دارد و مایل نیست که آنها هم مثل او همیشه در حال تغییر مکان از شهری به شهر دیگر باشند. انگلیس کشور محبوب دروگباست. او تمایل دارد پس از پایان فوتبال حرفه‌ای در انگلیس بماند. به نظر او هیچ جایی بهتر از انگلیس نیست و در این رابطه می‌گوید: «وقتی از شهری خوشم بیاید دیگر دوست ندارم از آن جا بروم. بچه‌هایم هم انگلیس را دوست دارند.»پسرش ایزاک طرفدار تیم آرسنال است چون تیه‌ری آنری بازیکن محبوب او در آن بازی می‌کرد. دروگبا به فرزندانش علاقه زیادی دارد و می‌گوید: وقتی هر روز صبح بیدار می‌شوم و صدای بچه‌هایم را می‌شنوم که دور و برم به زبان انگلیسی حرف می‌زنند لذت می‌برم. باید اعتراف کنم انگلیسی حرف زدن آنها از من خیلی بهتر است. امروزه چندین فوتبالیست معروف، کتاب زندگی خود را منتشر کرده‌اند ولی آیا زندگینامه دروگبا هم چاپ می‌شود؟ دروگبا پاسخ می‌دهد: «بله، من به این کتاب فکر می‌کنم. خیلی چیزها دارم که در آن بنویسم. از ساحل عاج تا انگلیس خیلی اتفاقات برای من افتاده است ولی مطمئن نیستم چه وقت این کار را می‌کنم. شاید این کتاب را بعدها یعنی وقتی فوتبال را کنار گذاشتم بنویسم.»
دروگبا پس از خداحافظی از فوتبال چه خواهد کرد؟ پاسخ دروگبا به این سوال هم، چنین است: «در این مورد هم خیلی فکر کرده‌ام. نمی‌خواهم تا سی و چهار سالگی صبر کنم و بعد تازه به فکر آینده خود و خانواده‌ام بیفتم. اگر بشود می‌خواهم مربی شوم ولی می‌دانم که همسرم زیاد با این تصمیم من موافق نیست اما خودم دوست دارم.»دروگبا محبوبیت زیادی دارد. او سفیر افتخاری سازمان ملل هم هست و مشکلات و وضعیت زندگی مردم کشورش را به گوش مسئولان می‌رساند. دیدیه دروگبا دوستان قدیمی خودش را هنوز فراموش نکرده و هر وقت فرصتی پیدا کند و به ساحل عاج برود سری هم به آنها می‌زند و دلشان را شاد می‌کند. او مسیری سخت و طولانی را سپری کرده است. مسیری از ساحل عاج، این کشور فقیر آفریقایی که پدر و مادرش در آن کارمند ساده بانک بودند تا انگلیس که خود هم اکنون در آن یک سوپراستار میدان فوتبال است. او به خودش قول داده است که نه تنها در عالم فوتبال بلکه در دنیای کوچک خانواده خودش هم سوپراستار باشد و آنها را تنها نگذارد.

 

باشگاه های سابق:


لوالیوس  ــ  لمانس  ـــ  گیونگامپ  ـــ   مارسی  ــ  چلسی

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 10:31 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناسنامه

تولد : 30/8/1972 جمهوری چک

قد : 177 سانتیمتر

وزن : 71 کیلوگرم

پست تخصصی : هافبک تهاجمی

 

زندگی

پاول ندود از بچگی به فوتبال علاقه بسیاری داشت و با وجود خانواده ای مرفه در مدرسه فوتبال اسپارتاپراک بزرگ شد و در سن 19 سالگی دعوت تیم ته جدولی دولکا در لیگ چک را پذیرفت و با درخشش در این تیم پس از یک سال به تیم اسپارتاپراگ پیوست در سال 1996 به لاتزیو رفت وی در همان سال نقش موثری در نایب قهرمانی جمهوری چک در جام ملتهای اروپا داشت . پاول ندود در تیم لاتزیو به یک ستاره بدل شد به طوری که تیم های زیادی خواهان به خدمت گرفتن او شدند بالاخره یوونتوس او را به خدمت گرفت او در یووه به عناوین مختلفی دست یافت از جمله بهترین بازیکن اروپادر سال۲۰۰۳ . بازیهای او در یورو 2004 مخصوصا در مقابل تیم ملی هلند فراموش نشدنی است. پاول به مدت ۶سال است که همچنان در کنار بازیکنانی نظیر دل پیرو , بوفون , کامورانزی می درخشد ندود با تیم یونتوس تا تابستان 2008 قرارداد دارد.صحبتهای گاتوزو و کاناوارو در مورد ندود قبل از بازی ایتالیا و چک در جام جهانی 2006 .

گاتوزو: ندود شوت هاى پر قدرتى دارد و ضربات او همچون بمب است. من با او خیلى برخورد کرده ام و گاهى خیلى عصبى، اما این را خوب مى دانم که او یک قهرمان است.

فابیو کاناوارو: پاول بازیکن آزاردهنده اى براى مدافعان است . او روحیه خیلى بالایى دارد و سمبل تعصب تیمى است با جان و دل بازى مى کند و از آن دست بازیکنانى است که حریف را مى ترساند.

 

زندگی شخصی

پاول ندود به همراه همسرش ‌ایوانا دو فرزند پسر و دختر به اسامی پاول و ایوانا دارد.
وی در المپیک زمستانی سال 2006 در تورین ایتالیا به عنوان مفسر بازی‌های تیم ملی اسکی روی یخ جمهوری چک با تلویزیون
ایتالیا همکاری می‌کرد

.باشگاهها :

1991-1992 دولکاپراگ جمهوری چک

1992-1996 اسپارتاپراگ جمهوری چک

1996-2001 لاتزیو ایتالیا

موفقیت ها

قهرمان جام در جام اروپا: 99/1998
قهرمان ********جام اروپا: 1999
قهرمان باشگاه*های چکسلواکی: 93/1992
قهرمان باشگاه*های جمهوری چک: 94/1993، 95/1994
قهرمان جام حذفی جمهوری چک: 1996
قهرمان باشگاه*های ایتالیا: 2000/1999، 02/2001، 03/2002، 05/2004، 06/2005
قهرمان لیگ دسته دوم ایتالیا: 07/2006
قهرمان جام حذفی ایتالیا: 98/1997، 2000/1999
قهرمان ********جام ایتالیا: 1998، 2000، 2002، 2003
نایب قهرمان اروپا با تیم ملی چک: 1996

عناوین شخصی

مرد سال فوتبال جمهوری چک: 1998، 2000، 2003، 2004
مرد سال فوتبال ایتالیا: 2003
مرد سال فوتبال اروپا: 2003
جایزه باشگاه فوتبال یوفا به عنوان هافبک سال: 2003

فعالیت ملی

فعالیت ندود به عنوان بازیکن تیم ملی جمهوری چک در 5 ژوئن سال 1994 آغاز شد. در یک بازی دوستانه مقابل ایرلند در دوبلین در دقیقه 84 به جای یری نمچ وارد زمین شد.در جام ملت‌های 1996 اروپا در انگلیس رهبر بی‌چون و چرای خط میانی چک بود. او در پنج بازی از شش بازی تیمش حضور داشت و در دومین بازی گروهی که به پیروزی 2 بر 1 مقابل ایتالیا انجامید، گل اول چک را زد. جمهوری چک حتی به  دیدار فینال نیز رسید، ‌اما با گل طلایی اولیور بیرهوف در دقایق اضافه و پیروزی 2 بر 1 آلمان، ‌دستش از جام کوتاه مانده و نایب قهرمان این رقابت‌ها شد.در جام ملت‌های 2004 اروپا در پرتغال، ندود به عنوان کاپیتان، تیم چک را به مرحله نیمه نهایی رساند، اما درنیمه اول بازی مقابل یونان در محوطه جریمه حریف دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد. تیم جمهوری چک بدون او با یک گل نقره‌ای از دور رقابت‌ها خارج شد.
وی به میل خود در چند ماه پس از آن در تیم ملی حضور نیافت تا روند بهبودی‌اش با فشار مسابقات متوقف نشود. تا این که کارل بروکنر،‌ سرمربی تیم ملی برای دیدار انتخابی جام جهانی 2006 برابر نروژ که به صعود چک به جام جهانی انجامید،‌ از وی برای حضور در تیم ملی دعوت کرد.ندود در 15 آگوست سال 2006 اعلام کرد که به بازی در تیم ملی پایان می‌دهد. در یک بازی دوستانه برابر صربستان در 16 آگوست سال 2006 برای آخرین بار با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفت. پس از 44 دقیقه نیز تعویض شد و در میان تشویق فراوان تماشاگران از تیم ملی خداحافظی کرد. وی در مجموع 91 بازی ملی انجام داد و 18 گل به ثمر رساند.

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 10:11 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

شناسنامه

تولد:9 نوامبر 1974 در شهر تورین ایتالیا هنر پیشه مورد علاقه:مایکل داگلاس
 

باشگاه های قبلی : پادوا : ? فصل ? گل .. یوونتوس

علایق:گوش دادن به موسیقی.رانندگی کردن.سینما


 

 

 

اوج عظمت

 سال 1996 مسلما در ذهن الکس برای همیشه به ماندگار خواهد ماند یوونتوس در آن سال در اروپا با شکست حریفان خود به مصاف رئال رفتهیچ کس شانسی برای یوونتوس قائل نبود اما ... الکس همه پیش بینی ها رو به هم زدو 2 گل وارد دروازه رئال کرد تا یوونتوس تا قهرمانی این مسابقات پیش رفتو بارانی از تمجید و تعریف بر سر الکس و یوونتوس خالی شد . 
 

 

 

اولین محک جدید

سال 1998 در کشور فرانسه مسابقات جام جانی برگزار شد و باز یک رقابت نه چندان جالب بین باجو و الکس اما این دفعه الکس پیروز بود و بیشتر بازی می کرد خیلی نمایش جالبی نداشت اما روی روند بازی و تعدادی از گلها تاثیر مستقیم داشت .

شروع افتخاراتی دیگر
 

الکس در سال بعد با شکستن رکورد آقای گل اروپا شد و باز نام خودش رو بر سرزبانها انداخت . و یک رکورد دیگر درباره الکس اینکه او در هر ثانیه 9 دلارحقوق میگیرید !!!!!!!!!!!!!!!!!او چندین بار بالاتر از مالدینی قرار گرفت و اسکار خوش قیافه ترین بازیکن ایتالیارو به خود اختصاص داد و همچنین که اصلاح ریش او نیز داستانی جالب دارد .

 

 

دوران طلایی الکس

سالگی اولین قرارداد حرفه ایی خود را امضا کرد . وی در اولین فصل حضورش در فوتبال حرفه ایی چهار باربرای تیم پادووا را تجربه کرد ولی دراین فصل یعنی فصل 1992 نتواسنت گلزنی کند.الکس در یک تیم ضعیف تنها یک نیمکت نشین بود.او آرزو های بزرگتری داشت.در خبرهای شبکه ی ایتالیا نامی از دل پیرو برده نمی شود همین عمر باعث می شود که غرور وی جریحه دار شودوقتی مالدینی تنها با 16 سال اولین بازی خود را برای تیم میلان انجام داد . در آن روزگار الکس عضویت هیچ تیمی را نداشت حتی عضویت در تیم دسته دومی پادووا تیم اول الکس بسیار اتفاقی پیش آمد.روزی از تمام جوانان حاضر تستی گرفته می شود و الکس به رغم بازی های گذشته در کوچه ها توانست جز کسانی باشد که از این آزمون سربلند خارج شدند الکس خیلی دیر و در سال 22 .سرانجام وی توانست در فصل بعدی گلزنی کند .. هیچ کس ندانست که چرا یوونتوس این تیم بزرگ ایتالیایی چشم به چینین بازیکنی دوخته است

 

 

 


.افتخارات: باشگاهی((قهرمانی در سال های 1995-1997-1998-2002-2003-2005 در سری ا ایتالیا ))
یک قهرمانی در جام حذفی 1995
چهار بار فاتح سوپر جام (( 1995-1997-2002-2003 ))
یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 1996 یک قهرمانی بین قاره ای یا همان قهرمانی باشگاه های جهان در سال 1996 و کسب عنوان دومی در سال ۲۰۰۳ در بازی فینال بازی به پنالتی کشیده شد ولی یوونتوس نتوانست تیم میلان را شکست دهد

 


 

 

 

.

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 یوونتوس به عنوان پر افتخارترین تیم ایتالیا مامن حضور ستارگان بزرگ و با اخلاق فوتبال ایتالیا بوده است .کسانی که سال های سال در این تیم بزرگ بازی کرده اند و تبدیل به اسطوره شدند.
الساندرو دل پیرو بازیکن افسانه ایی دهه ی 90 تا امروز در تیم محبوب تورینی ها جای برای خود دست و پا کرده است ..
وی پسر محبوب تورین ودرزندگی خود بیشتر از حاشیه داستانی مانند فیلم های سینمایی از نوع رمانتیک ایتالیایی داشته است . ستاره بزرگ بیانکونری از وقتی خود را شناخت که درگیر چیزی بنام توپ فوتبال بود. وی که از یک خانواده ی متوسط سر برآورده بود تمامی وقت خود را صرف فوتبال در کوچه ها کرد.
وی هیچ وقت تصور نمی کرد این چنین مشهور شود.آلکس از همان کودکی به تیم یوونتوس علاقه مند بود.
وی مرد ایده آل تمام تورینی هاست . کسی که در زندگی خود بیشتر از حاشیه داستانی مانند فیلم های سینمایی از نوع رمانتیک ایتالیایی داشته است . ستاره بزرگ بیانکونری از وقتی خود را شناخت که درگیر چیزی بنام توپ فوتبال بود. وی که از یک خانواده ی متوسط سر برآورده بود تمامی وقت خود را صرف فوتبال در کوچه ها کرد.وی هیچ وقت تصور نمی کرد این چنین مشهور شود.آلکس از همان کودکی به تیم یوونتوس علاقه مند بود.یوونتوس همراه با پلاتینی و یارانش آلکس را دیوانه ی تیم یووه کرده بود.الکس در یکی از گفتگو های خود گفته است که هیچ آرزویی جز دیدن ورزشگاه دل آلپی را نداشته است.عطش وی برای بازی کردن در یوونتوس هر روز بیشتر می شد.ولی وقت خود را در کوچه پس کوچه های تورین تلف می کرد.وقتی مالدینی تنها با 16 سال اولین بازی خود را برای تیم میلان انجام داد . در آن روزگار الکس عضویت هیچ تیمی را نداشت حتی عضویت در تیم دسته دومی پادووا تیم اول الکس بسیار اتفاقی پیش آمد.روزی از تمام جوانان حاضر تستی گرفته می شود و الکس به رغم بازی های گذشته در کوچه ها توانست جز کسانی باشد که از این آزمون سربلند خارج شدند.الکس خیلی دیر و در سال 22 سالگی اولین قرارداد حرفه ایی خود را امضا کرد . وی در اولین فصل حضورش در فوتبال حرفه ایی چهار باربرای تیم پادووا را تجربه کرد ولی دراین فصل یعنی فصل 1992 نتواسنت گلزنی کند.الکس در یک تیم ضعیف تنها یک نیمکت نشین بود.
   

 


 

 

 

 
 

 

 


 

 

 


 

 

غذای مورد علاقه:پیتزا.کیک.ماکارونی
 

موزیک:پاپ

قد:73/1خواننده محبوب:پاواروتی
 

 

وزن:73

فیلم مورد علاقه وی: (( بهتر از گرفتن )) با هنرنمایی جک نیکولسون
 

 

آهنگ مورد علاقه:با تو یا بدون تو

الگوی فوتبالی:پلاتینی.مارادونا.زیکو.فان باستن.مالدینی
 

ماشین وی:لانچیا البته در حال حاضر وی وارد تبلیغات با شرکت نیسان شده است...

دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 9:57 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

اگر شما از جمله کسانی باشید که در طی چند سال اخیر به جمع هواداران منچستر یونایتد پیوستید شاید بازی رایان گیگز برایتان جذابیتی نداشته باشد و جوانی و نشاطی که در بازی ستاره سابق من یونایتد یعنی کریستیانو رونالدو و ستاره فعلی آن یعنی وین رونی وجود دارد را ترجیح بدهید اما برای من که از اواسط دهه نود میلادی هوادار منچستر یونایتدم بازی رایان گیگز بسیار جذاب است زیرا او برای من نماد تداوم یونایتد است همانطور که کانتونا نمادی از ابهت یونایتد بود و همانطور که روی کین نماد قدرت منچستر بود. در طی دو دهه حضور گیگز در منچستر او همیشه زیر سایه ستارگانی بوده است که هر کدام مدتی در آسمان اولدترافورد درخشیده اند مانند کانتونا، بکهام، ون نیستلروی، کریستیانو رونالدو و وین رونی ولی هیچکدام آنها مانند گیگز تمام جوانی شان را وقف منچستریونایتد نکرده اند. شما می توانید از او متنفر باشید ولی اصولا وفاداری گیگز همیشه قابل احترام است. در حالی که امروزه پول حرف اول را در فوتبال حرفه ای می زند و فوتبال به یک صنعت تجاری تبدیل شده وجود بازیکنانی مانند فرانکو بارسی، پائولو مالدینی و رایان گیگز باعث زنده ماندن روح فوتبال می شود.رایان جوزف گیگز متولد 29 نوامبر 1973 در کانتون کاردیف کشور ولز است (با نام رایان جوزف ویلسون). او فوتبال حرفه ای خود را از سال 1990 به عنوان هافبک چپ آغاز و تا سال 2000 در این پست به بازی پرداخت بعد از آن از او بیشتر به عنوان هافبک بازیساز استفاده شد.گیگز رکورد های فراوانی در فوتبال دارد از جمله او بادوام ترین بازیکن در تاریخ لیگ برتر انگلستان است. او تنها بازیکنی است که 11 بار قهرمان لیگ برتر شده است و اولین بازیکنی است که دو بار عنوان بهترین بازیکن جوان سال انگلستان را کسب کرده است (1992 و 1993).او عضو تیم منتخب دهه لیگ برتر و عضو تیم منتخب دهه جام حذفی انگلستان است. او تنها بازیکن منچستر یونایتد است که در تمام 11 قهرمانی این تیم در لیگ برتر حضور داشته و با این تیم عناوین باشگاهی بسیاری را کسب کرده است و تنها بازیکنی است که در تمام ادوار لیگ برتر موفق به گلزنی شده است. او همچنین رکورد دار بیشترین تعداد بازی در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد است.او همچنین عضو تالار مشاهیر تاریخ فوتبال انگلستان و یکی از 100 فوتبالیست برتر تاریخ لیگ های انگلستان است و به عنوان شخصیت ورزشی برتر سال 2009 BBC نیز انتخاب شده است.

دوران کودکی

رایان گیگز در 29 نوامبر 1973 در بیمارستان سنت دیوید شهر کانتون، کاردیف متولد شد او فرزند دنی گیگز بازیکن تیم راگبی ولز و لین جانسون است. گیگز در ELY (حومه غربی شهر کاردیف) بزرگ شد. زمانی که رایان 6 ساله بود پدر او قراردادی با تیم سویونتون لاینز امضا کرد در نتیجه آنها مجبور به مهاجرت به سالفورد در Great Manchester شدند (Great Manchester به منطقه ای در شمال غرب انگلستان اطلاق می شود که شامل شهر هایی مانند بولتون، راچدیل، تام ساید، استوک فورد، ترافورد، ویگان، منچستر و سالفورد است). این جابجایی به روحیه رایان آسیب وارد کرد زیرا او از پدربزرگ و مادر بزرگ خود که به شدت به آنها وابسته بود بسیار دور شده بود ولی آنها در تعطیلات آخر هفته و یا ایام تعطیلی مدرسه به دیدار آنها در کاردیف میرفتند.گیگز در این زمان به تیم محلی دینز پیوست که توسط یکی از مربیان باشگاه منچستر سیتی به نام دنیس اسکافیلد مربیگری می شد پیوست. اولین بازی او برای دینز با شکست 9 بر صفر آنها همراه بود. ولی همگان اعتقاد داشتند که گیگز بهترین بازیکن زمین در ان بازی بود. اسکافیلد تصمیم گرفت گیگز را به مدرسه فوتبال منچسترسیتی ببرد. گیگز همچنین کاپیتان تیم پسران سالفورد در مسابقات مدارس جام گرانادا بود و با این تیم در فینال جام گرانادا در استادیوم آنفیلد تیم مدرسه بلکبرن را شکست دادند. یکی از استعدادیاب های باشگاه لیورپول به نام ران یتس که از عملکرد گیگز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود او را به باشگاه لیورپول پیشنهاد داد ولی کنی دگلیش از به خدمت گرفتن او امتناع کرد در نتیجه او به منچستر یونایتد پیوست.زمانی که گیگز در تیم دینز بازی میکرد یکی از ایجنت های اولدترافورد به نام استیوارد هارولد وود او را زیر نظر داشت. او که در مورد استعداد رایان گیگز شنیده بود شخصا نزد الکس فرگوسن رفت و به او گفت که اگر گیگز را دست بدهیم در آینده تاسف خواهیم خورد. فرگوسن که تحت تاثیر قرار گرفته بود تصمیم گرفت بازی گیگز را ببینید. گیگز در در ترکیب پسران سالفورد مقابل تیم زیر 15سال یونایتد هت ریک کرد در حالی که فرگوسن بازی او را از پنجره دفتر کارش می دید. در 29 نوامبر 1987 (تولد 14 سالگی گیگز) فرگوسن به همراه جو براون به خانه گیگز رفتند تا به او پیشنهاد قرارداد دو ساله با منچستر یونایتد را بدهندگیگز به عنوان عضوی از تیم منتخب دانش آموزان انگلستان (با نام رایان ویلسون) در مقابل تیم دانش آموزان آلمان در سال 1989 در استادیوم ومبلی بازی کرد. رایان نام خانوادگی خود را در 16 سالگی زمانی که مادرش با مرد دیگری ازدواج کرد به گیگز تغییر داد. پدر و مادر او دو سال پیش از این از هم جدا شده بودند. لاویر مکمنمی سرمربی تیم زیر 21 سال انگلستان سعی کرد او را به تیم ملی این کشور بیاورد ولی به این علت که پدربزرگ و مادربزرگ گیگز هیچکدام انگلیسی نبودند موفق نشد.


منچستر یونایتد

گیگز اولین بازی خود برای یونایتد را در فصل 1990 – 91 انجام داد ولی شروع درخشش او از فصل 1991 – 92 است. او رکورد دار بیشترین عناوین قهرمانی است که یک بازیکن در یک باشگاه به دست آورده است. گیگز در طی این سالها 11 عنوان قهرمانی لیگ برتر، 4 عنوان قهرمانی جام حذفی، 4 عنوان قهرمانی جام اتحادیه، 2 قهرمانی در جام باشگاه های اروپا، 1 قهرمانی در سوپرجام اروپا، 1 عنوان قهرمانی جام بین قاره ای و 1 عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان در کارنامه دوران فوتبال خود ثبت کرده است. رایان گیگز از سال 2007 که گری نویل با مصدومیت های مختلف دست به گریبان است عملا به کاپیتان تیم بدل شده است.

رایان گیگز در عرصه ملی

رایان گیگز متولد کاردیف ولز است او در نوجوانی کاپیتان تیم منتخب مدارس انگلستان بود. برخلاف باور عمومی او هیچگاه شرایط قانونی بازی در تیم ملی انگلستان را نداشت. او اولین بازی ملی اش را در سال 1991 مقابل آلمان انجام داد و به جوانترین بازیکن تاریخ فوتبال ولز تبدیل شد البته هفت سال بعد در ژوئن 1998 رایان گرین این عنوان را از او گرفت. گیگز از 1991 تا 2007 در 64 بازی ملی به میدان رفت و 12 گل ملی به ثمر رساند. او از سال 2004 به عنوان کاپیتان تیم ملی ولز انتخاب شد.از گیگز همیشه این انتقاد می شد که به حضور در دیدارهای دوستانه تیم ملی تمایلی ندارد. این تصور به این دلیل به وجود آمده بود که گیگز همیشه پیش از دیدارهای ملی دوستانه مصدوم می شد.سال 2005 در مقدماتی جام جهانی 2006 گیگز در مقابل آذربایجان 2 گل به ثمر رساند ولی ولز نتوانست به بازیهای پلی آف راه یابد. در سپتامبر سال 2006 او در بازی دوستانه مقابل برزیل در وایت هارت لین به میدان رفت این بازی با پیروزی 2 بر صفر برزیل خاتمه یافت. دونگا سرمربی برزیل پس از بازی اعلام کرد که رایان گیگز هیچ نیازی به تعریف و تحسین او ندارد چون از نظر او گیگز هم سطح ستارگان فوتبال برزیل همچون رونالدینیو و کاکا است.گیگز روز چهارشنبه 30 می سال 2007 در یک کنفرانس مطبوعاتی به طور رسمی از فوتبال ملی خداحافظی کرد. او دلیل کناره گیری اش را تمرکز بر روی بازی های منچستر یونایتد اعلام کرد. اخرین بازی ملی او به عنوان کاپیتان در مقدماتی یورو 2008 در برابر جمهوری چک در روز 2 ژوئن انجام شد.گیگز در 26 مارس 2010 در مصاحبه با Western Mail اعلام کرد که ممکن است وسوسه شود که مجددا به تیم ملی بازگردد و در بازی های مقدماتی یورو 2012 با توجه به مصدومیت آرون رمزی بازی کند. همچنین او در مصاحبه ای با BBC Radio Manchester اعلام کرد در صورت لزوم به تیم ملی باز می گردد.

 

 

 

 

رکوردها :

تنها بازیکن منچستر یونایتد که در تمامی 11 قهرمانی این تیم در لیگ برتر حاضر بوده است
تنها بازیکن منچستر که 14 دوره در لیگ قهرمانان برای این تیم بازی کرده است
تنها بازیکنی که در 11 دوره پیاپی لیگ قهرمانان گلزنی کرده است
رایان گیگز به همراه دیوید جیمز و سول کمپبل تنها بازیکنانی هستند که در تمام ادوار لیگ برتر بازی کرده اند. از این میان گیگز در تمامی این دوران فقط در منچستر یونایتد بازی کرده است.
تنها بازیکی که در تمام دوره های لیگ برتر گلزنی کرده است
رکورد دار بیشترین تعداد بازی در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد


یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 14:32 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

http://parsiansport.com/uploads/posts/1289902476.jpg 

 

زندگی نامه مسعود اوزیل

به گزارش رحماء «مسعود اوزیل» عضو مسلمان تیم ملی فوتبال آلمان است که بیست دقیقه قبل از ورود به زمین، با خواندن آیاتی از قرآن، از خداوند کمک می‏طلبد.این ستاره ترک‏تبار آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ می‏گوید: «من در خانواده‏ای مذهبی رشد کرده‌ام و از دوران کودکی در چنین فضای خانوادگی تحت تربیت قرار گرفتم». جالب است بدانید که این هافبک بازی ساز باشگاه وردربرمن، با وجود ۲۱ سال سن، نه تنها برخلاف بسیاری از ستاره‏های غربی هنر و ورزش، از سنت ازدواج دوری نکرده است بلکه با دختری آلمانی ازدواج کرده و او را نیز به دین اسلام مشرّف نموده است.اوزیل که گل زیبای او به تیم ملی غنا یکی از صحنه‏های به‏یادماندنی جام نوزدهم است، حتی به عبادت دشواری مانند روزه هم پایبند است. وی در این باره می‏گوید: «من در حالی که روزه‏دار هستم تمرین می‏کنم و یا به بازی می‏پردازم.البته در دوران کودکی برای گرفتن روزه مشکل داشتم؛ اما الان با زبان روزه می‌توانم تمرین و بازی کنم. خوب به خاطر دارم پدر و مادرم و دیگر اعضا خانواده‌ام بدقت به انجام این فریضه پایبند بودند ؛ اما برای من سخت بود. اما الان مشکلی ندارم. اگر هم زمانی به هر دلیل نتوانم روزه بگیرم به محض این که حالم خوب شود، اقدام به گرفتن روزه می‏کنم. ضمن اینکه قضای روزه‏های نگرفته را هم در طول سال به جا می آورم».
شایان ذکر است که کشور آلمان ـ محل تولد و زندگی مسعود اوزیل ـ به دلیل قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص، این سال‏ها روزهای بسیار بلندی دارد که روزه‏داری را مشکل می‏کند. مثلا اذان صبح در ماه مبارک امسال حدود ساعت ۲ بامداد و اذان مغرب حدود ساعت ۲۲ شب است. تمرین و مسابقه در این شرایط که شخص روزه‏دار باید ۲۰ ساعت امساک کند امری بسیار دشوار است.
مسعود اوزیل و همسر و دوست سابقش به آفریقای جنوبی رفته اند تا نماد اسلام مدرن در دنیای پر خشونت و ژر فحشای امروز باشند. او که از مدتی قبل با بیوه آنا ماریه بلوم (آنا ماریه کانر که پس از یک ازدواج ناموفق نام فامیلش برای همیشه بلوم شد و خواهر سارا کانر خواننده نیز هست) دوست بود حالا به ازدواج او در آمده و آنا نیز که شیفته منش مسعود شده بود گرایش به دین اسلام را به دلیل علاقه به مسعود و سپس آشنایی با قرآن پذیرفت. اکنون نام او ملک است. این زوج سعی دارند در دنیای به پستی گرائیده امروز نماد مسلمانانی باشند که هم در زندگی دنیا موفقند هم در آخرت. مسعود اوزیل از عوامل مهم راهیابی آلمان به دیدار یک چهارم نهایی بوده است و احتمال آن می رود که در فهرست نهایی بهترین تیم جام جهانی ۲۰۱۰ نیز جای بگیرد. او پیش از هر مسابقه قرآن می خواند و آرامش و اخلاق مناسب او در زمین شهره شده است. یکی از رسوم غلطی که اوزیل و همسرش به آن بی توجه بوده اند تفاوت سنی آن دوست: اوزیل ۲۱ ساله است و ملک ۲۸ سال دارد.

 

زندگی شخصی
او در حال حاضر با آنا ماریا لاگربلوم خواهر سارا کونور که مطابق اعتقادات او در ژوئن ۲۰۱۰ به اسلام گرویده است نامزد شده است.بازیکن مسلمان تیم ملی فوتبال آلمان توجه عمیقی به گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان دارد.به گزارش برمنر سایتونگ ، مسوت اوزیل از زمانی که به سن شرعی رسیده، آنگونه که خود عنوان می کند، به گرفتن روزه مبادرت کرده است. این بازیکن 21 ساله ترک تبار که در خاک آلمان به دنیا آمده است، در جام جهانی آفریقای جنوبی درخشید و بسیار مطرح شد. وی پس از این پیکار ها، همواره مورد توجه تیم های بزرگی مانند بارسلونا، رئال مادرید، منچستریونایتد و چلسی بوده است. اوزیل عنوان کرد:تاکنون تا آنجایی که امکان داشته، روزه هایم را گرفته ام. اگر در مسافرت به سر برده ام نیز قضای آن را به جای آورده ام. البته الان از این لحاظ با دشواری روبرو شده ام. با توجه به اینکه در فصل آماده سازی قبل از شروع فصل قرار داریم و روزی دو جلسه صبح و عصر تمرین می کنیم، در عمل امکان گرفتن روزه خیلی سخت است. با این حال، به گرفتن قضای روزه هایم پس از این دوره اقدام می کنم.

 

 

 

 

یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 11:51 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناسنامه

نام: رابسون دسوزا ملقب به روبینیو
تاریخ تولد: ۲۵ ژانویه ۱۹۸۴
محل تولد: سائو ویسنته
ملیت: برزیلی
قد۲: ۷/۱ متر
وزن: ۶۰ کیلوگرم
پست بازی: مهاجم

زندگی

رابسون ده سوزا ملقب به روبینهو متولد 25 ژانویه 1984 در سائو ویسنته برزیل است.وی دارای 172 سانتیمتر قد است و پست وی پشت فوروارد و فوروارد است.او فوتبال حرفه اش را از تیم سانتوس ( همان باشگاهی که در نوجوانان و جوانان این تیم از سال 1996 بازی می کرد) در کمپونیتوی برزیل در سال 2002 آغاز کرد شروع کرد.وی در سال 2003 در زمانی که تیم سانتوس مائوس کننده ظاهر می شد بازی کرد و در آن سال کار خاصی را نتوانست انجام دهد ، اما در فصل بعد در سال 2004 وی با بازی خوب و خیره کننده توانست 21 گل در 36 بازی برای این تیم بزند و ظهور ستاره ای جدید در دنیای فوتبال را ندا دهد.وی در مجموع 98 بازی که برای این تیم انجام داد توانست 40 گل بزند.در همان زمان از باشگاه های بزرگ اروپایی که شامل رئال مادرید ، چلسی ، بایرن مونیخ ، لیورپول و آث میلان بود ، پیشنهاداتی برای وی داده شد. اما باشگاه سانتوس به روبینهو رضایت نامه نداد.در سال 2004 مادر روبینهو دزدیده شد و دو ماه بعد که آزاد شد ، روبینهو بدون توجه به رضایت نامه از باشگاه سانتوس و بدون توضیحی عمومی در این رابطه تصمیم قطعی برای ترک کشورش گرفت. در تابستان سال 2005 روبینهو با مبلغ 30 میلیون دلاری به باشگاه رئال مادرید پیوست.وی اولین بازی برای این باشگاه را در برابر کادیز انجام داد.در فصل اول حضورش در این تیم توانست با انجام 37 بازی 8 گل بزند.اما با آغاز فصل 2007-2006 در زمان مربیگری فابیو کاپلو که به او کمتر اعتقاد داشت ، اکثر اوقات بر روی نیمکت می نشست. اما با تمرینات سخت بعد از فصل زمستان خود را به کاپلو تحمیل کرد تا به ترکیب اصلی بازگردد و قهرمانی در این فصل را با تیم رئال مادرید جشن بگیرد.هم اکنون با حضور برن شوستر نیز وی به عنوان یکی از رکن های اصلی رئال مادرید محسوب می شود و نقشه ی عمده ای در پیروزی های اخیر رئال مادرید دارد.


باشگاه سانتوز
حضور در سانتوز زندگی و آینده روبینیو را بیش از هر اتفاق دیگری تغییر داد. استعداد و مهارت بالا سبب شد که وی سریع تر از حد تصور در این باشگاه پیشرفت کند. پیشرفت او به حدی بود که نخستین قراردادش را با باشگاه در سال ۲۰۰۲ امضا کرد و این آغاز حضور او در فوتبال حرفه ای بود. وی پیش از آنکه بتواند در ترکیب تیم حضور داشته باشد بارها از سوی بزرگان تیم تهدید شد. با این همه وی توانست به خوبی با مشکلات مقابله کند و در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرد.
وی جزو کم سن و سالان در باشگاه بود با این وجود او همچون یک گلزن حرفه ای و با تجربه کار می کرد. وی در نخستین فصل حضورش توانست در ۲۴ مسابقه ۹ گل به ثمر برساند. اوج بازی های او در آن فصل به بازی ای بر می گردد که وی توانست علاوه بر به ثمر رساندن ۲ گل، یک پنالتی نیز برای تیم به ارمغان بیاورد. روبینیو در سال ۲۰۰۳ و در حالی که ۳۲ بار در ترکیب حضور پیدا کرده بود به عنوان تأثیر گذارترین بازیکن لقب گرفت. او در آن زمان در فوتبال به سبک «دیه گو» و «رناتو» بازی می کرد. این ۲ بازیکن برزیلی هم اکنون در بوندس لیگا و در وردربرمن حضور دارند. با رفتن دیه گو پورتو و پیوستن رناتو به سویا روبینیو بهترین فصل حضورش در سانتوز را سپری کرد. وی در آن فصل توانست در ۳۷ بازی ۲۱ گل به ثمر برساند. روبینیو در آن زمان نه تنها در برزیل که در آمریکای جنوبی بهترین بازیکن بود و این سبب شد که در باشگاه های اروپایی پیشنهادات خوبی دریافت کند
.

آدم ربایی
با محبوبیت و شهرتی که روبینیو در برزیل کسب کرده بود، ماریا د سیلوا سوزا مادرش در ۶ نوامبر ۲۰۰۴ ربوده شد. در ابتدا آدم ربایان از او خواستند که از فوتبال دست بکشد. او نیز بلافاصله از بازی در سانتوس کنار رفت. روبینیو حاضر شد برای رهایی گروگان، ۷۵ هزار پوند بپردازد. روبینیو پس از این اتفاق گفت: نمی دانم چه نوع افرادی دست به این اقدامات می زنند. این اتفاق علاوه بر اینکه باعث شد باشگاه های اروپایی دست از پیشنهادات خود بردارند، به بازی روبینیو نیز لطمه زد و باعث شد که وی در ۸ بازی لیگ تنها ۴ گل به ثمر برساند.

رفتن به خارج از برزیل
در سال ۲۰۰۵ وی توانست جایگاه اصلی خود را در فوتبال پیدا کند. او توانست با درخشش در سانتوس این تیم را به قهرمانی در رقابت های برزیل برساند. در این زمان سانتوس مجبور به فروش بازیکن ارزنده خود شد. باشگاه های بزرگی نظیر چلسی، میلان، بایرن مونیخ و بارسلونا خواستار جذب این بازیکن بودند.
روبینیو خود علاقه داشت که در اسپانیا بازی کند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور داشته باشد. سرانجام رئال مادرید موفق شد در تابستان ۲۰۰۵ این بازیکن را با ۳۰ میلیون پوند به برنابئو بیاورد.

روبینیو در رئال مادرید
روبینیو در فصل ۲۰۰۶- ۲۰۰۵ و در زمان مربیگری «وندرلی لوکزامبورگو» به رئال مادرید آمد. باشگاه در ابتدای حضور روبینیو تبلیغات زیادی انجام داد. «روبرتو کارلوس» او را بازیکنی دانست که در رئال خیلی سریع پیشرفت خواهد کرد. وی نخستین بازی خود با لباس رئال مادرید را در ۲۵ آگوست و مقابل کادیز انجام داد. وی در نیمه دوم به جای «توماس گراوسن» به میدان رفت. در زمان حضور لوکزامبورگو در برنابئو او آزادی عمل زیادی داشت. با وجود آنکه وی اکثراً به عنوان یار تعویضی در بازی حاضر می شد موفق شد در ۳۷ بازی، ۸ گل به ثمر برساند. او با این گلزنی ها توانست در دل هزاران هوادار جای بگیرد. در آن فصل در کنار «دیوید بکهام» اسطوره فوتبال انگلستان بازی می کرد. حضور «فابیو کاپلو» و داشتن تفکرات محتاطانه سبب شد که بیشتر روی نیمکت باشد و اکثراً در نیمه دوم به عنوان یار تعویضی به میدان می رفت. او توانست از جایگاه خود به عنوان مهاجم دوم یا هافبک نفوذی به مهاجم ارزنده تیم تبدیل شود. او در سمت چپ خط حمله قرار گرفت. وی در سمت چپ بهتر می تواند پا به توپ شود. تا پایان فصل توانست در ترکیب اصلی تیم کاپلو قرار بگیرد. او با ارائه بازی های خوب به بازیکنی حیاتی و ضروری تبدیل شد. نباید نقش او را در کسب موفقیت های رئال مادرید و همچنین قهرمانی در لالیگا نادیده گرفت.

تیم ملی
روبینیو در سال ۲۰۰۳ و در حالی که در سانتوس حضور داشت، موفق شد پیراهن طلایی تیم ملی را از آن خودکند. او نخستین بار در رقابت های کونکاکاف و در دیدار پایانی به میدان رفت که تحسین همگان را برانگیخت. او با بازی های خوب خود در سال ۲۰۰۵ و در بازی های جام کنفدراسیون ها توانست برزیل را به مقام قهرمانی در این رقابت ها برساند. روبینیو در بازی های جام جهانی ۲۰۰۶ در همه بازی ها برای برزیل به میدان رفت. وی در بازی مقابل ژاپن از ابتدا در ترکیب حضور داشت. در اردوی جام جهانی، هم اتاقی رونالدینیو بود و این سبب شد که بیشتر با فوتبال روز دنیا آشنا شود

 

یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 11:39 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

لوئيز فيليپه مادريا كايرو فيگو در روز 4 نوامبر 1972 در ليسبون پرتغال بدنيا آمد. او در يك خانواده ي نسبتاً فقير بزرگ شد. فيگو مهارت هاي خود در فوتبال را در كسوت يك عضو جوان در يك تيم محلي فوتبال با نامOS PASTILHAS به همگان نشان داد.
او در سن 10 سالگي به افزايش مهارت هايش به عنوان يك بازيكن براي اسپرتينگ ليسبون (يكي از سه تيم بزرگ پرتغال) پرداخت.او اولين بازي خود را در سن 17 سالگي براي تيم اول اسپرتينگ انجام داد و در حالي كه يك جام پرتغال را از آن خود كرده بود تا فصل 96-95 به بازي در اسپرتينگ ادامه داد. در اين زمان بود كه فيگو بعد از امضاي دو قرارداد ناموفق يكي با پارما وديگري با يوونتوس از حضور در ايتاليا چشم پوشيد و با عقد يك قرارداد به عضويت باشگاه بزرگ بارسلونا درآمد. او در آن زمان تنها 22 سال داشت. سال 1998 كه مصادف بود با كاپيتان شدن فيگو در بارسلونا اين تيم برنده ي ليگ اسپانيا و سوپر جام اروپا شد. يك سال بعد بود كه فيگو در يك فصل هفت گل به ثمر رساند و نيز به مقام پنجم بهترين بازيكن سال در آن سال نائل گشت! كه البته مقام اول نصيب هم تيمي اش يعني ريوالدو شده بود. فيگو در دوران بازيش در بارسلونا 2 قهرماني ليگ، جام اسپانيا ، سوپر جام اسپانيا، سوپر جام اروپا و جام در جام قهرمانان را تجربه كرد. ولي سال تحول در فوتبال فيگو سال 2000 بود . در فصلي كه به آخرين فصل حضور فيگو در تيم مبدل گشت او به همراه بارسلونا 30 گل به ثمر رسانده در 172 بازي ترك كرد. انتقال فيگو از بارسلونا به مادريد يكي از جنجالي ترين نقل و انتقالات تاريخ فوتبال است كه در حقيقت مسبب آن جنگ انتخاباتي لئوناردو سانز با فلورنتينو پرز بود.پرز گفته بود كه اگر به عنوان رئيس رئال انتخاب شود اين ستاره ي اسپانيايي را كه به تازگي به طور خيره كننده اي در يورو 2000 درخشيده بود و نيز همگان او را عضو جدا ناشدني پارسا مي انگاشتند را به برنائبو خواهد آورد. در آن زمان كسي حرف او را باور نكرد. آن موقع خيلي بعيد به نظر مي رسيد كه بين اين دو دشمن ديرينه يعني رئال و بارسا توافقي صورت پذيرد، همچنين خود فيگو نيز دو مرتبه كذب شايعه هاي پراكنده شده در مورد اين انتقال جنجالي را بيان كرد بود. ولي گذشت زمان تائيدي بر صدق وعده هاي انتخاباتي پرز شد و سرانجام فيگو پا جاي پاي كساني مثل آلفردو دي استفانو، برندشوستر، و ميشل لادروپ از معدود كساني كه اين انتقال بزرگ را تجربه كرده اند گذاشت و به رئال مادريد پيوست . بدون شك او كه ي! كي از بهترين بازيكنان فوتبال اروپا مي باشدبعد از انتقال 56 ميليون دلاريش به رئال مادريد به گران قيمت ترين بازيكن جهان نيز مبدل شد و اين بازيساز رئال مادريد از 24 جولاي 2000 (در كنار شكستن ركورد بالاترين دستمزد جهان) با به ثمر رساندن گلي بسيار حساس در برابر انگلستان در يورو 2000 سالي فراموش نشدني را پشت سر گذاشت. فيگو اين دهه را از ابتدا با كسب افتخار شروع كرد كه از اين قبيل مي توان به توپ طلائي از طرف فرانس فوتبال و نيز برگزيده بهترين بازيكن سال اروپا و دومين بازيكن منتخب دنيا از طرف فيفا اشاره كرد. فيگو به خاطر مهارت فراوانش در ارسال پاس معروف است او از طرف هواداران به عنوان بهترين پرنده نيز شناخته مي شود ونيز او حتي با بهترين بازيكن تاريخ رئال مادريد يعني دي استفانو نيز مقايسه مي شود. فيگو در زماني كه گل نمي زند و در زمين به دريبل زدن مشغول نيست يك آدم متاهل با يك بچه است كه از وقت گذراني بادوستانش نيز خرسند مي باشد. بخصوص در ساحل.

شناس نامه

كشور : پرتغال
متولد: 4 نوامبر 1972، ليسبون
قد: 80. 1 متر
وزن : 67 كيلوگرم
پست بازي: بازيكن وسط
شماره: 10
وضعيت تاهل: متاهل داراي يك فرزند
باشگاه: رئال مادريد
باشگاههاي قبلي: اسپرتينگ ليسبون، بارسلونا
اولين بازي باشگاهي: 17 سالگي براي اسپرتينگ در فصل 91-1990

 

افتخارات شخصی:
هشت بار مرد سال فوتبال پرتغال
مرد سال فوتبال اروپا در سال 2000
مرد سال فوتبال جهان در سال 2001

افتخارات ملی:
قهرمان مسابقات زیر 16 سال اروپا در سال 1989
قهرمان جام جهانی جوانان در سال 1991
نایب قهرمان جام ملتهای اروپا در سال 2004
چهارم جهان در مسابقات جام جهانی 2006 آلمان

افتخارات باشگاهی:
قهرمان جام حذفی پرتغال همراه با اسپورتینگ لیسبون
دو قهرمانی با بارسلونا و سه قهرمانی با تیم رئال مادریددر مسابقات لالیگا
دو قهرمانی در جام حذفی اسپانیا همراه با بارسلونا
دو قهرمانی در مسابقه سوپر جام اسپانیا همراه با دو تیم بارسلونا و رئال مادرید
قهرمان جام برندگان جام اروپا همراه با بارسلونا
دو قهرمانی در سوپر جام اروپا با همراه با تیمهای بارسلونا و رئال مادرید
قهرمان جام باشگاههای اروپا همراه با رئال مادرید
قهرمان جام بین قاره ای همراه با رئال مادرید
دو دوره قهرمان لیگ کالچیو همراه با اینتر میلان
دو دوره قهرمان جام حذفی ایتالیا همراه با اینتر میلان
دو دوره قهرمان سوپر جام ایتالیا همراه با اینتر میلان

یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

زین‌الدین یزید زیدان (زاده‌ی 23 ژوئن 1972 در مارسی, فرانسه) (ملقب به زیزو) فوتبالیست شهیر فرانسوی (الجزایری‌‌الاصل) است که در میانه‌ی میدان بازی می‌کند و عموماً به عنوان یکی از به‌ترین بازی‌کنان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. او تا بحال برای تیم‌های باشگاهی همچون یوونتوس و رئال مادرید و تیم ملی فرانسه به میدان آمده است.

او در تاریخ فوتبال خود, سه بار جایزه‌ی بهترین بازیکن سال جهان, یک بار جایزه‌ی بهترین بازیکن سال اروپا,یک بار جایزه‌ی پرارزش‌ترین بازی‌کن جام باشگاه‌های اروپا و یک بار جایزه‌ی به‌ترین بازیکن جام جهانی را دریافت کرده است و به قهرمانی جام جهانی, جام ملت‌های اروپا, جام باشگاه‌های اروپا, لیگ ایتالیا, و لیگ اسپانیا نائل آمده است و از این رو می‌توان او را از پرافتخارترین بازی‌کنان تاریخ دانست. او در ضمن در فینال جام جهانی (دو بار) و در فینال جام باشگاه‌های اروپا گل زده است.زیدان قرار است پس از مسابقات جام جهانی 2006 از فوتبال خداحافظی کند و به این ترتیب رئال مادرید آخرین تیم باشگاهی او خواهد بود و فینال جام جهانی 2006, آخرین بازی حرفه‌ای او. در همین فینال بود که ضربه‌ی سر او به شکم ماتراتزی و کارت قرمزی که دریافت کرد, یکی از جنجالی‌ترین لحظات تاریخ زندگی‌اش را در آخرین لحظات عمر حرفه‌ای‌اش رقم زد.زیدان فوتبال حرفه‌ای بزرگسال را از باشگاه کنز (در شهر کن فرانسه) و در سن 16 سالگی آغاز کرد و از سال 1988 تا 1992 این‌جا بازی می‌کرد و جمعا در 65 بازی لیگ فرانسه به میدان آمد و 6 گل به ثمر رساند. او در 1992 در سن بیست سالگی به بوردو, یکی از مطرح‌ترین باشگاه‌های فرانسه پیوست.پس از چهار سال بازی در بوردو, زیدان در 1996 با مبلغ سه میلیون دلار به یوونتوس ایتالیا پیوست. در یوونتوس او تحت مربیگری مارچلو لیپی در کنار کسانی دیدیه دشان, الساندرو دل پیرو, و ادگار داویدز به یکی از اصلی‌ترین‌ ستاره‌های تیم, بدل شد. ‌او در پنج سال بازی با یوونتوس به دو بار قهرمانی لیگ ایتالیا دست یافت و دو بار پیاپی, در سال‌های 1997 و 1998, در فینال جام باشگاه‌های اروپا به میدان آمد. (که به همراه یوونتوس هر دو را شکست خوردند).زیدان جمعا پنج سال , یعنی تا سال 2001, در یوونتوس بازی کرد. در این پنج سال 151 بار در لیگ ایتالیا به میدان آمد و 24 گل نیز به ثمر رساند.در سال 2001 زیدان در یکی از مشهورترین انتقال‌های تاریخ فوتبال به رئال مادرید پیوست. رقم این انتقال, 66 میلیون یورو بود که تا آن زمان در تاریخ فوتبال بی‌سابقه بود. او در سال‌هایی به رئال مادرید پیوست که این تیم با جذب بزرگ‌ترین ستارگان جهان به داشتن "کهکشانی" از بازی‌کنان فوتبال مشهور بود. زیدان یکی از مهم‌ترین ستاره‌های این کهکشان بود و از سایر ستاره‌های نورانی آن می‌شود به کسانی چون دیوید بکهام, روبرتو کارلوس, لوئیس فیگو, رائول گونزالز و رونالدو اشاره کرد.زیدان پنج سال آخر عمر فوتبالی خود را در رئال گذراند و جمعا در 155 بازی لیگ اسپانیا به میدان آمد و 34 گل به ثمر رساند.اوج دوران او با این تیم در فینال جام باشگاه‌های اروپا 2001-2002 بود. این بازی در ورزشگاه همپدن پارک, گلاسکوی اسکاتلند برگزار می‌شد و رئال مادرید و بایر لورکوزن در فینال در برابر هم قرار گرفته بودند. زیدان در این بازی گل پیروزی رئال را به ثمر رساند تا بالاخره قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را نیز به کارنامه‌اش اضافه کند. در ضمن گل او در این فینال از زیباترین گل‌های تاریخ فوتبال شمرده می‌شود.

زیدان در 7 می 2006 آخرین بازی باشگاهی خود برای رئال مادرید ( و آخرین بازی باشگاهی عمرش) را انجام داد. در این بازی که در ورزشگاه معروف سانتیاگو برنابئو انجام می‌گرفت, هم‌تیمی‌های او لباس ویژه‌ای پوشیده بودند که عنوان "زیدان, از 2001 تا 2006" را بر خود داشت. هواداران رئال به گرمی از زیدان استقبال کردند. این بازی مقابل ویلا رئال بود و نهایتا 3-3 مساوی تمام شد. زیدان گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در انتهای این بازی, او پیراهنش را با خوان رومان ریکلمه, از ویارئال, تعویض کرد. تشویق شدید تماشاچیان به حدی بود که او را به گریه انداخت. اتفاقات این بازی موضوع فیلم مستندی به نام "زیدان, چهره‌ای از قرن بیست و یکم" شد.زیدان ملیت هر دو کشور الجزایر و فرانسه را دارد و بنابراین می‌توانست برای الجزایر نیز به میدان بیاید. معروف است که عبدالحمید کرمالی, مربی وقت الجزایر, در جوانی از دعوت زیدان خودداری کرده زیرا او برای یک هافبک "به اندازه کافی سریع نیست".به هرحال زیدان در 17 آگوست 1994 برای اولین بار در تیم ملی فرانسه ظاهر شد. در این بازی, در مقابل جمهوری چک, او در دقیقه 63 به عنوان تعویضی به میدان آمد. بازی 0-0 مساوی بود و زیدان در وقت کمی که داشت, دو گل به ثمر رساند تا 2-2 تمام شود و به این ترتیب از همان ابتدا نگاه همگان را به سوی خود جلب کرد.

 

انضباط

زیدان به خاطر خلق تنگ خود در زمین مشهور است به طوری که چهارده بار در طول دوران بازیگری اش از زمین اخراج شد . علاوه بر این اخراحها در حام جهانی های 2006 و 1998 او زمانی که در یوونتوس بود با ضربه ی آرنج به "یوخن کینتز" در بازی با هامبورگ در چمپیونزلیگ حمله ور شد . او یکی از چهار بازیکنی است که در فینال جام جهانی اخراج شده است . او همچنین به همراه "ریگوبرت سونگ" تنها دو بازیکنی هستند که در دو جام جهانی متفاوت اخراج شده اند . او تنها بازیکنی است که در وقت اضافه ی فینال جام جهانی اخراج شده است .
 

پیگیری فیفا

فیفا پرونده ی این حادثه را در کمیته انضباطی خود گشود و از تصمیم ایزوندو برای اخراج زیدان حمایت کرد . فیفا دو بازی محرومیت برای ماتراتزی و پرداخت 5000 فرانک در نظر گرفتن و زیدان نیز سه بازی محروم شد که زیدان بازنشسته شد و از محرومیت در امان ماند .
 

جایزه ها ، افتخارات و منصب ها

در 2004 ، محله ی "فوربز" زیدان را به عنوان چهل و دومین ورزشکار پردرآمد جهان با در آمد 15.8میلیون دلار در سال نامید . زیدان مدیریت یک باشگاه فرانسوی به نام "لابف فور نوویه واگ" را که باشگاهی در مارسی به مربیگری برادرش "فرید" است به عهده دارد . از سال 2000 زیدان در یک نظر سنجی روزنامه ای به عنوان یکی از محبوبترین شخصیتهای فرانسه حضور داشت . او در سالهای 2000 ، 2003 ، 2004 و 2006 رتبه ی اول در 2005 رتبه ی دوم و ذر 2001 و 2002 رتبه ی چهارم محبوبترین شخصیت فرانسه را بدست آورد .در نوامبر 2006 ، زیدان به بنگلادش سفر کرد تا مهمان "محمد یونس" برنده ی جایزه ی نوبل شود . "ناز هاکه اتک" مدیر انگلسی بنگلادش رپر بنگلادشی نیز رفیق دیرینه ی اوست . زیدان به رسانه ها گفت که هاکه به همان خوبی ترانه هایش است . او همچنین زادگاهش را در الجزایر ملاقات کرد و ملاقاتی نیز با عبدل بوتفلیکا داشت .         

خانواده

زیدان زنش ورونیک فرناندز مانکن اسپانیایی را زمانی که در کن بود در 92-1991 ملاقات کرد . پسرانشان ، انزو فرناندز و لوکا زین الدین زیدان عضوی از تیمهای پایه رئال مادرید هستند .
 

  

افتخارات

باشگاهی

بوردو
جام یوفا : نایب قهرمان (1996) / اینترتوتو (1995)
 

یوونتوس
سری آ (1997 و 1998) / سوپرکاپ اروپا (1996) / جام بین قاره ای (1996) / سوپرکاپ ایتالیا (1997) / چمپیونزلیگ (نایب قهرمانی در 1997 و 1998)
 

رئال مادرید
لالیگا (2003) / چمپیونزلیگ (2002) / جام بین قاره ای (2002) / سوپرکاپ اروپا (2002) / سوپرکاپ اسپانیا (2001 و 2003)
 

ملی
قهرمانی جام جهانی (1998) / نایب قهرمانی جام جهانی (2006) / قهرمانی اروپا (2000)
 

فردی
بهترین هافبک اروپا : سال 1998
بهترین بازیکن سال ورلدساکر : 1998
بهترین بازیکن سال جهان : 1998 ، 2000 و 2003
دومین بازیکن سال جهان : 2006
سومین بازیکن سال جهان : 2002 و 1997
بهترین بازیکن سال اروپا : 1998
موثرترین بازیکن سال چمپیونزلیگ : 2002
بهترین بازیکن نیم قرن اخیر اروپا : 2004
برنده ی توپ طلای جام جهانی : 2006
حضور در تیم منتخب جهان : 2005 و 2006
جایزه ی اونز :1998 ، 2000 و 2001
بهترین بازیکن چمپیونزلیگ : 2000
حضور در تیم سال جهان : 1998 و 2006
حضور در بهترین 11 بازیکن اروپا : 2001 ، 2002 و 2003
عنوان شوالیه ی لژیون فرانسه : 1998
حمل کننده ی مشعل المپیک تابستانی : 2004
    

یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 11:1 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

ساموئل اتوئو يكي از بچه شير هاي دسته ي مخوف و شگفتي ساز فوتبال آفريقا واز نمونه هاي تكامل يافته و درجه يك كامروني هاي شيفته و مستعد اين ورزش است.
مهاجم مشهور و پرطرفدار تيم بارسلونا با ركورد كسب عنوان سومين بازيكن برتر فوتبال جهان در سال2005.كسب عنوان بهترين بازيكن سال آفريقا در دو سال پياپي 2003.2004و همچنين جوانترين بازيكن جام جهاني 1998(فرانسه) با سن 17 سال و فاتح جام ملت هاي آفريقا در سالهاي 2000.2002 با مدال طلاي المپيك تابستاني سال 2000كه در واقع از آغاز حرفه اي و درخشش در عرصه فوتبال و طي نزديك يك دهه ي گذشته با تيم ملي كامرون همراه و در كسب موفقيت هاي آن سهيم بوده است.نكته ي جالب كشف و انتقال او به اروپا توسط باشگاه پر ستاره ي رئال مادريد است در حالي كه طي 6 سال تحت قرارداد با اين تيم فقط در 3 بازي ليگ حضور يافته و 9 گل زده است كه اين يك ركورد رويايي براي يك بازيكن است كه در اين مدت بيشتر به صورت بازيكن قرضي گذرانده است.اين ماجرا و حواشي آن تيم ملي كامرون و هموطنان متعصب .رفتار تهاجمي او .دردسرهاي برخورد نژادپرستانه . زندگي خصوصي و فرمانروايي همسر.شايعات مربوط به رد كردن پيشنهاد چلسي و ترس از انگليسي ها يا خرافات زنانه درباره ي مورينيو ي جادوگر و ضيافت هاي بارسلونا و هتل هاي لوكس و شام خوردن با زاغه نشينان و رقصيدن با مردم كوچه و خيابان هاي جنوب شهر . در زندگي اين بچه شير به چشم مي خورد.شانزدهمين و هفدهمين گل ها ي اتوئو در دقايق 38و57 بازي با سلتاويگو به ثمر رسيد تا ركورد حيرت انگيز 17 گل در 17 بازي در آن فصل در كارنامه اش ثبت شد و از سوي ديگر سيزدهمين پيروزي متوالي بارسلونا با سهم استثنايي اين شير كامروني رقبا را به وحشت اندازد.
اتوئو چنان نمايان و خيره كننده بود كه در 15سالگي شانس جهش به اروپا و قرارداد رويايي با رئال مادريد را تجربه كند و آنقدر گيج و هيجان زده و البته كم سن و سال بود كه در فرودگاه پارما بدون اينكه كسي او را بياورد پرواز اشتباهي را انتخاب كرد .
در اوج نا اميدي سراغ اولين آفريقايي تيره پوستي كه ديد ,دويد و كمك خواست و مرد غريبه او را به زمين رئال مادريد هدايت كرد.خودش مي گويد كه آنقدر بهت زده و هراسان شده بود كه مي خواست گريه كند و حتي فراموش كرد نام يا آدرس ناجي خود را بپرسد .او به رئال مايوركا قرض داده شد و طي سالها فقط نام و قرار داد رئال مادريد را داشت.در مايوركا به جام كينگز دست يافت و براي خودش تجربه و جسارت كسب مي كرد.شانس هنر نمايي در تيم كهكشاني رئال مادريد هرگز نصيب او نشد.
و به عنوان مهاجم خارجي نمي توانست بر نفوذ و شهرت غول هايي مانند رائول و رونالدو در خط حمله تيم غلبه كند پس قرارداد 24 ميليون يورويي انتقال به بارسلونا ,سرزمين كاتالانها رقيب ديرينه ي رئالي ها برايش حكم رهايي بود.عنوان قهرماني لاليگا در دو سال پياپي 2004.2005و گلزن برتر تيم با24گل شروع كار بود.
او حالا پس از هم تيمي اش رونالدينهو و ستاره ي چلسي فرانك لمپارد عنوان سوم جايزه ي بهترين بازيكن سال فيفا در سال2005را به خود اختصاص داده و با غرور در مراسم با شكوه اهداي جوايز و كنفرانس مطبوعاتي با كت و شلوار گران قيمت خود در روبروي دوربينها قرار گرفت.اين همان جوان سر گردان در فرودگاه است كه آدرس رئال را مي پرسيد و آرزوي بودن در خط حمله ي رئال مادريد در كنار رونالدو راداشت حالا در كنار رونالدينهو پله ي مرواريد سياه جهان و بزرگان ديگر بارسا كسب عناوين ميكند و به رئال مي فهماند كه باز ي ندادن به اين شير گرسنه به ضرر اين تيم تمام شد.او كسي است كه دو سال پاپي است چلسي به دنبال ساقهاي خستگي ناپذيرش است و امسال هم دوباره پيشنهاد رويايي قرار داد اين تيم را براي فصل بعد رد كرد.و گفت: پيشنهاد چلسي سخاوتمندانه و عالي بود اما پول خوشبختي نمي آورد.البته بعدا معلوم شد كه به خاطر همسرش اين پاسخ را داده است.
او در بازي نخست توانست انتقام بارسا را از شن هاي آبي با گل خود بگيرد.
او با بارسلونا يك فصل ديگر تمديد كرد تو دستمزد خود را از 2.8ميليون دلار به 5.3 ميليون دلار رساند.او آنقدر در جمع آبي و اناري پوشان محبوب شده كه خوان لا پورتا رييس باشگاه بارسلونا حالا مدعي است كه او را با تمام پولهاي دنيا عوض نمي كند.

 

 

باشگاه‌های حرفه‌ای

لگانِس بین سال‌های ۱۹۹۸- ۱۹۹۷: ۲۸ بازی ۳ گل

رئال مادرید بین سال‌های ۱۹۹۸ – ۱۹۹۹: ۳ بازی ۰ گل

رئال مایورکا بین سال‌های ۱۹۹۹ – ۲۰۰۴: ۱۳۳ بازی ۵۴ گل

بارسلونا از سال ۲۰۰۴ - ۲۰۰۹: ۸۹ بازی ۶۰ گل

اینتر میلان از سال ۲۰۰۹            

تیم ملی

۶۰ بازی و ۲۴ گل زده

     

افتخارات

        در سال ۲۰۰۳

         

سبک بازی

شهرت اتوئو به دلیل آن است که یک مهاجم کامل به شمار می‌آید؛ یعنی قدرت پابه‌توپ بالایی دارد، ضربات هر دو پای او قدرت کافی دارد، هنگام دویدن سرعتش بالاست و ضربات سرش محکم و دقیق است. این خصوصیات موجب شده‌است تا در چند سال اخیر همواره اتوئو یکی از بهترین مهاجم‌های دنیا باشد. اتوئو بیش از آن که از قدرت بدنی برای گلزنی استفاده کند، از سرعت خود بهره می‌گیرد و همچنین به ندرت دیده می‌شود که با توپ اضافه‌کاری انجام دهد و به محض پیدا کردن موقعیت توپ را وارد دروازه می‌کند

یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/p5/20080717/22/2673827415.jpg

زندگی

در دنیای توپ گرد و در یک برهه از زمان نام یک بازیکن خاص در دنیا و سر زبان ها می افتد , همه جهانیان به او قبطه می خورند و لب به ستایش او می گشایند. از بارز ترین این نمونه ها می توان به بزرگانی چون پله , زیکو, دی استفانو, فان باستن , یان رایت , جورج بست , پلاتینی , گرد مولر , مارادونا , بکن بائر , کرایوف , رونالدو و زیدان یاد کرد. اما در حال حاضر بازیکنی از پورتو آلگرا ی برزیل ظهور کرده که قریب به دو سال و نیم است همگان را به تماشای بازی اش هیپنوتیزم می کند. او کسی نیست جز ابر قدرت بارسا , تک ستاره ی جهان رونالدینهو گائوچو . او در تاریخ 21/03/1980 در پورتو آلگرای برزیل به دنیا آمد.در سرزمین فوتبال رشد یافت و از ادوار کودکی و در سواحل گرمیو با توپ نفس می کشید.در خانواده ی تقریبا فقیری رشد کرد و با از دست دادن پدر نه تنها ضربه ی روحی بزرگی را خورد بلکه مشکلات زندگی بر خانواده تاثیرات بسیار بدی گذاشت. در این دوران سخت بود که برادر بزرگتر رونی کوچک سرپرستی خانواده را در اختیار گرفت. آسیس کوچک شب و روز در ماسه های داغ و سوزان توپ را با خود می دواند و وقتی شب گرسنه و کوفته به خانه می آمد با شرمندگی مادرش روبه رو می شد.مادرش نمی توانست آنگونه که شایسته است او را تامین کند ولی رونی کوچک به این مسئله خو گرفته بود و فوتبال غذای روح و جان اش بود.مادرش می گوید : در آن دوران به غیر از خواب همواره با توپ دیده می شده و اگر در جمعی قرار می گرفت که مجبور به محرومیت از توپ می شد بسیار مضطرب و غمگین به نظر می رسید.این گفته ها همه چیز را در مورد عشق حقیقی او به فوتبال بیان می کند.ابتدا به طور آماتور در یک تیم سالنی بازی می کرد.در آنجا همه ی هم سن های خود را به راحتی جا می گذاشت و گاهی دیده شده که با چندین دریبل سرپای پشت سر هم چهار پنج نفر را به سرسام می آورده! وقتی دید در آنجا رقیبان درخور ندارد به کمک برادرش به عضویت تیم شهر زادگاهش یعنی گرمیو در آمد.در ابتدا زیاد به بازی گرفته نمی شد ولی در زمان اندکی که به میدان می آمد درخششی خاص داشت.در سال 1997 به عضویت تیم ملی جوانان در آمد و در جام جهانی مصر قهرمانی برزیل را با آقای گلی اش به ارمغان آورد. این عنوان سکوی پرتاب بلندی برای وی محسوب می شد.در همین بینابین بود که چشم سوئیسی ها به وی خیره شد و آنها با پیشنهاد مالی قابل توجهی به وی پیشنهاد کردند که با پذیرفتن تابعیت این کشور در تیم ملی شان توپ بزند.ولی عشق او به برزیل توامان با مخالفت برادرش مانع از این خرید و پیشنهاد کثیف شد. و سر انجام در سال 1999 در حالی که حدود 19 سال داشت به تیم ملی دعوت شد و در همین سال به مقام قهرمانی کوپا آمریکا رسید. پس از ارائه ی بازیهای بسیار جالب مسئولان برزیلی را مجاب کرد تا او را برای جام کنفدراسیون ها به تیم ملی دعوت کنند.او پاسخ این اعتماد را به بهترین وجه ممکن داد و با وجود ناکامی برزیل آقای گل شد. اینجا بود که کلید شهرت او زده شد و دیدگان اروپاییان متوجه این استعداد ناب شد.

 

تیم ملی برزیل

رونالدینیو در تیم زیر 17 سال برزیل شرکت داشت و در جام جهانی زیر 17 سال مصر 1997 برای برزیل به میدان آمد و درخشید. رونالدینیو اولین بار در 19 سالگی و در 1999 به تیم ملی بزرگسالان برزیل دعوت شد و در 26 ژوئن آن سال برای اولین بار مقابل لاتویا به میدان آمد. اولین تورنمنتی که او در آن شرکت داشت جام ملت‌های آمریکای جنوبی 1999 بود که او در اولین بازی خود در آن (در مقابل ونزوئلا)‌ گلی را به ثمر رساند و در پیروزی برزیل نقش داشت.رونالدینیو در فتح جام جهانی 2002 توسط برزیل نیز نقش داشت و مشخصا در مرحله‌ی یک چهارم نهایی از روی ضربه‌ی آزاد و از فاصله‌ی 25 متری دروازه‌ی انگلستان را گشود. او در همان بازی به علت خطا روی دنی میلز اخراج شد و نیمه نهایی را از دست داد اما مجددا در فینال به میدان آمد و در پیروزی دو بر صفر مقابل آلمان و فتح جام شرکت داشت.در 9 ژوئن 2005 او به عنوان کاپیتان تیم ملی برزیل در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها شرکت کرد و به همراه برزیل فاتح آن مسابفات شد. فینال آن بازی‌ها بین آرژانتین و برزیل بود که به پیروزی 4-1 برزیلی‌ها انجامید و رونالدینیو بهترین بازیکن این دیدار شناخته شد.رونالدینیو در تیم برزیل برای جام جهانی 2006 حضور دارد و انتظار می‌رود از بهترین بازی‌کنان این تیم و کل جام باشد

 

 

باشگاهی


 

گرمیو


 

رونالدینیو فوتبال حرفه‌ای را از تیم جوانان گرمیو (در شهر پورتو آلگره)‌ شروع کرد. اولین مربی او لوئیس فیلیپ اسکولاری بود که بعدها در فتح جام جهانی 2002 نیز مربی او شد. او برای اولین بار در جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی در تیم بزرگسالان به دنیا آمد و سبک بازی، شم گلزنی، و قدرت کنترل توپ توسط او به شهرتش انجامید و نهایتا در 1999 در سن 19 سالگی به تیم ملی برزیل دعوت شد.او در سال 2001 درصدد جدایی از گرمیو بود و از بسیاری از باشگاه‌ها بخصوص باشگاه‌های انگلیسی پیشنهاد داشت. علیرغم تمام این پیشنهادات (و برای مثال پیشنهاد باشگاه لیدز با رقمی نجومی)‌ او به لیگ فرانسه رفت و با پاری سن ژرمن قراردادی پنج ساله بست.


 


 

پاری سن ژرمن


 

در 2001 رونالدینیو از گرمیو جدا شد و به پاری سن ژرمن پیوست. او در پاری سن ژرمن با مربی، لوئیس فرناندز، مشکلاتی داشت و مربی مدعی بود که او بیش از حد درگیر ذرق و برق پاریس و مسائل حاشیه‌ای است.پس از جام جهانی و درخشش ویژه‌ی او رونالدینیو مورد پیشنهادات بسیار قرار گرفت و بالاخره در 2003 قصد جدایی خود را اعلام کرد. نتیجتا باشگاه‌های بزرگ جهان همگی شروع به ارائه‌ی پیشنهادهای خود کردند. منچستر یونایتد و بارسلونا مهم‌ترین پیشنهاد‌دهنده‌ها بودند.


 


 

بارسلونا


 

در 19 ژولای 2003 رونالدینیو با مبلغ 18 میلیون پاوند به بارسلونا پیوست. خوان لاپورتا، رئیس وقت بارسلونا، ابتدا قول آوردن دیوید بکهام را به هواداران داده بود اما پیوستن بکهام به رئال مادرید او را بر آن داشت که به دنبال رونالدینیو برود و نهایتا از سد رقبایی چون منچستر یونایتد گذاشت و رونالدینیو را جذب کرد. بدین ترتیب رونالدینیو در میان بازار شایعات به باشگاهی پیوست که قبلا برزیلی‌های بسیاری را در پرورش داده بود: اواریستو، روماریو،‌رونالدو و ریوالدو.رونالدینیو از همان ابتدا هنر خود را در بارسلونا نیز نشان داد. او در بازی تدارکاتی مقابل آث میلان گلی به ثمر رساند و از پایه‌های پیروزی 2 بر صفر تیمش بود. این اولین گل او برای بارسلونا بود.او در اولین فصل حضورش در لالیگا به همراه بارسلونا به نایب قهرمانی آن رسید.در 20 دسامبر 2004 رونالدینیو از سوی فیفا به عنوان بازی‌کن برگزیده‌ی سال انتخاب شد و در این راه تیری آنری و آندری شوچنکو را مغلوب کرد.در 19 نوامبر 2005 هنرنمایی رونالدینیو و به ثمر رساندن دو گل از سمت او بود که باعث پیروزی سه بر صفر بارسلونا مقابل رئال مادرید شد. رونالدینیو در سال 2004 و 2005 به خوبی برای تیمش به میدان رفت و به عنوان بهترین بازی‌کن اروپا و بهترین مهاجم جام قهرمانان اروپا انتخاب شد. رونالدینیو سومین فوتبالیست برزیلی تاریخ است که عنوان بهترین بازی‌کن سال اروپا را به دست می‌آورد. او در 19 دسامبر 2005 دوباره به عنوان بهترین بازی‌کن سال انتخاب شد و این عنوان را از فرانک لمپارد و ساموئل اتوو ربود. رونالدینیو در سال 2006 نیز در جام قهرمانان اروپا برای بارسلونا به میدان آمد. در 7 مارس 2006 او در بازی برگشت مقابل چلسی (در نوکمپ) انتقام سال گذشته را با به ثمر رساندن یک گل در تساوی یک بر یک مقابل چلسی گرفت. این تساوی باعث صعود بارسلونا به یک چهارم نهایی بازی‌ها شد. جلوه‌ی دیگر رونالدینیو در 18 آپریل 2006 و بازی رفت نیمه‌نهایی مقابل آث میلان بود که رونالدینیو با پاس خود، پایه‌گذار تک گل بازی توسط لودویک ژولی شد. بازی برگشت نیز بدون گل تمام شد تا رونالدینیو به همراه بارسلونا به فینال بازی‌ها راه پیدا کند. در این میان در 3 می 2006 بارسلونا با شکست دادن یک بر صفر سلتاویگو قهرمان لیگ اسپانیا شد و رونالدینیو نیز این افتخار را به کارنامه‌اش افزود. تنها چند هفته بعد، در 17 می 2006، بارسلونا به فینال جام باشگاه‌های اروپا رفت و آن‌جا آرسنال را 2 بر یک مغلوب کرد. رونالدینیو این فصل را با مجموع 25 گل تمام کرد که تابحال بهترین رکورد او است


 
 

زندگی شخصی


 

مادر رونالدینیو، میگوئلینا،‌ سابقا فروشنده‌ی خانه‌به‌خانه بوده است و اکنون پرستار است. پدر او،‌ژائو، کارگر کشتی بود و در ضمن فوتبالیست آماتوری برای تیم کروزیرو. ژائو هنگام هشت سالگی رونالدینیو هنگام شنا در استخر خانوادگی دچار حمله‌ی قلبی شد و درگذشت. برادر بزرگ رونالدینیو،‌ روبرتو، در سطح حرفه‌ای و برای باشگاه گرمیو بازی می‌کرد اما مصدومیت باعث شد فوتبال را کنار بگذارد. او در حال حاضر مدیر برنامه‌های رونالدینیو است.رونالدینیو با خاناینا ناتیل ویانا مندس، رقاصه‌ای که سابقه‌ی شرکت در برنامه‌ی تلویزیونی "دومینگائو ده فائوستائو" را داشت، ازدواج کرد و در 25 فوریه 2005 صاحب اولین فرزند خود از خاناینا شد و او را به یاد پدرش ژائو نام‌گذاری کرد.معروف است که او از کودکی به فوتسال و فوتبال ساحلی علاقه داشت و استعدادش به همان‌جا برمی‌گرددرونالدینیو در ضمن از طرفداران پر و پا قرص موسیقی برزیلی است و با دوستانش طبل می‌نوازد و آواز می‌خواند

 

 

 

افتخارات رونالدینیو

در کارنامه رونالدینیو افتخارات چشمگیری دیده می شود. مرد سال جهان در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵. قهرمانی در جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کرده و در عرصه باشگاهی و ملی به عناوینی دست پیدا کرده که برای ثبت نام او در تاریخ کافی است. با این حال این برزیلی ۲۸ ساله آرزوی رسیدن به یک عنوان بزرگ دیگر برای تکمیل افتخاراتش را دارد، آن هم قهرمانی در المپیک است.

▪ ۲۰۰۱ – ۹۸: گرمیو (۳۵ بازی و ۱۴ گل)

▪ ۲۰۰۳ – ۲۰۰۱: پاری سن ژرمن (۷۲ بازی و ۲۵ گل)

▪ ۲۰۰۸ – ۲۰۰۳: بارسلونا (۲۰۷ بازی و ۹۱ گل)

مهم ترین افتخارات

 

قهرمان لیگ برزیل در سال ۱۹۹۹

▪ قهرمان لیگ اسپانیا در فصل های ۲۰۰۶ – ۲۰۰۵ و ۲۰۰۵ ـ ۲۰۰۴

▪ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۶ – ۲۰۰۵

▪ قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲

▪ بهترین بازیکن جهان در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵

▪ مرد سال اروپا در سال ۲۰۰۵

 

 

 

 

 

افتخارات رونالدينيو

.عنوان آقای گلی جام جهانی ۱۹۹۷ جوانان

.قهرمانی با تيم برزيل در  جام جهاني۲۰۰۲ بزرگسالان کره و ژاپن

.قهرمانی لاليگای اسپانيا با تيم بارسلونا در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴

.قهرمانی جام حذفی اسپانيا با تيم بارسلونا در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴

.انتخاب به عنوان مرد سال فوتبال جهان در سالهای ۲۰۰۴و۲۰۰۵

.انتخاب به عنوان مرد سال فوتبال اروپا در سال ۲۰۰۵

یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 10:16 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

 خلاصه اطلاعات  :

 

نام:دیوید رابرت جوزف بکام

تاریخ ومحل تولد :لیتون استون ،۲ مه ۱۹۷۵

نام پدر ومادر :ساندرا و  تد

نام خواهران :جوان و لین

نام فرزندان :بروکلین جوزف بکام ،رومئو بکام و کروز بکام

قد:۱۸۰ سانتیمتر  وزن ۷۵ کیلوگرم

ملیت: انگلیسی،

 وزن: 92/73 کیلوگرم،

 

لحظات  خاطره انگیز:

7دسامبر سال 1994 ،حضور در لیگ قهرمانان

19  آگوست سال 1195 ،اولین گل در رقابت های لیگ برتر (در مقابل استون ویلا)

1سپتامبر  1996اولین بازی بین المللی در مقابل تیم  تسیم مولداوی

26ژوئن 1998 ،اولین گل ملی در مقابل کلمبیا  15نوامبر 2000  اولین تجربه کاپیتانی تیم ملی انگلستان (در برابر ایتالیا)

جولای 2001 چاپ عکسروی جلد مجله the face

9 مه 2002 ،ملاقات با تونی بلر نخست وزیر انگلیس

10 مه 2202 شرفیابی به حضور ملکه انگلیس

ژوئن سال 2002 چاپ عکس بر روی جلد مجله   Marie Claire

21 می سال 2003 ،ملاقات با نلسون ماندلا

31 ژوئن 2003 برنده جایزهempire)    OBE( britishبه خاطر تلاش همه جانبه در زمین فوتبال و هم در خارج از میدان مسابقه

1 جولای سال 2003 امضای قرار داد بارئال مادرید

ژانویه 2007 امضای قرار داد باتیم لس آنجلس گالاکسی به مبلغ 250 میلیون دلار

 

 

فصل 97/1996 دومین فصل حضوروی در لیگ برتر بود. او مشهورترین گل خود را در این فصل و در مقابل تیم ویمبلدون به ثمر رساند و با ضربه ای زیبا از وسط زمین دروازه ویمبلدون را در سل هارست پارک باز کرد. او اولین حضورش در تیم ملی انگلیس را در اول سپتامبر 1996 تجربه کرد و به همراه این تیم به مصاف مولداوی در کیشنف رفت پیش از آن دیدار، بکهام سابقه بازی در تیم ملی زیر 21 سال انگلیس را در کارنامه خود داشت.فصل 97/1996 دومین فصل حضوروی در لیگ برتر بود. او مشهورترین گل خود را در این فصل و در مقابل تیم ویمبلدون به ثمر رساند و با ضربه ای زیبا از وسط زمین دروازه ویمبلدون را در سل هارست پارک باز کرد. او اولین حضورش در تیم ملی انگلیس را در اول سپتامبر 1996 تجربه کرد و به همراه این تیم به مصاف مولداوی در کیشنف رفت پیش از آن دیدار، بکهام سابقه بازی در تیم ملی زیرا 21 سال انگلیس را در کارنامه خود داشت.بکهام سال 1997 به همراه منچستر به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست یافت. او بدون شک نقشه به سزایی در این قهرمانی ایفا کرد و به عنوان بازیکن برتر انگلیس در این سال برگزیده شد.گلن هادل سرمربی وقت تیم ملی انگلیس بکهام را برای حضور در رقابتهای جام جهانی 1998 فرانسه دعوت کرد. او در دو بازی نخست انگلیس نیمکت نشین بود. اما در سومین بازی تیم ملی انگلیس مقابل کلمبیا به میدان رفت و گلی زیبا روی یک ضربه آزاد در این دیدار به ثمر رساند.شاید کمتر کسی باشد که دیوید بکهام کاپیتان و ستاره انگلیسی را نشناسد. مطمئناً همگی شما با گوشه هایی از زندگی بکهام و موفقیت این بازیکن در دنیای فوتبال آشنا هستند. سایت تبیان با نظر به علاقه و درخواست شما خوانندگان عزیز تصمیم گرفته است. تا به زندگینامه ورزشی دیوید بکهام اشاره ای داشته باشد و در اینجا نگاهی می اندازیم به گوشه ای از زندگی و دوران حرفه ای این بازیکن سرشناس و محبوب. دیوید بکهام فوتبال حرفه ای خود را از جوانان منچستر آغاز می کند چند ماه پس از حضوراو در تیم جوانان منچستر یونایتد وی برای بازی در جام اتحادیه انگلیس به تیم بزرگسالان دعوت شد. هر چند در اولین حضورش در تیم بزرگسالان منچستر یوناتید نیمکت نشین بود ولی دو سال و نیم بعد بکهام به همراه تیم بزرگسالان برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد. فصل 96/1995اولین حضور بکهام در لیگ برتر بود.سرانجام دیوید بکهام دوم آوریل 1995 اولین بازی اش را در لیگ برتر مقابل لیدز یونایتد تجربه کرد و در واقع فصل 96- 95 آغازی بود بر درخشش این بازیکن در فوتبال انگلیس.دیوید ابتدا در پست هافبک راست مشغول به بازی شد که سابق بر آن پست آندری کانچلسکیس در منچستر محسوب می شد و گلهای زیبای خود را از همین جا آغاز کرد. مخصوصاً گل به یادماندنی اش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاههای انگلیس در مقابل چلسی و این فصل با قهرمانی در دو جام برای شیاطین سرخ به پایان رسید.

 

 

 

 

 

 

 



 

افتخارات شخصی:

1996بازیکن برتر لیگ در ماه آگوست انتخاب شده توسط نشریه "کارلینگ"

1996بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شد ه توسط سبکه تلویزیونی skyو شرکت پاناسونیک

1997بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شده توسطPFA

برنده جایزه ویژه  SIR MATH BUSBY

1999 نفر دوم در مسابقات بهترین بازیکن اروپایی سال

2000نفر دوم بهترین فوتبالیست جهان

2001به عنوان بهترین بازیکن در اتحادیه غربی سال 2000-2001

2001بهترین فوتبالیست انگلیس

2001ورزشکار نمونه از نظر اخلاق (سال)

2001بهترین فوتبالیست فیفا برای سال 2001(نفر دوم)

2001بهترین فوتبالیست اروپایی سال 2001 (نفر چهارم)

 

 

 

اولین بازی ملی: 1 / 6 / 1996

 

 

دیوید بکام

 

 

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 22:39 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

 

 

نام کامل خوزپ گواردیولا ای سالا
(به کاتالان : ژوزپ گواردیولا ای سالا)
زاده ی روز ۱۸ ژانویه ۱۹۷۱
زادگاه سانت پدور اسپانیا، اسپانیا
قد ۱۸۰ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی  
پُست هافبک تدافعی
باشگاه‌های جوانان
  بارسلونا
باشگاه‌های حرفه‌ای
  {{{باشگاه‌های}}}  
دوران مربیگری
( ۲۰۰۸ – ۲۰۰۷ ) تیم بارسلونا

زندگی

جوزپ گواردیولا ای سالا معروف به پپ گواردیولا فوتبالیست سابق اهل اسپانیا و سرمربی کنونی باشگاه فوتبال بارسلونا است.پپ گواردیولا محصول آکادمی جوانان باشگاه فوتبال بارسلونا است . بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ ، ۳۷۹ بار برای تیم بارسلونا در پست هافبک دفاعی به میدان رفت .اولین بازی حرفه‌ای وی در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۹۹۰ برابر تیم کادیس و در کنار یوهان کرایف بود که او را بدل به بکی از مهره‌های کلیدی و محبوب بارسا کرد . بازی با دو گل به سود بارسا پایان یافت .همچنین آخرین حضور وی در بارسلونا در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۰۱ در مقابل تیم والنسیا بود که به برد سه بر دو بارسا انجامید. پس از ترک نیوکمپ وی پیشنهاداتی از باشگاه‌هایی چون نیوکاسل ، وستهام ، تاتنهام ، لیورپول ، میلان و اینتر میلان داشت اما سرانجام در سال ۲۰۰۱ به تیم برشا پیوست . پس از آن در سال ۲۰۰۲ به باشگاه رم و پس از آن مجددا به تیم برشا پیوست . حضور وی در سری آ به دنبال مثبت اعلام شدن تست ناندرولون ( با دوره محرومیت ۴ ماهه ) با موفقیت چندانی همراه نبود .پس از مدت کوتاهی حضور در تیم الاهلی قطر ، به دنبال درخواست خوان مانوئل لیو سرمربی تیم مکزیکی دورادوس د سینالوآ فصل ۲۰۰۶ را در این تیم گذراند . ۶ ماه پس از آن و با سقوط تیم مکزیکی به دسته پایین تر ، وی به عنوان بازیکن خود را بازنشسته اعلام کرددر سال ۱۹۹۲ ، کاپیتان گواردیولا به همراه تیم ملی اسپانیا به مدال طلای باز‌های المپیک دست یافت .اولین بازی ملی او در اکتبر ۱۹۹۲ در برابر تیم ایرلند شمالی از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴بود که به تساوی بدون گل انجامید . گواردیولا در جام جهانی ۱۹۹۴ عضو تیم ملی بود اما جام جهانی ۱۹۹۸ را به علت مصدومیت از دست داد . در زمان مربی گری خاویر کلمنته او جام ملت‌های اروپای ۱۹۹۶ را از دست داد . سر انجام در جام ملت‌های ۲۰۰۰ ( یورو ۲۰۰۰ ) به تیم ملی دعوت شد .آخرین حضور گواردیولا در تیم ملی در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۱ در یک بازی دوستانه برابر تیم ملی مکزیک بود که با یک گل به سود اسپانیا پایان یافت .گواردیولا در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۷ از سوی خوان لاپورتا به مربی گری بارسا برگزیده شد . وی به سیستم ۳-۳-۴ تمایل دارد .دوران مربی گری وی با جدایی رونالدینیو ، دکو ، زامبروتا ، جیووانی ، ادمیلسون ، اوله گر و سانتیاگو ازکه رو از بارسا و با پیوستن دنی آلوس ، سیدو کیتا ، مارتین کاسه رس و خرارد پیکه به بارسا بود .

 

سرمربی

در ماه مه سال 2008، خوان لاپورتا، ‌رئیس باشگاه بارسلونا اعلام کرد که گواردیولا برای فصل 09-2008 به عنوان سرمربی جانشین فرانک ریکارد هلندی خواهد شد.

گواردیولا پیش از آن از سال 2007مربی تیم B کاتالان‌ها بود و در آغاز ماه ژوئن سال 2008 به عنوان جانشین ریکارد که اخراج شده بود،‌ معرفی گردید. او که قراردادی دو ساله با بارسا به امضاء رسانیده، با 37 سال سن،‌ سومین مربی جوان تاریخ باشگاه بارسلونا است.

 

تیم ملی

گواردیولا با تیم ملی اسپانیا در سال 1992 مدال طلای المپیک را به دست آورد. پس از آن در بازی تیم ملی الف اسپانیا در 14 اکتبر 1992 در برابر ایرلند شمالی در مسابقات مقدماتی جام جهانی که به تساوی بدون گل انجامید،‌ حضور یافت. وی در جام جهانی 1994 و جام ملت‌های 2000 اروپا شرکت داشت، اما در جام‌های جهانی 1998 و 2002 به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو نتوانست حاضر شود. آخرین بازی ملی او در 14 نوامبر سال 2001 در مقابل مکزیک بود که اسپانیا با یک گل به پیروزی رسید. او در 47 بازی ملی،‌5  گل به ثمر رساند.

 

 

 افتخارات در زمان بازیگری با تیم بارسلونا :

قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا (۱۹۹۲ )
قهرمانی در جام برندگان جام اروپا ( ۱۹۹۷ )
۶ بار قهرمانی در لالیگا ( ۹۹ – ۹۸ – ۹۴ – ۹۳ – ۹۲ – ۱۹۹۱ )
۲ بار قهرمانی در کوپا دل ری ( ۹۸ – ۱۹۹۷ )
۴ بار قهرمانی در سوپرجام اسپانیا ( ۹۷ – ۹۵ – ۹۳ – ۱۹۹۲ )
۲ بار قهرمانی در سوپرجام اروپا ( ۹۷ – ۱۹۹۲ )

قهرمانی در بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۲ با تیم ملی اسپانیا

افتخارات در زمان مربی گری:
قهرمانی در لالیگا به همراه بارسا ( ۲۰۰۹ )
قهرمانی در کوپا دل ری به همراه بارسا ( ۲۰۰۹ )
قهرمانی درجام باشگاه‌های اروپا به همراه بارسا ( ۲۰۰۹ ) 

 

 

 

 

 

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 22:26 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

زندگی

نام کامل : زلاتان پدراگ ابراهیموویچ

تاریخ تولد : 2 اکتبر 1981

محل تولد : روزنگراد - سوئد

قد : 92/1 متر

باشگاه : بارسلونا

شماره پیراهن : 9

باشگاه های قبلی: یوونتوس( 2004 - 2006 ).انتر میلان( 2006 - 2009 ).

 

 

یورکا مادر زلاتان نیز در مورد پسرش می گوید : هر بار زلاتان را در تلویزیون می بینیم که موفق می شود گل بزند به خود می بالیم که تلاشهای ما امروز نتیجه داده است و همیشه به خاطر این موفقیت خداوند را شکر می کنیم .
زلاتان در محله اسکانلان بزرگ شد و به خاطر قد بلندش در 15 سالگی به بسکتبال روی آورد . اما در سال 1996 در جام ملتهای اروپا چون تیم سوئد غایب بود از تلویزیون شیقته بازی بازیکنانی چون آلن شیرر و پاتریک کلایورت شد ، همچنین او عاشق بازی ستاره معروف سوئد، هنریک لارسن در جام جهانی 1994 بود .او توانست در 15 سالگی وارد باشگاه معروف مالمو شد و خیلی زود توانست استعداد خود را در فوتبال نشان دهد . همچنین او به علت اصلیت بوسنی اش توانست به مدت 2 سال در تیم نوجوانان و جوانان و حتی تیم ملی B بوسنی بازی کند و ملی پوش شود .او با قد بلندش و شمع گلزنی بالایش فارگو پانچسف گلزن سابق و معروف تیم یوگسلاوی را در اذهان زنده می کرد ، اما تصمیم نهایی او و قبولی ملیت سوئد بسیاری از هموطنان واقعی اش را ناراحت کرد .زلاتان توانست با تیم ملی سوئد به یورو 2004 پرتقال راه یابد او با گل زیبای خود به تیم ایتالیا پیش از پیش مورد توجه قرار گرفت زلاتان همراه تیم سوئد در یک چهارم نهایی به تیم خوب هلند برخورد کردند و نتواستند از پس حریف براید و با جام خداحافظی کردند . اما یورو 2004 برای زلاتان مانند پله ای بود به سمت صعود او در 31 اوت 2004 با قرار دادی به ارزش 19 میلیون یورو به تیم معروف یوونتوس ایتالیا پیوست . بازی های خوب و تماشایی زلاتان در تورین ایتالیا از او یک فوق ستاره ساخت و او را در سال 2005 به عنوان کاندیدای بهترین بازیکن سال مطرح کرد . در همین سال باشگاه رئال مادرید پیشنهاد عجیب 70 میلیون یورویی خود را برای به خدمت گرفتان زلاتان مطرح کرد که با وجود مبلغ هنگفت پیشنهاد اما سران باشگاه یوونتوس حاضر به فروش زلاتان نشدند .


 

افتخارات باشگاهی :

قهرمانی در سری A همراه با اینتر( 2009 ) و دو قهرمانی دیگر در اینتر( 2009 ).

اطلاعات بیشتر : 

همسر زلاتان هلنا سگر نام دارد و این زوج در سال 22 سپتامبر سال 2006 صاحب فرزند پسری شدند که نامش را ماکسیمیلیان گذاشتند.فرزند دوم آن ها اواخر سال 2008 متولد شد.  نام مستعارش ایبرا است.پدرش یک بوسنیایی به نام سفیک و مادرش یک کروات به نام جولکا بود که پس از جنگ به سوئد پناهنده شدند.زلاتان یک نام کرواتی است که معنایش طلا می شود.زلاتان در تکواندو مهارت خاصی دارد.

افتخارات شخصی :

بهترین بازیکن سال کشور سوئد( 2005 ).

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 22:9 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

متولد: ۲۴/ ۱۱/۱۹۸۵ شهر لیورپول

اولین قرارداد:۳۱ آگوست ۲۰۰۴ از اورتون

ارزش:۳۰ میلیون پوند انگلستان

اولین بازی:۲۸ / سپتامبر / ۲۰۰۴  با فنر باغچه

قد:۱۸۵ سانتیمتر

ملیت:انگلیسی

زندگی

رونی یکی از بهترین بازیکنان جوان حال حاظر دنیا است. وین رونی در ابتدای فوتبال خود در تیم دسته اولی اورتون بازی میکرد وطی باریهای خوب وعالی مربی انگلستان تصمیم به حضور وی در تیم ملی کشورش شد .بازی های فوق العاده خوب او باعٍ شد تا سر الکس فرگوسن خواهان او شود مبلغی را که باشگاه منچستر یونایتد به رونی پیشنهاد کرد بالغ بر30 میلیون پوند بود که اورا یکی از گرانترین بازیکنان جوان جهان شود .یکی از ایرادهای که میشود به بازی رونی گرفت عصبی بودن اوست البته طبق گفته های وی کم کم این عادت بد دوران جوانی را دارد ترک میکند.اولین بازی رونیبرای منچستر یونایتد رادر فصل 2002-2003 انجام داد که بعد از گذشت نه بازی در مقابل حریف قدرتمند منچستر یعنی ارسنال توانست گل زنی کند.الکس فرگوسن در مصاحبه مطبوعاتی خود درباره این پدیده جوان انگلستان گفت:فرگوسن: "من خیلی خوشحالم. من فکر میکنم که ما بهترین بازیکن جوان این کشور در 30 سال گذشته را در اختیار داریم. همه از این قرارداد احساس خوشحالی میکنند .مهاجم تيم ملي فوتبال انگليس و عضو خط حمله منچستريونايتد عنوان بهترين بازيكن فصل را به خود اختصاص داد.به گزارش فارس؛ در راي گيري اتحاديه بازيكنان حرفه‌اي انگليس وين روني با كسب بيشترين آرا، به اين افتخار مهم رسيد. اين افتخار در حالي از آن گلزن 24 ساله شد كه سال گذشته رايان گيگز،‌ چنين موفقيتي را كسب كرده بود. در سال‌هاي 2007 و 2008 نيز كريستيانو رونالدو، بازيكن آن هنگام منچستر و حال حاضر رئال‌مادريد اسپانيا اين افتخار را به دست آورد.
در اين راي گيري ديديه دروگبا (چلسي) و سسك فابرگاس (آرسنال) دوم و سوم شدند. جيمز ميلنر، از تيم اورتون نيز عنوان برترين بازيكن جوان ليگ را به خود اختصاص داد.همچنين لوكاس رادبه، عضو آفريقاي‌جنوبي ليدزيونايتد به دليل فعاليت‌هاي فرهنگي و انسان دوستانه برنده جايزه مخصوص شد. از طرفي با اين گزينش، روني ششمين بازيكن ممتاز منچستريونايتد در يك دهه اخير شد كه به اين درجه از موفقيت رسيده است. در 37 سالي كه اين انتخابات انجام گرفته، روني يازدهمين افتخار اينگونه را از آن تيمش كرده است.

 

 

فهرست مرد سال انگليس از ابتدا تاكنون به شرح زير است:

1973-74 نورمن هونتر، ليدزيونايتد
1974-75 كالين تاد، دربي كانتي
1975-76 پت جنيگينز، تاتنهام
1976-77 اندي گري ، آستون ويلا
1977-78 پيترشيلتون، ناتينگهام فارست
1978-79 ليام برادي ، آرسنال
1979-80 تري مك درموت ، ليورپول
1980-81 جان وارك ، ايپسويچ تاون
1981-82 كوين كيگان، ساوتهمپتون
1982-83 كني دالگيش، ليورپول
1983-84 يان راش ، ليورپولFWA
1984-85 پيتر رايد، اورتون
1985-86 گري لينه كر، اورتون
1986-87 گليو آنن تاتنهام
1987-88 جان بارنز ، ليورپول
1988-89 مارك هيوز، منچستريونايتد
1989-90 ديويد پلات، آستون‌ويلا
1990-91 مارك هيوز،‌ منچستريونايتد
1991-92 گري پاليستر،منچستريونايتد
1992-93 پل مك‌گرات، آستون‌ويلا
1993-94 اريك كانتونا، منچستريونايتد
1994-95 آلن شيرر، بلكبرن
1995-96 لس فرديناند، نيوكاسل يونايتد
1996-97 آلن شيرر، نيوكاسل يونايتد
1997-98 دنيس برگمپ، آرسنال
1998-99 ديويد ژينولا، تاتنهام
1999-00 روي كين، منچستريونايتد
2000-01 تدي شرينگهام، منچستريونايتد
2001-02 رودفان نيستلروي، منچستريونايتد
2002-03 تيه‌ري هانري، آرسنال
2003-04 تيه‌ري هانري‌، آرسنال
2004-05 جان تري، چلسي
2005-06 استيوون جرارد، ليورپول
2006-07 كريستيانور رونالدو، منچستريونايتد
2007-08 كريستيانو رونالدو، منچستريونايتد
2008-09 رايان گيگز، منچستريونايتد
2009-10 وين روني، منچستريونايتد

روني: انگليس با من يا بدون من قهرمان جهان ‌مي‌شود

مهاجم تيم فوتبال منچستريونايتد گفت: انگليس با من يا بدون من مي‌تواند به مقام قهرماني جهان برسد.وين روني اظهار داشت:‌ تيم كشورم تنها مرا بعنوان بازيكن ندارد بلكه صاحب بازيكنان بسيار بزرگي است. باور دارم اين تيم در غياب من هم قادر به كسب مقام قهرماني است.گلزن 24 ساله شياطين سرخ كه روز گذشته در مواجه با خبرنگاران پس از انتخاب بعنوان مرد سال فوتبال در راي‌گيري اتحاديه بازيكنان حرفه‌اي كشورش سخن گفت، عنوان كرد: بايد اعتراف كنم مشكل مصدوميت من بزودي برطرف خواهد شد و حتي تا قبل از اتمام فصل جاري، به تركيب منچستر و تيم ملي بازخواهم گشت.وي كه در ابتداي هفته جاري مصدوم و براي مدتي از تركيب تيم فرگوسن خارج شد، گفت: من از كسب افتخار جديد خرسندم و به آن مي‌بالم؛ ولي بسيار خوشحال خواهم شد كه در رقابت‌هاي آفريقاي‌جنوبي به مقام قهرماني برسيم.روني تاكيد كرد: از نظر من موفقيت واقعي، كسب عنوان نخست جهان است. افتخاري كه ما چندي ديگر براي رسيدن به آن، با تمام وجود تلاش مي‌كنيم.
اين افتخار روز گذشته در حالي از آن گلزن اولدترافوردي كه سال گذشته رايان گيگز،‌ مهاجم ولزي قديمي منچستر چنين موفقيتي را كسب كرد. در سال‌هاي 2007 و 2008 نيز كريستيانو رونالدو، بازيكن آن هنگام منچستر و حال حاضر رئال‌مادريد اسپانيا اين افتخار را از آن خود كرد. در اين راي گيري همچنين ديديه دروگبا (چلسي) و سسك فابرگاس(آرسنال) پس از وي، دوم و سوم شدند. جيمز ميلنر‌ نيز عنوان برترين بازيكن جوان ليگ از تيم اورتون را به خود اختصاص داد.همچنين لوكاس رادبه، عضو آفريقاي‌جنوبي ليدزيونايتد برنده جايزه مخصوص اين سازمان بخاطر انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در خارج از ميدان مسابقه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 21:58 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

نام کامل : خوزه ماريو دوسانتوس مورينيو فليکس
نام : خوزه
نام خانوادگي : مورينيو
تاريخ تولد: 1963/7/26
محل تولد : ستوبال
قد : 80 1متر
وزن : 74 کيلو گرم
وضيت تاهل : متاهل
همسر : تمي
تعداد فرزند : يک دختر و يک پسر ، ماتيلدا و خوزه جونير
تاريخ ازدواج : 1989
تيم فعلي :اینتر
پست تخصصي : مربي و سر مربي
غذاي مورد علاقه : ماهي

زندگی نامه

خوزه ماريو داوس سانتوس مورينيو فليكس معروف به خوزه مورينيو متولد 26 ژانويه 1963 در ستوبال يك مربي پرتغالي فوتبال است. او مدت‌ها مربي باشگاه چلسي بود ولي روز بيستم سپتامبر 2007 اين باشگاه را ترك كرد. مورينيو در چهار ليگ متوالي (دو ليگ در پورتو و دو ليگ در چلسي) توانست تيم خود را در صدر باشگاه‌ها قرار دهد و در دو سال متوالي (2005-2004) از سوي فدراسيون بين‌المللي فوتبال لقب بهترين مربي دنيا را از آن خود كرد. پدر مورينيو «فليكس مورينيو» يك دروازه‌بان و مربي پرتغالي بود و مادرش «ماريا جوليا» در مدرسه تدريس مي‌كرد. خانواده مورينيو همگي به فوتبال علاقه‌اي خاص داشتند. پدر خوانده ثروتمند خوزه، رييس باشگاه بزرگ فوتبال شهر «ستوبال» بود. خوزه از همان دوران كودكي در مديريت و برنامه‌ريزي استاد بود و برنامه‌ بازي‌هاي تيم پدرش را ترتيب مي‌داد. پس از پايان تحصيلات به مدرسه آمادگي جسماني ليسبون رفت ولي مدتي بعد مادرش كه از توانايي مديريت او اطلاع داشت نام او را در مدرسه مديريت ثبت‌نام كرد اما خوزه از آن مدرسه خوشش نيامد و دوباره در مدرسه آمادگي جسماني شركت كرد و پنج سال بعد از آن‌جا مدرك گرفت. مورينيو دوره مربيگري خود را در اسكاتلند گذراند و سپس به پرتغال برگشت و مربي ورزش يك دبيرستان شد. او مدتي در باشگاه‌هاي كوچك و متوسط پرتغال بازي و در همان زمان تحصيل نيز مي‌كرد. اما در زمينه بازي توفيق چنداني نيافت. در دهه نود مدتي را به مربي‌گري پرداخت و پس از آن با لقب «تراديوتور» (مترجم) معروف شد چون مترجم يا مفسر «سر بابي رابسون در باشگاه‌هاي «اسپورتينگ» و «پورتو» بود. در سال 1996 به همراه رابسون به بارسلونا رفت و همچنان مترجم او بود. پس از رفتن رابسون او همچنان در بارسلونا ماند و با جانشين هلندي رابسون يعني «لوييس ون‌گال» كار كرد. مورينيو انساني بي‌نهايت بااعتماد به نفس و باشخصيت بود و همين موضوع باعث شد پيشرفت چشمگيري كند. او در كلاس‌هاي مربيگري و مديريت شركت مي‌كرد و ناگهان همه شنيدند كه او مربي تيم دوم بارسلونا شده است. روياي او براي سرمربي شدن سرانجام در سال 2000 تحقق يافت و او مربي بنفيكا شد ولي با تغيير سرپرستي باشگاه و روي كار آمدن سرپرست جديد، مورينيو در تاريخ پنجم دسامبر 2000 بركنار شد و مربي يك تيم سطح پايين شد. در سال 2002 مورينيو مربي باشگاه «پورتو» شد. باشگاهي كه بسيار ضعيف كار مي‌كرد در آن سال و تحت مربيگري مورينيو تيم سوم كشور شد و مورينيو قول داد سال آينده آن تيم را تيم اول سازد و خود تشكيل يك تيم قهرماني بدهد و همين كار را هم كرد تا جايي كه قهرمان جام باشگاه‌هاي اروپا شد. قبل از قبول پيشنهاد چلسي براي عنوان مربيگري آن تيم، مورينيو باشگاه ليورپول را كه آن تيم هم خواستار اين مربي بود ترجيح مي‌داد و مي‌گفت: «ليورپول تيمي است كه علاقه همه را برمي‌انگيزد ولي من به چلسي علاقه چنداني ندارم چون چلسي يك پروژه جديد با سرمايه‌گذاري بالاست. فكر مي‌كنم در چلسي اگر يك مربي برنده نشود، آبراموويچ فورا او را بركنار مي‌كند. به همين دليل كار در آن جا يك شغل مطمئن نيست.» ولي سرانجام مورينيو در ژوئن سال 2004 با حقوق سالانه 2/4 ميليون يورو كه در سال 2005 به 2/5 ميليون يورو افزايش يافت به باشگاه چلسي پيوست و عنوان گران‌ترين مربي فوتبال را به خود اختصاص داد.روز بيستم سپتامبر 2007 و با موافقت دو جانبه، مورينيو باشگاه چلسي را ترك كرد. كمي قبل از ترك مورينيو باشگاه تشكيل جلسه داده و به اين نتيجه رسيده بود كه وقت آن است كه مربي خود را تعويض كنند. اين اقدام چلسي خشم هواداران اين تيم را برانگيخت. فرداي آن روز چلسي اعلام كرد «اورام گرنت» جايگزين مورينيو شده است. در طول چهار فصل حضور او در چلسي، او در هيچ يك از بازي‌هاي داخلي تيمش شكست نخورد.خوزه مورینیو در سال ۲۰10 قراردادی را با تیم رئال مادریدمنعقد کرده و سمت مربیگری این تیم را بر عهده گرفته است.

افتخارات

قهرماني جام يوفا در سال 2003

قهرماني ليگ قهرمانان اروپا در سال 2004 به همراه پورتو بزرگترين افتخار از نظر وي است .

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 21:6 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

سر الکساندر چاپمن فرگوسن، 31 دسامبر 1941 در اسکاتلند متولد شد.
فرگوسن دوران مربیگری خود را در اسکاتلند با باشگاه "ایست استیرلینگ" آغاز کرد و خیلی زود به اف.سی. سن میرن پیوست، قبل از این‌که دوران موفقیت‌آمیز مربیگری در آبردین اسکاتلند را شروع کند. او با این باشگاه در سال 1980 قهرمان لیگ اسکاتلند شد و این قهرمانی را در سال‌های 1984 و 1985 هم تکرار کرد. او با آبردین سه بار پیاپی از سال 1982 تا 1984، قهرمان جام حذفی اسکاتلند شد. بزرگ ترین پیروزی وی در آبردین، قهرمانی در مسابقات جام در جام اروپا بود که در سال 1983 با غلبه بر
رئال مادرید به دست آمد. بلافاصله پس از آن برای مدت کوتاهی هدایت تیم ملی اسکاتلند را به عهده گرفت. سر الکس فرگوسن از 6 نوامبر سال 1986 تاکنون سرمربی تیم پرآوازه منچستر یونایتد و یکی از موفق‌ترین‌ها در تاریخ این باشگاه است. او در سال 1999 با این تیم قهرمانی در سه جام را به دست آورد: لیگ برتر انگلیس، جام اتحادیه این کشور و نیز لیگ قهرمانان اروپا. در سال 2008 یک بار دیگر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را برای این تیم به ارمغان آورد.در 20 جولای سال 1999، ملکه الیزابت دوم به وی لقب شوالیه اعطا کرد.او مشترکا صاحب یک اسب مسابقه به نام "صخره جبل الطارق" است که شهرت بین‌المللی دارد. این اسب، تنها در سال 2002 بیش از 17 میلیون یورو سود برای او به همراه داشته است. این اسب که درهفت مسابقه درجه یک، به طور پی در پی به قهرمانی رسیده است، و در مسابقات معروف "Breeders Cup"  در آمریکا قهرمان شده است، به گفته فرگوسن به طور مشترک متعلق به او و یک مولتی میلیاردر ایرلندی است.در کنار مربیان دیگر لیگ برتر انگلیس مانند آرسن ونگر، رافائل بنیتس و کوین کیگان، فرگوسن به شدت غیر‌محبوب است.

 

فعالیت به عنوان بازیکن:

1957- 1960 کوئینز پارک  32 بازی، 11 گل
1960- 1964 سن جان استون 37 بازی، 19 گل
1964- 1967 دانفرملاین اتلتیک 88 بازی، 66 گل
1967- 1969 گلاسکو رنجرز 41 بازی، 25 گل
1969- 1973 فالکرک 106 بازی، 37 گل
1973- 1974 آری یونایتد 24 بازی، 9 گل

 

افتخارات با منچستريونايتد

قهرمانى جام حذفى انگلستان در سال ۱۹۹۰

• قهرمانى سوپر جام اروپا ر سال ۱۹۹۱

• قهرمانى جام حذفى انگلستان در سال ۱۹۹۲

• قهرمانى ليگ برتر انگلستان در سال ۱۹۹۶

• قهرمانى جام خيريه انگلستان در سال ۱۹۹۶

• قهرمانى ليگ برتر انگلستان در سال ۱۹۹۷

• قهرمانى جام خيريه انگلستان در سال ۱۹۹۷

• قهرمانى ليگ برتر انگلستان در سال ۱۹۹۹

• قهرمانى جام حذفى انگلستان در سال ۱۹۹۹

• قهرمانى ليگ قهرمانان در سال ۱۹۹۹

• قهرمانى جام بين قاره اى در سال ۱۹۹۹

• قهرمانى ليگ برتر در سال ۲۰۰۰

• قهرمانى ليگ برتر انگلستان در سال ۲۰۰۱

• قهرمانى ليگ برتر در سال ۲۰۰۳

• قهرمانى جام حذفى در سال ۲۰۰۴

• قهرمانى جام اتحاديه انگلستان در سال ۲۰۰۶

• قهرمانى ليگ برتر انگلستان در سال ۲۰۰۷

ساير افتخارات فرگوسن
• قهرمانى ليگ برتر اسكاتلند در سال ۱۹۸۰

• قهرمانى جام اتحاديه اسكاتلند در سال ۱۹۸۲

• قهرمانى جام حذفى اسكاتلند در سال ۱۹۸۲

• قهرمانى جام حذفى اسكاتلند در سال ۱۹۸۳

• قهرمانى جام برندگان جام اروپا در سال ۱۹۸۳

• قهرمانى جام حذفى اسكاتلند در سال ۱۹۸۴

• قهرمانى ليگ برتر اسكاتلند در سال ۱۹۸۴

• قهرمانى ليگ برتر اسكاتلند در سال ۱۹۸۵

• قهرمان جام حذفى اسكاتلند در سال ۱۹۸۶

 فعالیت به عنوان مربی:

1974 ایست استیرلینگ‌شایر
1974- 1978 سن میرن
1978- 1986 آبردین
1985- 1986 تیم ملی اسکاتلند
1986-  منچستر یونایتد

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 17:21 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

فرناندو جوزه تورس سانز متولد 20 مارچ 1984 در شهر فواِنلابرادای اسپانیا(شهری در جنوب این کشور)و در همسایگی مادرید متولد شد.فوتبالش را از باشگاه نوجوانان اتلتیکو مادرید در سال 1995 آغاز کرد و در 17 سالگی به تیمبزرگسالان این تیم در آمد.اولین بازیش را برای این تیم در مقابل لژانس انجام داد و یک هفته بعد اولین گل خود را در برابر آلباسته به ثمر رساند.لقب او " اِل نینو " است که از زمان بچگی به او داده شده بود.

در فصل 02-2001 هنگامیکه اتلتیکو جواز حضور دوباره به لالیگا را بدست آورد ، تورس 17 ساله سال خوبی را در امر گلزنی پشت سر نگذاشت و فقط توانست 6 گل را در 36 بازی به ثمر برساند.

سال 2002 اولین فصل حضور تورس در لالیگا ، بالاترین سطح فوتبال اسپانیا بود.تورس در آن سال با زدن 13 گل در 29 بازی توانست اتلتیکو را در جایگاه 12 لالیگا قرار دهد.در فصل 04-2003 تورس گام های بلندتری برداشت و با زدن 19 گل در 35 بازی توانست جایگاه 7امی را برای اتلتیکو بدست آورد و با داشتن فقط 19 سال توانست کاپیتان این شود.وی حضور موفق خود را در فصل های 05-2004 با زدن 16 گل در 38 بازی در لالیگا و 2 گل در 5 بازی رقابت های اروپایی و 06-2005 با زدن 16 گل در 36 بازی ادامه داد و مهاجم اول تیم اتلتیکو بود.بعد از بازی های جام جهانی 2006 قرار بود تورس به چلسی بپیوندد ولی به دلیل حضور اتلتیکو مادرید در رقابت های جام یوفا در سال 07-2006 ، وی تصمیم گرفت یک سال دیگر در تیم اتلتیکو بماند.بعد از اتمام فصل 07-2006 ، باشگاه های آرسنال ، چلسی ، لیورپول و منچستر یونایتد به وی پیشنهاد دادند که سرانجام تورس به تیم لیورپول پیوست تا یکی از شاگردان رافائل بنیتز باشد.در واقع سران باشگاه تصمیم گرفتند که در مقابل به خدمت گرفتن لوئیس گارسیا و دریافت مبلغ 26 میلیون یورو ، تورس به لیورپول برود، تا با این پول بتوانند دیگو فورلان را نیز از باشگاه ویارئال به خدمت بگیرند.

وی در 11 آگوست اولین بازی اش را برای لیورپول در مقابل استون ویلا انجام داد و همچنین در 19 آگوست وی اولین گل اش را با پیراهن یوونتوس در برابر چلسی به ثمر رساند.در 23 فوریه همان فصل وی اولین هت تریک خود با پیراهن لیورپول را در برابر میدلزبورو انجام داد و فقط 11 روز بعد یک هت تریک دیگر برابر وستهام انجام داد.در 15 مارچ 2008 وی با گلی که در دقیقه 47 در برابر ریدینگ زد توانست اولین بازیکن بعد از رابی فاولر باشد که بیش از 20 گل در رقابت های لیگ برتر انگلیس زده است.وی نشان داد که می تواند بهترین مهاجم لیورپول در چند سال اخیر باشد.موتور گلزنی لیورپول در فصل جاری روشن است و با حرارت بسیار زیاد کار می کند.

 

 

 

افتخارت

کسب عنوان قهرمانی زیر 16 سال در تورنمنت آلگارو در سال 2001 با تیم ملی زیر 16 سال اسپانیا

کسب عنوان قهرمانی زیر 16 سال جهان در سال 2001 با تیم ملی زیر 16 سال اسپانیا ، و کسب آقای گل و بهترین بازیکن این رقابت ها با زدن 7 گل در 6 بازی

کسب عنوان قهرمانی زیر 19 سال جهان در سال 2002 با تیم زیر 19 سال اسپانیا ، و کسب آقای گل و بهترین بازیکن این رقابت ها با زدن 4 گل در 4 بازی

بهترین بازیکن زیر 15 سال اروپا در سال 1998

بهترین بازیکن ماه فوریه و مارچ لیگ برترانگلیس در سال2000

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 16:34 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

سس فابرگاس در 4 مِی سال 1987 میلادی در آرنا دِمار ایالت کاتالونیای اسپانیا متولد شد.فوتبال حرفه ایش را از تیم ب بارسلونا شروع کرد.وی با تیم زیر 17 سال اسپانیا قهرمان جام جهانی زیر 17 ساله های جهان شده است.او در این جام به عنوان بهترین بازیکن و بهترین گلزن انتخاب شد.هنگامیکه او تنها 16 سال بیشتر نداشت با مبلغ قرارداد 2.25 میلیون یورو به انگلیس رفت تا فوتبال حرفه ایش را در آرسنال دنبال کند.او در حالیکه 16 سال و 177 روز داشت به عنوان جوانترین هافبک تاریخ باشگاه آرسنال به میدان رفت.او در اولین بازی اش که در تاریخ 23 اکتبر سال 2003 بود برای آرسنال خوش یمن بود و آرسنال در آن روز بعد از تساوی 1-1 موفق شد در ضربات پنالتی در جام حذفی انگلیس به پیروزی برسد.نبوغ بعدی وی هنگامی که بود که پای وی در برد 5-1 آرسنال مقابل ولورهمپتون به گل باز شد.وی نگاه ها را هنگامیکه که در جام خیریه انگلیس در برابر منچستر یونایتد به میدان رفت به خود اختصاص داد.آرسنال در آن بازی 3 بر 1 پیروز شد.هنگامی او در لیگ برتر به میدان رفت تا جای خالی پاتریک ویرا را پر کند.در آن بازی آرسنال در خارج از خانه اورتون را 4 بر 1 در هم کوبید.سس به عنوان بازیکن فیکس در بازی بعد و بعد تر به میدان رفت.اولین گل لیگ برتری وی در مقابل بلک برن بود که آرسنال با نتیجه 3 بر صفر بازی را به سود خود به پایان رساند.متاسفانه پاتریک ویرا از بند مصدومیت رها شده به ترکیب اصلی بازگشت و جای سس جوان را گرفت و وی به نیمکت ذخیره ها روانه شد.اما چند بازی بعد وی در کنار پاتریک ویرا به میدان رفت.چند بازی بعد در حالیکه پاتریک ویرا غایب بود وی در جام باشگاه های اروپا در مقابل پاناتینایکوس به میدان رفت و آن باری با حساب 2-2 به پایان رسید و اولین بازی وی در جام باشگاه های اروپا انجام شد.وی در آن سال اولین جام قهرمانی خود به همراه آرسنال را در جام حذفی انگلیس کسب کرد.

 

 

پیوستن به یازده نفر اصلی تیم

 با ترک پاتریک ویرا در سال ۲۰۰۶ از تیم آرسنال و پیوستن به تیم یوونتوس، فرانسِسک فابرگاس به جای این بازیکن به خدمت گرفته شد. هیچ کس در آن زمان فکر نمی‌کرد که او با سن کم بتواند در جمع یازده نفرهٔ اصلی آرسنال دوام بیاورد اما او با درخشش در بازی‌های جام قهرمانان اروپا و لیگ انگلستان کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد. فرانسِسک در بازی با تیم یوونتوس ایتالیا، در مقابل یار قدیمی خود، پاتریک ویرا قرار گرفت. او در مقابل تکل‌های خشن پاتریک دوام آورد و با ثمر رساندن یک گل و ساختن گلی دیگر برای آرسنال به موفقیت‌های خود افزود. فابرگاس با آرسنال به فینال جام قهرمانان رفت و در مقابل تیم سال‌های جوانی خود یعنی تیم بارسلونا قرار گرفت اما آرسنال در این بازی با نتیجهٔ ۱-۲ مغلوب این تیم شد.فابرگاس در پایان فصل ۶-۲۰۰۵ با پیشنهادها زیادی از سوی تیم رئال مادرید اسپانیا رو به رو شد. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: "فرانسسک فروشی نیست و به هیچ پیشنهادی از سوی هیچ تیمی گوش نخواهیم داد." و آرسنال با سِسک در سپتامبر ۲۰۰۶ با اینکه این بازیکن ۶ سال دیگر هم با آرسنال قرارداد داشت، قراردادی ۵ ساله امضا کرد. فابرگاس دلیل رد کردن پیشنهادات دیگر و امضای قراردادی جدید را آرسن ونگر و شیوهٔ بازی آرسنال دانست.فرانسِسک در فصل ۷-۲۰۰۶، تجارب بسیاری کسب کرد. او که به جمع بازیکنان اصلی تیم آرسنال پیوسته بود، در همهٔ بازی‌های لیگ انگلستان حضور داست و در مجموع با ۱۳ پاس گل به عنوان دومین بهترین پاسور لیگ معرفی شد. او در این فصل جوایز و عنوان‌های متعددی دزیافت کرد که از آن جمله می‌توان به جایزهٔ روزنامهٔ ایتالیایی توتو اِسپرت (Toto Sport)(که هر سال به بازیکن برتر سال داده می‌شود)، جایزهٔ بازیکن برتر ماه ژانویه و عنوان بهترین بازیکن فصل آرسنال، اشاره کرد به علاوه، سِسک نامزد کسب عنوان‌های بهترین بازیکن دنیا و بهترین بازیکن جوان دنیا بود اما هردوی این جوایز به کرسیتیانو رونالدو اهدا شد.فصل ۸-۲۰۰۷، با مسائل پیش بینی نشده برای باشگاه آرسنال و فرانسِسک آغاز شد. ابتدا دیوید دین، معاون رئیس باشگاه آرسنال و در ادامه تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ آرسنال، این باشگاه را ترک کردند. حتی آرسن ونگر هم قصد ترک آرسنال را داشت. در نبود تیری آنری و با وجود شرایط یاد شده، فرانسِسک فابرگاس، مهمترین و کلیدی‌ترین بازیکن تیم آرسنال بود و بر این اساس، تصمیم به رهبری کامل این تیم جوان گرفت. سِسک با زدن گل‌ها و دادن پاس گلهای زیاد، و نیز انجام بازی‌های درخشان، این موضوع را به اثبات رساند. او در ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر به عنوان بازیکن برتر آرسنال و به علاوه در ماه سپتامبر به عنوان بازیکن برتر ماه لیگ انگلستان انتخاب شد. سِسک در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای آرسنال درخشید و با گلی که در بازی یک چهارم نهایی به تیم آث میلان زد، کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد.

فابرگاس در تیم ملی

شروع بازی وی برای کشورش اسپانیا نیز به تیم ملی جوانان باز میگردد.
در مسابقات جهانی زیر 17 سال سال 2003 ککه در فنلاند برگزار شد وی عضو تیم ملی اسپانیا بود.با وجود اینکه وی به عنوان هافبک برای تیم بازی میکرد به آقای گلی آن جام رسید ولی در فینال قابل تیم برزیل مغلوب شد و چیزی به جز نائب قهرمانی به او نرسید.
سال 2005 به تیم ملی اصلی اسپانیا دعوت شد و در جام جهانی 2006 نیز عضو اصلی این تیم بود .
ولی طبق معمول اسپانیایی ها با تیم ملی افتخاری کسب نکرد .

 سابقهٔ حضور در باشگاه‌ها

سال‌های اولیه

فرانسِسک فابرگاس، همیشه یکی از طرفداران تیم بارسلونا بود. او اولین بار وقتی که فقط ۹ ماه داشت، به همراه پدربزرگ خود به دیدن یکی از بازی‌های تیم بارسلونا رفته بود! فرنسِسک فوتبال حرفه‌ای را در تیم جوانان بارسلونا، در پست هافبک دفاعی آغاز کرد و در مدت حضور در این تیم، ۳۰ گل به ثمر رساند. او از تیم نوجوانان به تیم بزرگ سالان بارسلونا دعوت شد اما به دلیل سنّ کم، حتی یک بازی هم در نیوکمپ (ورزشگاه بارسلونا) انجام نداد. فابرگاس در ۱۱ سپتامبر سال۲۰۰۳ به تیم لندنی آرسنال پیوست. او بازهم به دلیل سنّ کم وارد تیم اصلی (بزگ سال) نشد ولی مصدومیت‌های پی در پی هافبک‌های کلیدی آرسنال، همچون پاتریک ویرا و اِدو، باعث شد که آرسن ونگر سرمربی آرسنال، او را به خدمت بگیرد. سِسک در ۲۳ اکتبر همان سال با بازی در مقابل تیم رودِر هام یونایتد، با ۱۶ سال و ۱۷۷ روز سن، جوان‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال شناخته شد. وی همچنین با گلزنی در بازی با تیمولوِرهمپتون در جام حذفی انگلستان، که به برد ۱-۵ آرسنال انجامید، نام خود را به عنوان جوان‌ترین گلزن این تیم در تاریخ تیم آرسنال، ثبت کرد. در همان سال فابرگاس با تیم آرسنال، فهرمان لیگ انگلستان شد ولی به دلیل بازی نکردن در این لیگ، مدالی دریافت نکرد. فابرگاس در فصل ۵-۲۰۰۴، برای اولین بار، به دلیل مصدومیت‌های پاتریک ویرا، اِدو و گیلبرتو سیلوا در لیست یازده نفرهٔ آرسن ونگر قرار گرفت. وی به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ انگلستان شناخته شد و با بازی‌های درخشان در مقابل تیم هایی همچون بلک بِرن و منچستر یونایتد، پاتریک ویرا و دیگر هافبک‌های وسط تیم آرسنال را نیمکت نشین کرد! فابرگاس جوان، در جام باشگاه‌های اروپا هم به میدان رفت و با گلزنی در برابر تیمروزِنبورگ، نام خود را به عنوان دومین جوانترین گلزن تاریخ این جام ثبت کرد. وی در جمع یازده نفرهٔ تیم آرسنال که با شکست تیم منچستر یونایتد قهرمان جام حذفی سال ۲۰۰۵ شد، حضور داشت.

افتخارات با آرسنال
FA Community Shield: 2004-05

FA Cup: 2004-05
Runners-up
FA Community Shield: 2005-06
Premier League: 2004-05
League Cup: 2006-07
UEFA Champions League: 2005-06

 

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 14:35 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

ون پرسی

رابین ون پرسی در تاریخ 1983/08/06 در روتردام هلند به دنیا آمد . قد او چیزی در حددود 6 فیت و 2 اینچ است . در پست مهاجم هدف بازی می کند و با پای چپ قدرتمند خود توانایی شوت زنی بالایی دارد . همسر او بوچرا نام دارد و در محله گافز اواک در هرت فورد شایر زندگی می کند .
تا کنون توانسته در باشگاه های فاینورد و آرسنال بازی کند .هم چنین در جوانی نیز در باشگاه های اکسلسیور و جوانان فاینورد مشغول بازی کردن بوده است . فن پرسی بر خلاف والدینش به فوتبال علاقه زیادی داشت و با اصرار وی در سال 2001 به عضویت تیم جوانان اکسلسیور در آمد . پس از چندی به عضویت باشگاه فاینورد در آمد و در 3 فصل حضور خود در 2002 یوفا کاپ را بالای سر برد . در سال 2004 نیز به انگلستان آمد و به بهاشگاه آرسنال پیوست . در همان ابتدا توانست با تیمش جام حذفی را ببرد ولی بعد از آن و با اتفاقات پیش آمده تا سال 2009 نتوانسته عنوان دیگری با این تیم کسب کند . در تیم ملی هلند نیز توانسته در 33 بازی که به میدان رفته 12 گل به قمر برساند . هم چنین وی در بازی های جام جهانی 2006 آلمان و یورو 2008 نیز موفق به گلزنی برای تیم ملی کشورش شده است .
رابین در محله ای در شرق روتردام زندگی می کرد . مادر او خوزه راس نقاش بود . پدر رابین نیز که باب نام دارد در شکل مجسمه سازی مشغول بود . رابین دو خواهر به نام های لیلی و کیکی دارد . والدین رابین علاقه مند بودند وی را نیز به هنر تشویق کنند اما رابین به فوتبال بسیار علاقه مند بود . رابین و همسر هلندی - مراکشیش دارای یک پسر به نام شاکوئل هستند . شاکوئل در 16 نووامبر 2006 به دنیا آمده .
رابین یک مشکل بزرگ داشت . در خانواده دختر بازی وی معروف بود و باعث شد بار ها توسط والدینش نصیحت شود . وی حتی به این دلیل در مدرسه اش نیز پرونده انظباتی داشت . حتی به علت مشکلاتی که با یک دختر به نام ساندرا کیریگز من داشت توسط پلیس هلند به 2 هفته زندان محکوم شد . البته اکنون او غرق در زندگی ورزشی خود است و این مسائل مربوط به دوران جوانی است .

فاینورد

در سال 2001 ابتدا در جوانان فاینورد بازی کرد . اما در فاصله اندکی توانست به تیم اصلی راه پیدا کند اما به دلیل مصدومیت هایش به طور منظم نتوانست برای این تیم هلندی به میدان برود . وی در سال 2001 - 2002 نیز به عنوان بهترین بازیکن جوان هلند انتخاب شد و جایزه ای به این مناسبت دریافت کرد . در سال بعد رابین یک قرار داد 3 سال و نیمه با باشگاه امضا کرد و توانست در آن سال گل های خوبی برای تیمش به ثمر برساند . در آن فصل رابین در 28 بازی که برای تیمش به میدان رفت توانست 8 گل به ثمر برساند . هم چنین در نهایت نایت قهرمان لیگ هلند نیز شدند . در پایان این فصل فاینورد در امضای قرار داد جدید با فان پرسی نا توان ماند و از این جا زمزمه های جدایی وی به گوش رسید . در پی یک سری مساول حاشیه ای نیز مربی تیم ون پرسی را در سال 2003 - 04 بیشتر روی نیمکت نگه داشت و بازی های اندکی به وی رسید . در نهایت در 28 بازی که بیشتر به عنوان ذخیره وارد می شد بازی کرد اما فقط 6 گل توانست برای تیمش به ثمر برساند . در همین احوال و در نقل و انتقالات زمستانی آرسنال وارد مذاکره شد ولی در نهایت در پایان فصل موفق به جذب این بازیکن شد

آرسنال

رابین در 17 می 2004 به آرسنال رسید تا پله های پیشرفت را با سرعت طی کند . به راستی در آرسنال وی به یک باره شکوفا شد . در کنار هم وطن خود دنیس برکگمپ توانست بازی های خوبی ارائه دهد و پله پله تا تیم اصلی پیش رفت . مبلغ قرار داد ون پرسی 75 . 2 میلیون پوند بود چیزی حدود نصف مبلغ درخواستی فاینورد یعنی 5 میلیون پوند . ونگر در مصاحبه های ابتداییش در مورد رابین اعلام کرد وی می توان به عنوان هافبگ چپ و بازیکن بازی ساز بازی کند . اما وی در پست مهاجم چپ و مهاجم مرکزی کاربرد بیشتری دارد . رابین بیشتر فصل اول حضور خود را روی نیمکت سپری کرد و اولین بازی خود را در 27 اکتبر برابر منچستر سیتی انجام داد . در نهایت این فصل نیز با فراز ها و نشیب هایش برای رابین به اتمام رسید و حاصل این مدت حضور وی در آرسنال 10 گل در 41 مسابقه بود . سپس فان پرسی در ادامه حضورش در آرسنال موفق شد جایزه بهترین بازیکن ماه نوامبر را در 2005 ازان خود کند جایی که توانست 8 گل در 8 شروعی که داشت برای آرسنال بزند . در همین احوال بود که قرار داد جدید 5 ساله دیگری با رابین امضا شد تا رابین را سال های بیشتری در امارات نگه دارد . این قرار داد تا 4 ژانویه 2011 اعتبار داشت . اما دو روز پس از عقد این قرار داد ون پرسی دچار یک شکستگی در ناحیه انگستان پا شد و مصدومیت بی موردی را برای وی حاصل کرد . مصدومیتی که در بازی جام حذفی برابر کاردیف رقم خورد . همین امر نیز در نهایت باعث شد رابین در فینال 2006 برابر بارسلونا حضور نداشته باشد . در آن روز مصدومیت های مهاجمان باعث شد آرسنال با سیستم تک مهاجم هانری به مصاف بارسلونا برود .
اما سال 2006 - 07 ون پرسی با گل بسیار زیبای خود برابر چارلتون اتلتیک تحسین همه را بر انگیخت . گلی که ونگر آن را بهترین گل تاریخ و بی بی سی نیز بهترین گل ماه سپتامبر انتخاب کرد . این فصل نیز برای رابین در نهایت با 13 گل زده به پایان رسید . در فصلی که بی فروغی هانری تیم را مکان های پایین رساند .
سال بعد و با خروج تیری هانری از آرسنال نگاه ها بیشتر به ون پرسی رفت . رابین به عنوان مهاجم اصلی تیم آرسنال وظیفه سختی را پذیرفت و باید بازی های بسیار خوبی برای تیم انجام می داد تا خلا کاپیتان جدا شده احساس نشود . رابین که شروع بسیار خوبی در این فصل داشت موفق شد در 10 بازی لیگ 7 گل برای تیمش به ثمر برساند اما مصدومیت بی موقع زانو در تیم ملی باعث شد رابین 2 ماه از میادین دور باشد . رابین در 12 دسامبر دوباره به تیم بازگشت و در پیروزی برابر استوا بخارست نقش داشت اما تا برگشتن رابین به اوج آمادگی فرصت زیادی نیاز بود . البته در این زمان درخشش ادواردو کم تر خلا رابین را نشان داد ولی با مصدومیت ادواردو دیگر آرسنال توان گذشته را در خط جلو نداشت .
رابین سال 08 - 09 را با پیروزی 3 - 0 برابر نیوکاسل شروع کرد . رابین پنجاهمین گل خود در آرسنال را توانست در بازی برابر تاتنهام به ثمر برساند . بازی که در نهایت با تساوی 4 - 4 به پایان رسید . با مصدومیت کاپیتان فابرگاس نیز رابین موفق شد بازوبند کاپیتانی آرسنال را در جام حذفی و در بازی برابر پلی موث به دست ببندد . رابین بازی های بسیار درخشانی با آرسنال در ژانویه 2009 انجام داد و در حالی که همه انتظار داشتند وی به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب شود ویدیچ از منچستر به این عنوان رسید .

بازی های ملی

در بازی های ملی نیز رابین کمابیش به عنوان یک مهره اصلی به کار گرفته می شود . البته با کهولت سن بازیکنی مثل ون نیستلروی جا برای رابین باز تر است . در 4 جون 2005 اولنی بازی خود را برای هلند برابر رومانی انجام داد . و 4 روز بعد در بازی برابر فنلاند اولین گل خود را نیز به ثمر رساند . در جام جهانی 2006 رابین یک مهره مهم برای مارکو فان باسن مربی بود و فان باسن از وی در تمامی 4 بازی این تیم به میدان فرستاد . رابین نیز توانست یک گل روی یک ضربه ایستگاهی زیبا برابر ساحل عاج به ثمر برساند . در یورو 2008 قضیه فرق داشت و از رابین به عنوان بازیکن ذخیره به کار گرفته می شد . البته وی در تمامی بازی های هلند به میدان رفت و در سومین بازی این تیم در مرحله گروهی به طور کامل بازی کرد . رابین در این مسابقان بازی های خوبی انجام داد و در بازی برابر فرانسه نیز توانست گلزنی کند .

 

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

نام: آرین روبن
محل تولد: بدوم , هلند
تاریخ تولد: 23/01/1984
پست: فوروارد
وزن: kg74
قد: 181 سانتیمتر
ملیت: هلند

 زندگی

آرین روبن نوعی فوتبال نادر و استثنایی را ایجاد کرد.در این روزها این توانایی را دارد که خیلی سریع به عنوان یک هافبک نفوذی عمل کند،اما تعداد خیلی کمی هستند که توانایی روبن را در دریبلینگ و پا به پا کردن توپ به صورت خیلی سریع داشته باشند که مدافعان هم نمی توانند توپ را از او بربایند.او مهارت فوق العاده ای دارد برای فوتبال و یک شوت زن عالی است.او در 23 ژانویه 1984 در بدوم متولد شد. روبن فوتبالش را در تیم وی وی بدوم آغاز کرد قبل از اینکه در سال 2000 به گرونینگن بپیوندد.نمایش منحصر به فرد و خیره کننده ااش او را یکی از ستاره های همیشگی لیگ هلند کرد و خیلی زود تیم های بزرگ برای جذب او شروع به رقابت کردند.پی اس وی آیندهوون برای جذب او هزینه های زیادی را در سال 2002 انجام داد.استادیوم فیلیپس موجب شد تا برتری روبن را به بیرون نشان دهد و او به سرعت شهرت یافت توانست در فوتبال هلند نوید یک چشم انداز روشن را دهد.روبن زیر نظر مربی اش گاس هیدینگ توانست پیشرفت چشم گیری داشته باشد و توانست پی اس وی آیندهوون را به قهرمانی لیگ و جام حذفی هلند سوق دهد .او بعد از موفقیت در مسابقات فوتبال زیر 21 ساله های اروپا با چلسی در سال 2004 قرارداد بست.
فوتبال سطح بالای لیگ انگلیس ترکیب شده بود با بازی پا به توپ روبن،و به طور مدام از جناحین حمله می کرد و با مهارت تمام شوت می زد.و طولی نکشید که توسط تماشاچیان علاقه مند آبی ها مورد حمایت قرار گرفت.هر انگلیسی در طول بازی های محدود روبن در چلسی به او لقب فاتح داد.روبن 27 ساله وارد تیم ملی هلند شد و 8 گل برای نارنجی ها زد.او در طول مسابقات جام جهانی 2006 به عنوان مرد برتر زمین انتخاب شد و همچنین او به عنوان 8 بازیکن برتر این مسابقات هم برگزیده شد.

 

 

بازی درتیم ملی

روبن در۱۷ بازی رسمی برای هلند ۶ گل زده است.اولین مسابقات رسمی او یورو ۲۰۰۴ بود .هلند مانند جام جهانی ۲۰۰۲ باداشتن صلاحیت جامی رانبرد دراین مدت مربی هلند دیک ادوادکت بود که روبن دردر دقیقه ۶۶ به زمین برد که بازی را۲-۱ جلو بودن اما جمهوری چک توانست بازدن ۲ گل بازی را ۲-۳ ببرد بعد از بازی انتقادها زیاد شد.ادوادکت گفت که تصمیم من به دلیل صدازدن نام او توسط تماشاگران بود.روبن درجام جهانی ۲۰۰۶ بازی کرد و دربیش از۶ بازی ۲گل زد اما باز هم هلند ناکام ماند.بازی هلند مقابل صربستان روبن باگلی که دردقیقه ۱۸ زد باعث پیروزی تیم شد و بهترین بازیکن زمین هم نام گرفت.

 

روبن در آیندهون

دراوایل فصل روبن ارزش مبلغی که آیندهون برای او پرداخت کرده بود را نشان داد.روبن در ۳۳بازی ۱۲گل به ثمر رساند این بازیکن نوظهور مهارت خود را در دادن پاس های با ارزش قبلا نشان داده بود و حالا نوبت آن بود که هدایت آیندهون را بدست گیرد.او درپایان فصل استعداد سال شد.بعد از شروع طوفانی باآیندهون روبن باید به ناامیدی های آیندهون در مبارزه باآژاکس برای بدست آوردن رتبه دوم جدول پایان می داد.در مدت زمستان شایعه رفتن او به رئال پخش شد.در آغاز شایعه مدیر برنامه های روبن (پدر روبن )گفت که رئالی هاخواستار پیوستن او به این تیم هستنداما او نمی رود. موضوع چه است؟ این تیم بزرگ جایگاه پسر جوانی مانند پسر من نیست و او در مدت تعطیلاتی که در اسپانیا بودیم  تنها از بارسلونا خوشش آمد.روین به لندن رفت و طی دیداری که با مربی منچستر یعنی سر الکس فرگوسن داشت ترقیب شد که به یکی از باشگاه های انگلستان برود.متاسفانه مبلغی که منچستر برای او به آیندهون پیشنهاد داده بود کم بود و تنها ۷میلیون یورو بود زیرا مالک چلسی بلافاصله مبلغ ۱۸ میلیون یورو را پیشنهاد داد و روبن درصورتی که با منچستر قرارداد داخلی بسته بود قبول کرد.آخرین فصل با آیندهون بسیارمایوس کننده بود چون دو مرتبه پایش آسیب دید و بازی های زیادی را از دست داد.او انتقادهای زیادی را متحمل شد به خصوص از ستاره آیندهون یعنی گاس هیدینک.

 

تعداد بازی و گل برای باشگاهها

۲۰۰۰/۲۰۰۲ ۸گل برای گراندجر در ۴۴ بازی

۲۰۰۲/۲۰۰۴ ۱۷گل برای آیندهون در ۳۳ بازی

۲۰۰۴/۲۰۰۷ ۱۷ گل برای چلسی در۶۸ مسابقه

 

روبن در گراندجر


اف سی گراندجر جایی است که او اولین بار به آن پیوست و برای تیم جوانان آن در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰بازی کرد.اودراین رقابتها ۵۰ گل به ثمررساند.قبل از ورد مدیر جدیدیعنی جان ون دیجک همه فکرمی کردن که او شایسته اضافه شدن به تیم اصلی است و با آمدن او این امر به حقیقت پیوست و بازیکن بااستعداد گوش به تیم اصلی پیوست. اولین بازی تیم درنوامبر ۲۰۰۰بود ودر زمین حریف مقابل اف سی تونت بود اما اونتوانست تا ۳دسامبر ۲۰۰۰ درمقابل آر تی سی والکیچ بازی کند.او در این بازی دردقیقه ۷۹ و به جای داس سانتوز مسدوم آمد .روبن در شروع مجدد بسیار خوب عمل می کرد به طوری که در ۱۸ شروع مجدد درفصل۰۱/۲۰۰۰ .۲گل به ثمر رساند.روبن برای اولین بار دراین فصل بهترین بازیکن فصل نامیده شد. او همچنین با هم تیمی خود جوردی هوستیوت قدرت جوانان گراندجررانشان داد.اودرفصل جدید در۲۸ بازی ۸گل را زد.روبن تکنیک و مهارت بسیار زیادی نداشت.روبن قبل از فصل ۰۴/۲۰۰۳ به مرکز فوتبال هلند یعنی آیندهون بامبلغ ۴.۲میلیون یورو   رفت

روبن در چلسی

روبن در ابتدای فصل به دلیل آسیب دیدگی آمده بازی کردن نبود اما دربازی دوستانه با آ اس رم بازی کرد بعد از این رقابت او خیلی به آسیب دیدگی خود اهمیت داد و این باعث بهبودی نسبی شد. او در ۱۸ بازی  چنان بازی کرد که سابقه اینگونه بازی کردن او به دوران اوج اودر گراندجر برمی گردد.فصل ۰۵/۲۰۰۴بدون دلهره برای روبن نبود. درنوامبر ۲۰۰۴ ودریک بازی حیثیتی جام را برای تیم بردنند رو بن در فصل ۰۵/۲۰۰۴ با زدن ۷گل دومین گل زن تیم شد. او درلیست کوتاه بهترین بازیکن جوان فصل بود اما درراقبت با رونی شکست خورد.درفصل ۰۶/۲۰۰۵ به طور کلی خوب شد و یکی از قسمتهای مهم تیم درجناح چپ بود از میان ۲۰ مسابقه او ۵گل زد و۳ پاس گل داد .درفصل ۰۷/۲۰۰۶ اگرچه زیاد بازی نکرد اما در بازی های کم هم بسیار موثر بود.روبن در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ به رئال پیوست و سپس بعد از یک دوره ناکامی در این تیم پرستاره راهی بایرن شد و در حال حاضر از مهرهای اصلی وکلیدی این تیم و ونگال میباشد.

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 14:16 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

شناسنامه

نام کامل: ریکاردو ایزکسون دوس سانتوس لیته ملقب به کاک

محل تولد: برازیلیا، ایالت دیستریتو، برزیل

تاریخ تولد: 22 آوریل 1982

 قد: 86/1 -  وزن: 73

پست سازمانی: هافبک تهاجمی، مهاجم کاذب


آغاز و خانواده

ریکاردو 27 سال پیش در برازیلیا بدنیا آمد. پدرش مهندس عمران بود و پس از وی صاحب پسر دیگری نیز شد که او را رودریگو نام گذارد. لقب کاکا را رودریگو به وی داد. در 18 سالگی حادثه سقوط ناقص از روی تخته پرش استخر برای ریکاردو رخ داد که طی آن دچار شکستگی مهره ستون فقرات شد و این به معنای پایان آرزوی فوتبالیست شدن او بود! اما به گفته خودش عیسی مسیح معجزه کرد و ریکاردو سلامت خود را بدست آورد. از آن زمان رودریگو برادر بزرگتر را کاکا صدا کرد که در زبان پرتغالی به معنی معجزه یا جادوست. هر دو برادر فوتبالیست شدن را نهایت رویاهای کودکی می دیدند. رودریگو پس از حضور در تیم جوانان میلان، هم اکنون در تیم دسته دومی ریمینی ایتالیا بازی می کند و لقب دیاگو را برای خود انتخاب کرده است. ریکی نوجوان که با این اسم بین هم تیمی هایش نامیده می شود از تیم محلی آلفاویل شروع می کند، ریکاردوی 7 ساله با این تیم به فینال بازی های محلی می رسد و خیلی زود توسط استعدادیابان باشگاه مشهور سائوپائولو شناسایی می شود.

درخشش اروپایی با آث میلان

کاکا سال 2003 به اروپا رسید. با مبلغ 5/8 میلیون یورو به سرخ و سیاه پوشان میلان پیوست. کمتر از یکماه به تیم اول میلان راه یافت و نخستین بازی در سری A در مقابل آنکونا قرار گرفت که با پیروزی دو بر صفر میلان همراه شد و این آغاز فصلی رویایی برای کاکا بود. در30 بازی، ده گل به ثمر رساند و همراه روسونری ها قهرمان اسکودتو و سوپرجام اروپا شد. آن روزها کاکا وظیفه پشتیبانی از مهاجم اول تیم یعنی آندری شوچنکو را بعهده داشت و با پاس های طلایی بارها باعث گلزنی شوا شد. فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 5-2004 بدترین خاطره کاکا در میلان بود، جاییکه یاران وی بازی سه هیچ برده را در پنالتی به لیورپول باختند ولی بازهم کاکا بعنوان بهترین هافبک تورنمنت انتخاب شد. سال 2006 با هت تریک های پیاپی برای کاکا همراه بود. 9 آوریل در لیگ ایتالیا مقابل کیوو هت تریک کاکا آغاز شده و در لیگ قهرمانان برابر اندرلخت بلژیک ادامه می یابد. با جدایی شوچنکو در فصل 7-2006 به قصد چلسی، وظیفه کاکا در تیم سنگین تر می شود و بین خط هافبک تا حمله و گلزنی گسترش پیدا می کند. در همان زمان با درخشش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر منچستریونایتد و به ثمر رساندن دو گل حساس برای روسونری، میلان را به فینال رهنمون می کند. و بالاخره وقت انتقام فرا می رسد، 23 می 2007 فینال با لیورپول تکرار می شود. گلی نمی زند ولی پاس گل دوم را برای اینزاگی مهیا می کند و شیرینی قهرمانی اروپا را همراه با انتقامی سخت از قرمزهای آنفیلد می چشد. زیبایی های سال 2007 برای کاکا در 30ام اوت ادامه می یابد، وی بعنوان بهترین بازیکن و فوروارد اروپا انتخاب می شود. 5 اکتبر بهترین بازیکن سال فیفا هم کاکاست و در دوم دسامبر2007 با دریافت بالن د اور – توپ طلای فرانس فوتبال- جلوتر از کریستیانو رونالدو،افتخاراتش را تکمیل می کند. اما فصل 8-2007 برای او با افت محسوسی همراه است و دلیل آن هم بی گمان افت کلی آث میلان است که درگیر پرونده رسوایی تبانی در ایتالیا می شود و کسر امتیاز از این تیم کمر روسونری را می شکند و همین عوامل بر بازی تمام ستاره های تیم از جمله کاکا هم تاثیر می گذارد. در 29 فوریه 2008 قرارداد خود را تا سال 2013 با میلان تمدید می کند ولی ...

کارنامه ملی با برزیل
 
اولین بار با تیم ملی جوانان برزیل در جام جهانی جوانان 2001 شرکت می کند ولی توسط غنا در نیمه نهایی شکست می خورند. 31 ژانویه 2002 در بازی دوستانه با بولیوی اولین بازی ملی با تیم اصلی برزیل را تجربه می کند. عضوی از تیم ملی برزیل که قهرمان جام جهانی 2002 می شود، است اما فقط 25 دقیقه بازی به وی می رسد. کاپیتانی تیم ملی زیر 23 سال را که در جام طلایی کونکاکاف شرکت می کند را به کاکا می سپارند. سال 2005 با شرکت در تمام بازی های تیم ملی در جام کنفدراسیون ها می درخشد و همراه طلایی پوشان قهرمان می شود. جام جهانی 2006 برای کاکا خاطره ای تلخ در پی دارد، حذف توسط فرانسه و بازگشت به خانه. سال 2007 بدلیل همزمانی جام کنفدراسیون ها و بازی های میلان در لیگ ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا با تصمیمش برای بازی نکردن برای تیم ملی با انتقادات شدید هواداران برزیلی و حتی حملات رسانه های کشورش و هو شدن توسط تماشاگران هموطن مواجه می شود. سال 2009 با قهرمانی در جام کنفدراسیون ها و دریافت جایزه توپ طلایی و بدست آوردن عنوان بهترین بازیکن تورنمنت، موفقیت ملی جالبی را در کارنامه کاکا به جای می گذارد.

 حاشیه ها و زندگی شخصی
 
پسر محجوب برزیلی برخلاف بسیاری از ستارگان فوتبال که دارای حاشیه های گاه زشت وناپسندی در زندگی خصوصی هستند، راه کم وبیش سالمی درپیش گرفته است. گفته می شود ده درصد حقوق ماهانه خود را در اختیار کلیسای "رناسر ام کریستو" که سالهاست عضو رسمی آن است قرار می دهد تا خرج امور خیریه شود. البته در مقابل، شایعاتی در مورد انحراف اخلاقی کاکا بویژه با چاپ تصویر عریانی از او در مجله مخصوص همجنس گرایان در برزیل به راه افتاد که با برخورد شدید و شکایت قانونی وی به سرعت این تهمت تکذیب شد. 23 دسامبر 2005 کاکا به جرگه متاهلین می پیوندد و با کارولین چلیکو در سائوپائولو ازدواج می کند. مراسم عروسی او و کارولین 18 ساله در حضور 600 میهمان انجام می شود که معروفترین آنها رونالدو، کافو، آدریانو، باپتیستا و کارلوس آلبرتو پریرا بودند. یادگاری این ازدواج پسر کاکاست که لوکا چلیکو لیته نام دارد که در دهم ژوئن 2008 بدنیا آمده است. اتکا به خداوند و پیروی از مسیح از ویژگی های بارز کاکاست بطوریکه معمولا توصل جستن به عیسی بر روی تی شرت هایی که می پوشد نقش بسته است. اسپانسرهای تبلیغاتی کاکا که درآمد سرشاری را برایش به ارمغان می آورند، آدیداس، ژیلت، ارمنی و دولچه و گابانا هستند که رسما پشتیبانی مالی وی را برعهده دارند. کاکا در سال 2007 توسط مجله تایم جزء صد چهره تاثیرگذار بین مردم جهان انتخاب شد.

سرانجام رئال مادرید

 کاکا در 13 ژانویه 2009 فرصت داشت تا با امضای قرارداد پیوستن به باشگاه منچسترسیتی به گرانترین فوتبالیست تاریخ مبدل شود. مبلغ این انتقال 100 میلیون پوند بود که با واکنش های گوناگونی روبرو شد. اومبرتو گاندینی رئیس باشگاه میلان اعلام کرد که درصورت توافق کاکا و من سیتی، روسونری مانع این انتقال نمی شود ولی این موضع گیری هواداران میلانی را بسیار خشمگین کرد که حتی باعث تجمعات اعتراض آمیزی در مقابل سان سیرو شد. کاکا اعلام کرد که اگر باشگاه او را نخواهد بفروشد، می ماند و از رویای کاپیتانی میلان در آینده گفت! سرانجام در 19 ژانویه سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا که مالک باشگاه میلان نیز است بطور رسمی این انتقال را مردود دانست و به ماجرا پایان داد. اما تابستان امسال با انتخاب مجدد فلورنتینو پرس به ریاست باشگاه رئال مادرید، روز سوم ژوئن طی یک اعلام غافگیرانه پیشنهاد 56 میلیون پوندی مادرید به میلان برای کاکا به اطلاع عموم رسید و 48 ساعت بعد تست پزشکی کاکا در اردوی تیم ملی برزیل انجام شد و با یک قرارداد 6 ساله به سپیدپوشان سانتیاگو برنابئو پیوست. رکورد انتقال کاکا فقط چند روز دوام داشت و با ترانسفر 80 میلیون پوندی رونالدو، مقام دوم گرانقیمت ترین بازیکن فوتبال را بدست آورد. بسیاری وی را بدلیل داشتن تکنیک برزیلی و قدرت بدنی اروپایی یکی از کاملترین بازیکنان حال حاضر جهان می دانند و حتی برخی از کارشناسان کاکا را در ردیف بزرگانی همچون پلاتینی، سوکراتس، زیکو و پله قرار می دهند. حال باید به انتظار بنشینیم و شاهد چالش جدید کاکا در تیم رئال مادرید باشیم.

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 13:47 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

center

 

کریستیانو رونالدو داس سانتوس که همه با اسم کریستیانو رونالدو او را میشناسند در تاریخ پنجم فوریه سال 1985 در در خانواده ای فقیر در شهر فانچال در منطقه مادیرا یکی از جزایر کشور پرتغال در نزدیکی شهر لیسبون به دنیا آمد. پدر او مدیر فنی یکی از تیم های مدریا بود.

مادر (ماریا دولورس داس آویرا) و پدرش (خوزه دینیس آویرا) بود. او یک برادر به نام (هوگو) و دو خواهر به نام‌های (الما) و (کاتیا) دارد.

نام رونالدو در کشور پرتغال نام رایجی نیست ولی پدر و مادرش به خاطر (رونالد ریگان) رییس‌جمهور آمریکا نام او را رونالدو گذاشتند زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. او تاکید می‌کند این نامگذاری اصلا دلایل سیاسی نداشته است.

وقتی سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. وقتی در شش سالگی به مدرسه رفت دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. او در آن زمان عاشق تیم (بنفیکا) بود و جالب است که بعدها به تیم رقیب آن یعنی (اسپورتینگ) پیوست.

او ابتدا با یک تیم آماتور به نام (آندورنیا) بازی می‌کرد زیرا پدرش در آن باشگاه شاغل بود. در آن زمان رونالدو تنها هشت سال داشت. در سال 1995 یعنی در ده سالگی (کریستیانو رونالدو) کم‌کم در پرتغال کسب شهرت می‌کرد و آهسته آهسته نامی آشنا در ورزش فوتبال می‌شد. به طوری که دو تیم برتر شهر مادیرا در پی امضای قرارداد با او بودند.

کریس رونالدو با بازی در مسابقات زیر هفده سال یوفا برای تیم (اسپورتینگ لیسبون) مورد توجه (جرارد هولر) سرپرست وقت تیم لیورپول قرار گرفت. در آن زمان او تنها شانزده سال داشت و به همین خاطر لیورپول از خرید او صرف نظر کرد ولی همین موضوع سبب شد به چشم (سرالکس فرگوسن) بیاید.

در تابستان 2003 او در بازی برابر تیم منچستریونایتد به خوبی توانایی‌های خود را در معرض تماشا قرار داد و نشان داد که می‌تواند در دو جناح بازی کند.

اولين بازي با اسپورتينگ

اولين بازي رونالدو با پيراهن راه راه سبز و سفيد اسپورتينگ در برابر "موريرنسه" دو گل براي کريس نوجوان داشت که شروع خوبي در آلکوچته يا کارخانه فوتبال ليسبوني‌ها به حساب مي‌آمد. براي بازي‌هاي قهرماني جوانان زير 17 سال اروپا به تيم ملي دعوت شد و اولين بار توسط "ژرارد هوليه" سرمربي وقت ليورپول مورد توجه قرار گرفت. حالا رونالدو 16 ساله داشت. مديران ليورپول با جذب کريس مخالفت کردند چون معتقد بودند که وي خيلي جوان است و فوتباليست بهتر از او فراوان.
 

 

درخشش با منچستريونايتد و آغاز شايعات

چند کارت زرد و قرمز نشان از ناپختگي ستاره جوان داشت، فرگوسن در منچستر و اسکولاري در تيم ملي وارد عمل شدند تا کريس جوان بر اعصابش مسلط شود؛ 29 اکتبر 2005 هزارمين گل يونايتد را در ليگ برتر به ثمر رساند. اولين افتخار رونالدو بدست آمد: "بهترين فوتباليست جوان سال از طرف فيفا"؛ در آگوست 2003 برابر قزاقستان با پيراهن سرخ تيم ملي پرتغال ظاهر شد و به يورو 2004 رفت. با تيم المپيک در آتن 2004 بازي کرد؛ 7 سپتامبر 2005 تنها چند ساعت پس از فوت پدرش مقابل روسيه به ميدان رفت.
در سال 2006 اولين گل جام جهاني خود را در برابر ايران به ثمر رساند و سپس در مرحله يک چهارم نهايي در 8 جولاي 2006 باعث اخراج هم تيمي خود "وين روني" شد البته در بازي ملي با انگلستان، و از همين جا شايعات جدايي او از يونايتد آغاز شد. جو سنگين رسانه‌اي و اعتراض هواداران کريس را به سمت درب ورودي رئال مادريد هل مي‌داد ولي سرآلکس مانع اين اتفاق شد و با قهرماني يونايتد در فصل بعد، درايت خود را در اين باره به رخ کشيد؛ اوج رونالدو در فصل 2008-2007 رقم خورد جايي که با منچستر 42 گل ‌زد و علاوه بر ليگ برتر، قهرماني باشگاه‌هاي اروپا را نيز جشن گرفت و کفش و توپ طلاي اروپا را از آن خود کرد؛ رئالي‌ها بلافاصله وارد عمل شدند و تمام تابستان 2008 را به تبليغ براي انتقال رونالدو به تيمشان گذرانند ولي باز هم دخالت فرگوسن همه نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.
من تصميم گرفتم با جان و دلم براي يونايتد بازي کنم ، اين جمله آب سردي بود بر سر رئالي هاي پر مدعا که انتقال کريس به مادريد را تمام شده مي‌پنداشتند. با اين حال فقط يک سال طول کشيد تا اين انتقال جنجالي دوباره به جريان بيفتد.

افتخارت با منچستر

قهرمانی در لیگ برتر انگلیس در فصل 2007-2006

قهرمانی در جام حذفی انگلیس در سال 2004

نایب قهرمانی در جام حذفی انگلیس در فصل 2006-2005 و 2007-2006


افتخارات ملی

عنوان چهارمی با تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2006 آلمان


افتخارات فردی

بهترین بازیکن پرتغال در سال 2007

انتخاب در تیم منتخب باشگاه های انگلیس در فصل های 2006-2005 و 2007-2006

بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس در فصل 2007-2006

بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انگلیس در ماه های نوامبر و دسامبر سال 2006

انتخاب در تیم منتخب یوفا در 2004

عنوان سومین بازیکن برتر جهان در سال 2007

و عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2008

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

 NasserHejaziWC1978.jpg

 

 ناصر حجازی در تهران، محله آریانا (مالک اشتر) در تاریخ 28 آذرماه 1328 به دنیا آمد. وی دروازه بان سابق تیم های استقلال (تاج) و تیم ملی ایران است  که اکنون به مربیگری می پردازد. یکی از محبوب ترین و مشهور ترین فوتبالیست های ایرانی بشمار می رود، در استقلال تهران از او بعنوان تنها اسطوره ی این باشگاه  نام می برند. در سال 1378 کنفدراسیون فوتبال آسیا (تنها به خاطر بی لیاقتی مسئولان فوتبال ایران) وی را بعنوان دومین دروازه بان برتر قرن بیستمِ این قاره  انتخاب کرد. پدرش متولد تبریز  بود و آژانس املاک داشت. وی با چهار خواهر و یک برادر در خانواده ای 8 نفری زندگی می کرد.  در کودکی بازیگوش بود و  در سوم دبستان، ششم ابتدایی و ششم دبیرستان رفوزه شد. اما به هر ترتیب موفق شد دیپلم بگیرد. دوران دبستان را در دبستان هخامنش طی کرد و دوره دبیرستان را  در بیرستان های سعادت، سینا، سهند و شرف طی کرد. رشته اصلی وی بسکتبال بود اما روزی با دوستانش به تماشای مسابقات فوتبال منطقه ی 8 می رود در آنچا تیم  مدرسه منتخب مدرسه اشان بازی داشته و اتفاقا دروازبان تیم آسیب دیده بوده است؛  حسین دستگاه (خبرنگار وقت کیهان ورزشی) که مربی تیم مدرسه بود او را صدا  می زند و پست دروازبانی را به او می سپارد. دو ماه بعد همراه با تیم کیهان ورزشی که بازیکنانی همچون غلام وفاخواه، مهدی مناجاتی و مجید حلوایی را به خدمت  داشت راهی گرگان میشود تا برای این تیم بازی کند. در گرگان در حالی که وی تنها 16 سال داشت نتیجه را 1-0 واگذار کردند. فردی به نام هویدا اولین پیشنهاد  حرفه ای فوتبال را به او کرد و وی به تیم دسته دومی دارایی پیوست. و به تحصیلاتش ادامه داد و توانست در مدرسه عالی ترجمه مدرک لیسانس مترجمی زبان انگلیسی  بگیرد.

 

 

 

رده باشگاهی

 

ناصر حجازی در دهه ی 40 دروازه بان باشگاه تاج بود. در سن 18 سالگی با این تیم شروع کرد و همراه با این تیم اولین قهرمانی آسیا را در سال 1349 با مربیگری  رایکوف بدست آورد. در این بازی وی دروازه بان تیم تاج بود و بازی در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) مقابل تیم هاپوئل از اسرائیل برگزار میشد. در این  بازی غلام وفا خواه در دقیقه 83 نتیجه را مساوی کرد و در وقت اضافه تیم تاج با گل مسعود معینی مدافع پیش تاخته خود در وقت اضافه قهرمان جام باشگاه های آسیا  شد. بعد از حضور در جام جهانی در سال 1356 از طرف باشگاه منچستر یونایتد پیشنهادی دریافت کرد و یک ماه با این تیم تمرین کرد و حتی در برابر تیم استک سیتی  Stoke City برای منچستر یونایتد بازی کرد. متاسفانه علارغم اینکه تیم منچستریونایتد خواهان بخدمت گرفتن وی بود بخاطر مشکلاتی که در ایران وجود  داشت موفق به امضای قرار داد با این تیم نشد.

 

 

 

رده ملی

 

بعد از ملحق شدن به تیم ملی ایران وی توانست با تصاحب جام ملت های آسیا در سال 1346 به افتخارات خود بیافزاید. بهترین بازی و البته خاطره انگیز ترین بازی وی  برای تیم ملی ایران در برابر کره جوبی بوده است که در ورزشگاه 70 هزارنفری اما خاکی این کشور برگزار شد.  وی قهرمانی در جام ملت های آسیا را دوبار دیگر  در سالهای 1350 و 1354 همراه با تیم ملی ایران تجربه کرد. در سال 1350، او تیم ملی ایران را در بازی های المپیک مونیخ همراهی کرد و به جام جهانی 1386  آرژانتین نیز راه یافت.

 

 

 

دوران مربیگری

 

 وی بخاطر قانونی من دراوردی و احمقانه ( قانون 29 ساله ها) که حضور در دروازه را برای بازیکنانی که بیش از 29 سال دارند منع میکرد، مجبور به کناره گیری  از فوتبال حرفه ای شد. سپس به کشور های جنوب شرق آسیا سفر کرد. در آنجا مربی-بازیکن تیم محمدان بنگلادش بود و توانست این تیم را به جمع هشت تیم برتر  آسیا برساند. وی با تیم محمدان توانست پرسپولیس تهران را نیز شکست دهد.در طی دهه ی 70، حجازی مربی بسیاری از تیم های فوتبال از قبیل بانک تجارت، ماشین سازی ، استقلال تهران و استقلال اهواز بود. متاسفانه او بخاطر غرور بی  اندازه درست مانند همتای پرسپولیس اش علی پروین مدرک مربیگری ندارد و در اینگونه کلاس ها شرکت نمی کند. باوجوداین،  در زمان کار با تیم استقلال تهران، ناصر  حجازی توانست با این تیم به فینال جام باشگاه های آسیا راه یابد؛ اما متاسفانه بخاطر اشتباهات فردی بعضی از بازیکنان موفق به فتح این جام نشد و به نایب قهرمانی رضایت  داد. بسیاری از منقدین از او انتظار قهرمانی را داشتند اما بعد از اولین اخراج او از استقلال در اردبیهشت ماه سال 1378 ، تکرار نایب قهرمانی او در آسیا برای تیم  های ایرانی ده سال طول کشید تا سرانجام درست زمانی که او به استقلال بازگشت تیم باشگاهی سیمان سپاهان با مربیگری لوکا بوناچیچ توانست همین عنوان در آسیا تکرار  کند. در طی دوران مربیگری، ناصر حجازی توانسته است بازیکنانی مانند علی دایی و رحمان رضایی را به فوتبال ایران معرفی کند.

 

 

پرونده ناصر حجازی :

 

 

اطلاعات شخصی:

 

تاریخ تولد 28 آذر ماه 1328 برابر با 19 دسامبر 1949 

 

محل تولد تهران / آریانا

 

میزان تحصیلات کارشناسی زبان انگلیسی (مترجمی)

 

پست بازی دروازه بان

 

 

 

باشگاههای دوران بازیگری :

 

1346 - 1356 استقلال تهران (تاج سابق)

1356- 1357 شهباز

حضور در تیم ملی

1346 - 1356 62 بازی

 

 

 

باشگاههای دوران مربیگری :

 

1366 محمدان  

1366 تا 1367 شهرداری کرمان

1368-1372 بانک تجارت

1372-1373 سپاهان

1373-1374 ماشین سازی تبریز

1374 تا 1377 استقلال

1377 تا 1379 ذوب آهن

1379 تا1380 استقلال رشت

1380 تا 1381 ماشین سازی تبریز

1381 تا 1382 استقلال اهواز

1384 - 1385 نساجی مازندران

1386  استقلال

 

 

 

افتخارات باشگاهی :

 

قهرمانی جام باشگاه های تهران (1347) 

قهرمانی جام باشگاه های تهران (1348)

قهرمانی جام حذفی (1348)

جام میلز هندوستان (1348)

نایب قهرمانی جام باشگاه های تهران (1349)

نایب قهرمانی جام حذفی (1349)

قهرمانی جام باشگاه های آسیا (1349)

جام میلز هندوستان (1349)

قهرمانی جام باشگاه های تهران (1350)

قهرمانی جام دوستی (1351)

نایب قهرمانی جام هندوستان (1351)

قهرمانی جام اتحاد (1352)

نایب قهرمانی جام تخت جمشید (1352)

قهرمانی جام تخت جمشید (1353)

قهرمانی جام حذفی کشوری (1356)

 

 

 

افتخارات ملی :

 

حضور در جام جهانی در سال 1354

قهرمانی در مسابقات جام ایران (1351)

قهرمانی جام ملت های آسیا (1346)

قهرمانی جام ملت های آسیا (1350)

قهرمانی جام ملت های آسیا (1354)

 

 

افتخارات مربیگری :

 

قهرمانی جام آزادگان (1376) 

قهرمانی جام پرچم ترکمنستان (1376)

نایب قهرمانی لیگ کشور (1377)

 

نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا (1377)

 

 

 

 

 

 

شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 9:1 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

 

میلیون
میلیارد
بیلیون
بیلیارد
تریلیون
تریلیارد
کادریلیون
کادریلیارد
کوین تیلیون
کوین تیلیارد

 


شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 8:59 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

باب واحد شمارش خانه و مغازه
بار واحد شمارش کالای بسته بندی شده
برگ واحد شمارش کاغذ بدون جلد
بند واحد شمارش دسته‌ی کاغذ
تخته واحد شمارش قالی – پتو – فرش
واحد شمارش پارچه توپ
تیر واحد شمارش فشنگ
ثوب واحد شمارش لباس دوخته
جام واحد شمارش شیشه و آینه
کفش جوراب ، دستکش جفت واحد شمارش
جلد واحد شمارش کتاب
مداد قرقره ، دکمه و جین واحد شمارش
حب واحد شمارش قرص ، قند ، آب نبات
حلقه واحد شمارش فیلم ، لاستیک ، چاه
مداد گردو و دانه واحد شمارش
دست واحد شمارش مبل ، ظروف
شمارش رادیو ، تلویزیون ، دوربین دستگاه واحد
دسته واحد شمارش گل و گیاه
دوجین واحد شمارش بسته های ۱۲ تایی
دهنه واحد شمارش مغازه
رأس واحد شمارش حیوانات اهلی
رشته واحد شمارش قنات ، گردن بند
سر واحد شمارش گاو ، گوسفند ، گله
سکه واحد شمارش انواع پول فلزی
شعله واحد شمارش لامپ ، شمع
شیشه واحد شمارش ظروف مایعات
طاقه واحد شمارش پارچه
طغری واحد شمارش نامه ، پاکت
عراده واحد شمارش توپ ، تانک
فال واحد شمارش چند عدد گردو
واحد شمارش وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی ، دریایی فروند
فقره واحد شمارش چک ، سفته ، اسناد
قبضه واحد شمارش چاقو ، تفنگ ، مسلسل
قراسه واحد شمارش لوازم التحریر ، بند کفش

 

 

جمعه 3 تير 1390برچسب:, :: 19:43 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

مشخصات فردی

نام:کارلس پویول سافورکادو
پست:مدافع
محل تولد:لا پبلا ده سگور
تاریخ تولد:1978-04-13
قد:178 سانتیمتر
وزن:80 کیلوگرم

کارلس پویول فوتبالش را از تیم محلی دهکده کوچکی به نام لاپوبلا ده سگور که در آن متولد شده بود آغاز کرد. استعداد او خیلی زود توجهات را به خود جلب کرد و در سن هفده سالگی جذب آکادمی بارسا در لاماسیا شد.

او به سرعت به ترکیب ثابت تیم دوم بارسا رسید و سپس پیشرفت کرد تا در دوم اوکتبر 99 به دستور لوئیز فن گال در برابر وایادولید کار خود را با تیم اصلی بارسا آغاز کرد. بازیهای او بیشتر و بیشتر شد تا اینکه او پست دفاع راست را به طور کامل از آن خود کرد. وی با استفاده از عزم و اراده بسیار قویش و همچنین با تلاش بسیار زیاد، کارلس پویول خود را با پست دفاع مرکزی وفق داد.

در فصل 2003-2004، او به عنوان کاپیتان سوم تیم انتخاب شد و نقش حیاتی در پیشرفت و صعود تیم به رده های بالای جدول لیگ را ایفا کرد. پویول در آن فصل 27 بازی در لیگ و 7 بازی در جام یوفا انجام داد. با این حال، کارلس پویول تا فصل 2004-2005 برای کسب اولین جام خود با بارسا انتظار کشید. او در آن مقطع کاپیتان نخست تیم اصلی بارسا و یکی از ارکان موفقیت تیم رایکارد در قهرمانی در لیگ بود. در پایان فصل، رویای او به حقیقت پیوست و او جام قهرمانی لیگ را در نو کمپ بالای سر برد.

در طی فصل 2005-2006، او به همان خوبی فصل قبل بازی کرد. کاپیتان بارسا این افتخار را داشت که قبل از بلند کردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان در پاریس پس از پیروزی خاطره انگیز برابر آرسنال در استادو فرانس، و قبل از بازی با اسپانیول در لیگ تیمش به عنوان قهرمان لیگ معرفی شود. پویول در کل فصل تنها پنج بازی را از دست داد که هیچ کدام به خاطر مصدومیت نبود. در سه بازی او به دستور سرمربی فرانک رایکارد به استراحت پرداخت و در دو بازی دیگری که بازی نکرد محروم بود. او همچنین یک گل در پیروزی خانگی 5-0 برابر رئال سوسیه داد در 30 اکتبر 2005 به ثمر رساند.

کارلس پویول یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا نیز هست و در جام جهانی 2002 و جام ملتهای اروپا 2004 و جام جهانی 2006 به همراه این تیم شرکت کرد.

خصوصیات و ویژگی ها

کارلس پویول بازی خود را در تیم اصلی بارسا به عنوان دفاع راست شروع کرد اما رفته رفته به یک دفاع وسط عالی تبدیل شد. او شایستگی هایش را با تلاش بسیار زیاد و نظم و انظباط خود در درون زمین نشان داده است. او یک بازیکن نمونه نیز به شمار میرود، او هیچ گاه کارها را وقتی باید از حمله به دفاع رفت پیچیده نمی کند.

همچنین اگر شرایط ایجاب کند، توانایی بازی در پست دفاع چپ را نیز داراست. اگرچه او خیلی بلند قد نیست (178 سانتیمتر)، قدرت بدنیش او را در هوا بسیار قوی کرده است و در دفاع نفر به نفر با مهاجمینی که از او بلند قد تر هستند بسیار تواناست. وی همچنین علاقه زیادی به شرکت در حمله ها به خصوص روی ضربات آزاد و کرنرها دارد.

بیش از هر چیز، کارلس پویول به خاطره خصوصیات شخصیتیش و توانایی هایش برای هدایت تیم به عنوان کاپیتان و تعصبی که به پیراهن بارسا دارد الگوی تمام بازیکنان است. او یک مثال ایده آل از یک بازیکن در اختیار تیم است و وقتی که باید جلوی حمله تیم مقابل را بگیرد، دست به هیچ کار اضافه ای نمی زند.

 

افتخارات

بارسلونا

05- 2004 : لالیگا
06- 2005: سوپرجام اسپانیا
06- 2005: لالیگا
06- 2005: لیگ قهرمانان اروپا
07- 2006: سوپرجام اسپانیا

تیم ملی اسپانیا

2000: مدال نقره بازی های المپیک سیدنی
2008: مدال طلای بازی های یورو 2008

جمعه 3 تير 1390برچسب:, :: 19:26 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

  • واژه فوتبال ترکیبی از دو جزء (پا foot) و (توپ ball) می باشد. دو تیم یازده 
  • نفر در یک زمین با اندازه های معین، درصدد رساندن توپ به دروازه مقابل اند 
  • و هیچ یک از افراد، جز دروازه بانها حق استفاده از دست را ندارند. فوتبالی که
  •  امروزه شاهد آن هستیم تاریخی چند هزار ساله دارد. چین، یونان، مصر و
  •  روم باستان زادگاه های اولیه فوتبال بوده اند. تحقیقات نشان می دهد که ملل مختلف 
  • هزاران سال قبل از میلاد بازیهای  شبیه فوتبال داشته اند. کشیشی به نام اشپانوت از
  •  اهالی آلمان، پژوهشهایی درباره فوتبال به عمل آورده است.
  •  او می گوید: « طبق نوشته های هومر -نویسنده و
  •  شاعر یونانی- در قاره گمشده آتلانتیس، ورزشگاه عظیمی بوده که 
  • تماشاگران زیادی جهت تماشای توپ گرد در آن جمع می شدند.»

 

  • فوتبال در چین باستان

  • تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که بین سالهای 200 تا 220 قبل از میلاد
  • ، هوانگ تین، امپراتور چین مبتکر بازی «تی-سو-چو» (T-So-Cho) بوده است.
  •  تی-سو در زبان چینی همان لگد زدن و با پا زدن است و چو، به معنی توپ می باشد.
  •  وی، تی-سو-چو را به این منظور ابداع کرد که سربازانش با هم مبارزه کنند
  •  و به رقابت بپردازند. پس از چندی این بازی از محدوده سربازخانه ها به میان
  •  مردم راه یافت. چو یا همان توپی که در آن زمان مورد استفاده قرار می گرفت،
  •  هشت تکه ای و از جنس چرم بود. این چرم را به هم می دوختند و درون آن را از پر
  • ، پشم و یا پنبه پر می کردند. بازی تی-سو-چو با فوتبال امروزی وجوه
  •  اشتراک فراوانی داشته است. دروازه ها از پایه هایی از جنس چوب بامبو
  •  شکیل می شد که بلندی آن به حدود 5 متر می رسید. این دروازه ها، دقیقاً بسان
  •  دروازه های امروزی بازی فوتبال، با تور پوشش داده می شد و جالب تر آن که
  •  نوشتارهای بدست آمده، حاکی از آن است که استفاده از شکم، سر، پا و سینه 
  • برای حمل توپ، مجاز ولی استفاده از دست، غیرمجاز بوده است. البته در پایان
  •  بازی تی-سو-چو، برنده بی نصیب از جایزه و بازنده بی بهره از مجازات نبود
  • . جایزه برندگان، تنها کف زدن و هورا کشیدن بود، اما گروه بازنده باید بی دفاع 
  • در جای خود می ایستادند و کتک می خوردند.

 

  • فوتبال در ژاپن
  •  
  • در سال 587 میلادی، فوتبال از چین به ژاپن راه یافت و این حرکت با
  •  تحولات جدید و تکامل نسبی همراه بود. «کوماری» واژه ای است که
  •  ژاپنی ها به فوتبال اطلاق می کردند. در کتیبه های بدست آمده از آن
  •  دوران، فوتبال، عملی مذهبی و جزو آداب دینی شمرده می شده است.
  • طبق اسناد معتبر، امپراتور وقت ژاپن، تنیشی-تنو که در
  •  الهای 617 تا 621 سلطنت می کرد، علاقه فراوانی به این آئین داشت،
  •  چون خودش در زمان ولیعهدی، از بازیکنان زبده کوماری بود
  • . به محض آنکه تنیشی-تنو به بازی فوتبال مبادرت ورزید،
  •  آئین ژاپنی سین توئیزم که برای امپراتورها شرف خدایی بود،
  •  کوماری را از ارج و قرب بالایی برخوردار کرد.
  •     هر ساله در فصل پائیز، تشریفات و مراسمی به مناسبت بازی
  •  کوماری برگزار می شد.  قبل از مراسم، توپ را برای تبرک نزد 
  • روحانی اعظم می بردند و او با خواندن دعا از درگاه خدایان برای سرزمین 
  • آفتاب، آرامش و برکت آرزو می کرد. سپس نجیب زادگان و بزرگان
  •  با لباسهای فاخر، در گوشه هایی از میدان مستقر می شدند. میدان بازی
  •  به شکل مربع بود و در هر گوشه میدان، درختی کاشته شده بود:
  •  اج در شمال غربی، سرو در جنوب غربی، بید در جنوب شرقی
  •   آلبالو در شمال شرقی. توپ 24 سانتی متر قطر داشت و زمان بازی
  •  در هر نیمه، حدود بیست دقیقه بود. کوماری در
  •  ژاپن برخلاف تی-سو-چو در چین، یک بازی اشرافی، آرام و 
  •  بدون خشونت و برخورد بود. اگر بازیکن، کوچکترین
  •  حرکت خشنی  از خود نشان می داد، از بازی اخراج می شد.
  •  کافی بود بازیکنی به بازیکن دیگر تنه بزند تا فوراً از زمین اخراج شود
  • ، البته اگر حریف، طرف مقابل را می بخشید، بازیکن در زمین می ماند
  •  و اخراج نمی شد. سالها بعد در اوایل قرن دهم میلادی، فوتبال از حالت 
  • اشرافیت خارج و همگانی شد.

 

  • فوتبال در روم و یونان

 

  • رومی ها نوعی بازی به نام "Harp Stum" (هارپ استوم) داشتند که در
  •  آن، دو گروه در دو سوی زمین قرار می گرفتند و زمین هر تیمی با خط
  •  کشی معین شده بود. برای بازی، از نوعی توپ استفاده می شد که رویه
  •  ای چرمی داشت. میان دو زمین، فاصله ای وجود داشت که با دوخط دیگر
  •  تعیین شده بود و بازی در میان این فاصله انجام می شد و هر تیم باید توپ
  •  را از خط مرزی عبور داده و به زمین حریف برده و تا به انتهای آن
  •  می رساند. در مرز هر زمین، همه می توانستند توپ را روی هوا با
  •  دست مانند دروازه بان امروزی بگیرند و مانع از ورود توپ به
  •  زمین خود شوند. این بازی در روم، بازی خاص سربازان بود و
  •  هر تیم فرمانده خود را به عنوان مربی انتخاب می کرد. در این بازی هل دادن
  • ، گلاویز شدن و کشیدن حریف امری عادی به شمار می رفت.
  •  در هر تیم، یازده بازیکن حضور داشتند که در سه خط دفاع، میانی و
  •  حمله قرار می گرفتند. بعدها دو خط میانی که منطقه مرزی را مشخص
  • می کرد، از میان رفته و تنها یک خط، نیمه زمین را معین می کرد
  • . این بازی تا به آنجا در میان سربازان ومردم رواج یافت که شکل
  •  قانونی به خود گرفت و هر سرباز رومی می بایست در آن شرکت می کرد
  • . هنگامی که سربازان ژولیوس سزار، در قرن سوم به بریتانیا پا نهادند
  • ، باعث گسترش بازی در آنجا نیز شدند. پس از خروج سربازهای روم
  • در سال 217 بعد از میلاد از ولز، بازی یی به نام «تراک» در آنجا
  •  شکل گرفت که منشاء اولیه بازی فوتبال در انگلستان بود.
  •     در یونان هم بازی یی به نام «اسفروناشیا» که بسیارشبیه
  •  هارپ استوم بود، انجام می شد. افلاطون در مورد این بازی می گوید: «اسفروناشیا، سودمندترین تمرین نظامی است که یک سرباز را می سازد.»

 

  • سیر تکوینی فوتبال
  •  
  • از قرنهای اولیه پس از میلاد تا قرن هجدهم میلادی، ورزش فوتبال
  •  به شکل قانونی و غیرقانونی به اشکال مختلفی در کشورهای گوناگون 
  • انجام گرفت. بازی دسته جمعی با توپ، هرچند در دوره هایی توأم با
  •  خشونت بود و گاه به تعطیلی آن در برخی کشورها انجامید؛ ولی علاقه
  •  ردم به آن کم نگردید. در سالهای 1130 تا 1180، بازی فوتبال با نام 
  • «لاسول» در فرانسه رایج شد و در میان شاهان فرانسه، لوئی هفتم که
  •  ز 1140 تا 1173 فرمانروایی نمود؛ به گسترش این ورزش همت گمارد
  • . او جوانان بسیاری را به این ورزش تشویق نمود و تیمهای فراوانی
  •  را بوجود آورد. در طی سالیان پس از آن، این بازی خشن که گاهی
  •  با مرگ بازیکنان هم همراه بود، توسط بریتانیایی ها شامل قوانین
  •  و مقرراتی گردید. در حقیقت، منشاء فوتبال امروزی، مناطقی ا
  • ز بریتانیا بوده است که برای این بازی قوانینی وضع نمودند و تلاش کردند
  •  ضمن کاستن خشونت از آن، جاذبه های آن را افزایش دهند.
  •     در سال 1681، در لندن بازی فوتبال با قوانین و مقررات خاصی
  •  نبال می شد و حتی مسابقاتی هم در حضور پادشاه انگلستان برگزار
  • گردید. تا سال 1832، بازی یی که به عنوان فوتبال در سراسر
  •  انگلستان رواج داشت، هیچ محدودیتی در استفاده از سر و پا و دست برای
  •  آن در نظر گرفته نشده بود و بیشتر شبیه راگبی امروزی بود. اما از
  •  این سال به بعد، فوتبال به سمت جدایی از راگبی پیش رفت و درنهایت
  •  در سال1841، مقرر گردید که فوتبال بازی یی با پا و راگبی با دست
  •   پا باشد. در نیمه دوم سال 1846، شاگردان سابق مدرسه 
  • «شرزبوری واتون» که دانشجویان دانشگاه کمبریج شده بودند، نخستین
  •  باشگاه فوتبال را تأسیس کردند و دو سال بعد، نخستین قوانین فوتبال
  •  را با همکاری سایر تیمهای دانشگاهی بنیان نهادند.
  •     درسال 1862، باشگاه فاتس کانتی در شهر ناتینگهام تأسیس شد که
  •  به عنوان قدیمی ترین باشگاه فوتبال در لیگ باشگاههای انگلیس، هنوز
  •  هم حضور دارد و امروزه با نام «ناتینگهام فارست» شناخته می شود.
  •     جام انگلیس (FACup)، قدیمی ترین مسابقات فوتبال جهان است که
  •  ر سال 1871 پایه ریزی شده است. در روز بیستم جولای 1871،
  •  هفت عضو اتحادیه فوتبال انگلیس به دفتر مجله « اسپورت من» وارد 
  • شدند که یک هفته نامه ورزشی بود و به دبیرآن پیشنهاد نمودند تا اعلامیه
  •  مسابقات فوتبال میان باشگاههای لندن را منتشر کند و مسئولیت آن را ب
  • رعهده گیرد. براساس این اعلامیه، هر تیمی با یک شکست حذف می شد 
  • و هر تیمی که خواهان شرکت بود، باید «یک گنی» (واحد پول انگلستان 
  • در آن زمان که اندکی بیشتر از یک پوند بود) می پرداخت. این مسابقات
  •  به سرعت شکل گرفت و فاتح آن، تیم فوتبال واندرز لندن بود که با نتیجه
  •  یک بر صفر، تیم سلطنتی مهندسان را شکست داد.
  •     نخستین مسابقه بین المللی فوتبال، در روز شنبه 30 نوامبر 1872 بین دو تیم انگلیس و اسکاتلند در گلاسکو برگزار شد که با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

 

جمعه 3 تير 1390برچسب:, :: 19:21 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

ویکتور والدس به عنوان یک نوجوان، در تاریخ یکم جولای 1992 از پنا کینکو کوپاس به بارسا پیوست. او در سپتامبر همان سال به همراه خانواده‌اش عازم تنریف شد و بعد از سه سال مجددا به تیم بارسا پیوست.

مربیان باشگاه، پس از اینکه او به سرعت ارزش‌های خود را در تیم جوانان و تیم بارسا B اثبات کرد، تصمیم گرفتند که والدس را در فصل 2002-2003 به عنوان یکی از اعضای تیم اصلی انتخاب کنند. وی در ابتدا به صورت یک در میان با روبرتو بونانو در درون دروازه قرار می گرفت، اما در اواخر همین فصل تحت سر مربیگری رادومیر آنتیچ، خود را به عنوان یکی از بازیکنان ثابت تیم مطرح کرد.

او مکان خود را در فصل 2003-2004 در ترکیب اولیه تیم تثبیت کرد؛ وی در اکثر بازیهای بارسا در طی آن فصل حضور داشت و با عملکرد فوق‌العاده خود، کمک زیادی به تیمش کرد که در نهایت بارسا در آن سال به مقام نایب قهرمانی رسید.

والدس درفصل 2005-2006 یکی از بازیکنان کلیدی بارسا در رقابت‌های لیگ اسپانیا و لیگ قهرمانان بود. به یادماندنی‌ترین لحظات، عکس‌العمل‌های حیاتی او در فینال پاریس بود که به دومین قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان منجر شد.

والدس در فصل 2006-2007، دروازبان ثابت بارسا باقی ماند و در تمام 38 بازی لیگ اسپانیا بازی کرد؛ وی در فصل 2007-2008 تنها در سه بازی آخر حضور نداشت که به خوزه مانوئل پینتو این فرصت را داد تا اولین بازیهای خود را برای بارسا انجام دهد. والدس در تمام این سال‌ها پیشرفت کرده است و در حال حاضر یکی از بازیکنانی است که در اکثر بازیهای بارسا حضور داشته و سنگربان این تیم بوده است.

او در فصل 2008-2009 با تکیه بر خصوصیت منظم بودنش، موفق به کسب دومین جایزه زامورا شد؛ وی با وجود مشخص بودن قهرمانی لیگ در سه بازی آخر، درون دروازه قرار نگرفت. او در فینال رم عملکرد درخشانی داشت و به اولین دروازبان بارسا تبدیل شد که قهرمانی اروپا را برای بار دوم جشن می گرفت. عملکردهای فوق‌العاده او منجر به قرارداد بلند مدتی شد که حضور وی را تا سال 2014 در تیم بارسا تضمین می کرد.

او در فصل 2009-2010 با به جا گذاشتن بهترین رکوردها در تاریخ ورزشی‌اش، سومین جایزه زامورا را کسب کرد؛ در 38 بازی لیگ، او تنها 24 گل دریافت کرد (میانگین 0.63 گل در هر بازی). دروازبان افسانه‌ای بارسا، آنتونی رامایتز، تنها دروازبان بارساست که بیشتر از وی موفق به کسب جایزه زامورا شده است (5 بار).

وی با عملکرد خوب خود در سطح باشگاهی، موفق به پوشیدن پیراهن دروازبانی تیم ملی در جام جهانی 2010 شد، اگرچه در فرآیند قهرمانی اسپانیا در این تورنمنت، حتی یک دقیقه هم به بازی گرفته نشد.

خصوصیات

یکی از مواردی که باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشیم، این است که او پس از سپری کردن اولین فصل حضور در بارسا، در فصل دوم فراتر از تواناییهایش ظاهر شد؛ وی در حال حاضر یک دروازبان تراز اول است و با وجود سن کمش، تجربه های فراوانی دارد.

ویژگی ها

او دروازه بانی فرز، چابک و قدرتمند است. با وجود جوانی نسبی اش، به رهبری و دستور دادن به خط دفاعی اش علاقه دا.رد
در فصل اول حضورش در تیم اصلی، او گاه و بیگاه هنگام بیرون آمدن از دروازه نامطمئن بود، اما در فصل بعد خیلی زود این ضعف را برطرف کرد. او پتانسیل بالایی دارد و برای همراهی تیم ملی اسپانیا در یورو 2004 انتخاب شده بود، اما در آخر آرانزوبیا، دروازه بان اتلتیک بیلبائو به جای او به یورو 2004 رفت آخرين خبري هم كه از والدس ميرسه اين است كه در تمرينات مصدوم شده وامكان داره زير تيغ جراحي بره..

افتخارات

بارسلونا

2010/11 سوپرکاپ اسپانیا
2009/10 لیگ اسپانیا
10/2009 جام باشگاه های جهان
10/2009 سوپرکاپ اروپا
10/2009 سوپرکاپ اسپانیا
09/2008 لیگ قهرمانان اروپا
09/2008 لالیگا
09/2008 جام حذفی
07/2006 سوپرکاپ اسپانیا
06/2005 لیگ قهرمانان
06/2005 لالیگا
06/2005 سوپرکاپ اسپانیا
05/2004 لالیگا

تیم ملی اسپانیا

جام جهانی 2010

افتخارات فردی

2009/10 جایزه زامورا در لیگ اسپانیا
2008/09 جایزه زامورا در لیگ اسپانیا
2004/05 جایزه زامورا در لیگ اسپانیا

تاریخچه ورزشی

2010/11 بارسلونا
2009/10 بارسلونا
2008/09 بارسلونا
2007/08 بارسلونا
2006/07 بارسلونا
2005/06 بارسلونا
2004/05 بارسلونا
2003/04 بارسلونا
2002/03 بارسلونا

پنج شنبه 2 تير 1390برچسب:, :: 16:39 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

اینیستا
 

نام: آندرس اینیستا لوخان
پست: هافبک
محل تولد: فوئنتیلبیا (آلباسته)
تاریخ تولد: 11-05-1984
قد: 170 سانتیمتر
وزن: 65 کیلوگرم
آغاز به کار: بروژ - اف سی بارسلونا (0-1 لیگ قهرمانان)، 2002/10/2

آندرس اینیستا در سال 1996 در سن 12 سالگی و وقتی که استعداد یاب های بارسلونا او را در حال بازی برای آلباسته در تورنومنت برونت کشف کردند به بارسا پیوست.

بعد از آن او پله های ترقی را به سرعت تمام در تیم های پایه مختلف باشگاه طی کرد و در فصل 2000-01 به بارسا B رسید، جایی که زیر نظر مربی جوزپ ماریا گونزالوو به بازیساز اصلی تیم تبدیل شد.
رویای بازی در تیم اصلی برای آندرس سرانجام در اکتبر 2002 و در بازی لیگ قهرمانان برابر بروخه در بلژیک به حقیقت پیوست. بارسای ونگال آن بازی را برد و اینیستا نمایش فوق العاده ای داشت.
اکنون او چهره شناخته شده تیم است. اینیستا با تلاش زیاد و کار بی وقفه و همچنین با تکیه بر استعداد و مهارتهای بالایش جای ثابتی در ترکیب اصلی برای خودش باز کرده است. زیر سایه اسم های بزرگ تر در تیم، آندرس به یکی از ارکان اصلی در قهرمانی لیگ در فصل 2004-05 تبدیل شد، تا جایی که او بیشترین زمان حضور در زمین را در بین بازیکنان داشت. او در 35 بازی از 38 بازی لیگ بازی کرد و در 8 بازی در لیگ قهرمانان حضور داشت و دو گل نیز به ثمر رساند.
اما او در حقیقت در فصل 2005-06 خود را به عنوان بازیکن اصلی مطرح نمود. در آن فصل او جانشین ژاوی شد که به خاطر مصدومیت طولانی مدت بیرون بود و عالی کار کرد و نقش مهمی در تکرار قهرمانی لیگ و قهرمانی در لیگ قهرمانان داشت. او در 33 بازی از لیگ و 11 بازی از لیگ قهرمانان حضور داشت.
او در فصل 2006-07 به پیشرفت ادامه داد و باز هم یکی از بازیکنانی بود که بیشترین بازی ها را ادر تیم رایکارد نجام داد. وی در 37 بازی از 38 دیدار لیگ حضور داشت و 6 گل نیز به ثمر رساند و که بهترین آمار او تا آن زمان بود. این هافبک در فصل 2007-08، و اکنون با پیراهن شماره 8، به حضور دائمی در ترکیب ادامه داد تا این که به علت مصدومیت زانو چند دیدار پایانی را از دست داد.
اینیستا در فصل 2008-09، بهترین دوران خود را سپری نمود. او در مرکز یا جناح، تمام دنیا را با مهارت دریبل زنی و پا به توپ خود هیجان زده کرد. وی به یکی از عناصر اساسی موتور بارسا بدل شد، و با گل وقت های تلف شده در استمفورد بریج تیم را به فینال لیگ قهرمانان رساند.
در فصل 2009-10 در حالی که یکی از بازیکنان سرآمد تیم بود، مصدومیت عملکردش را تحت تأثیر قرار داد. او 29در بازی لیگ، 9 دیدار لیگ قهرمانان و 3 مسابقه ی جام حذفی حضور داشت.
علاوه بر این، اینیستا یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی اسپانیا نیز هست. او در جام های جهانی 2006 و 2010 و همچنین یورو 2008 برای اسپانیا بازی کرد و از جمله کسانی بود که توسط لوئیس آراگونس مورد بیشترین استفاده قرار گرفت و به همراه اسپانیا قهرمان تورنومنت شد و جام را بالای سر برد.
بدون تردید اینیستا هرگز 11 جولای 2010 و گل پیروزی بخش خود را در دقایق پایانی وقت اضافه ی فینال جام جهانی برابر هلند فراموش نخواهد کرد. اینیستا با وجود جوانی، هر عنوانی را که وجود دارد فتح کرده است.

خصوصیات

آندرس اینیستا دید خوبی دارد، با سری بالا بازی می کند وسریع و باهوش است. این هافبک بازی را در خط دفاع بارسا B و پیش از آن تیم های پایه ی بارسا شروع کرد، اما در زمان حضورش در تیم اصلی وظایف تهاجمی بیشتری دارد. او در حال حاضر مهاجمی کامل است، همچنین قادر به بازی در خط میانی و هر دو جناح خط حمله ی بارسا می باشد.
اینیستا نه تنها انعطاف پذیر است، بلکه واقعاً حرفه ای می باشد و با وجود استعداد بالایش همچنان فروتن است. خصوصاً با استعداد است. این بازیکن اهل فوئنتیلبیا استانداردی را برای سایر هافبک های تهاجمی پدید آورده است. کارآ و باهوش، بازیخوانی عالی دارد و تهدیدی دائمی برای دفاع حریف می باشد.
شماره ی هشت بارسا هر سال بهتر می شود. همواره در حال یادگیری است، شوتزنی او به اوج رسیده و می تواند از هر دو پا استفاده کند، همان طور که با گل دراماتیک دقایق پایانی خود در استمفورد بریج به ما نشان داد.

افتخارت آندرس اینیستا

قهرمانی با بارسلونا در فصل 2005-2004 در لالیگا

قهرمانی با بارسلونا در فصل 2006-2005 در لالیگا

قهرمانی با بارسلونا در فصل 2006-2005 در سوپرجام اسپانیا

قهرمانی با بارسلونا در فصل 2006-2005 در جام باشگاه های اروپا

قهرمانی با تیم زیر 16 سال اسپانیا در جام ملت های اروپا

قهرمانی با تیم زیر 19 سال اسپانیا در جام ملت های اروپا

نائب قهرمانی با تیم جوانان اسپانیا در جام جهانی جوانان در سال 2003            

اینیستا و خانواده

مادر اینیستا یک پیشخدمت در هتل رامبلا و پدرش یه وکیل بازنشسته است که در انتخاب باشگاه به وی کمک بسیاری کرده است.اینیستا همچنین یک پسردایی به نام خاویر گاستون آلبرتو است که در تیم نوجوانان بارسلونا بازی می کند و هم اکنون 14 ساله است و در پست فوروارد بازی می کند.

  

اینیستا در تیم ملی اسپانیا

اینیستا اولین بار در سال 2001 به تیم زیر 16 اسپانیا دعوت شد و در پیروزی های این تیم در جام ملت های زیر 16 سال اروپا نقش داشت.همچنین در سال بعد نیز در تیم زیر 19 سال اسپانیا بازی کرد و در قهرمانی این تیم در مسابقات جام ملت های زیر 19 سال های اروپا نقش داشت. در سال 2003 آندرس نقش بسزایی را در رسیدن تیم جوانان اسپانیا به فینال جام جهانی جوانان که در امارات برگزار میشد را ایفا کرد که در همان سال نامش در تیم ستاره های جهان فیفا آمد.وی همچنین در جام جهانی 2006 که در آلمان بر گزار میشد حضور داشت.

 

پنج شنبه 2 تير 1390برچسب:, :: 14:45 ::  نويسنده : امیرحسین قلی پور

 

مشخصات فردی

نام: ژاویر هرناندس کروواس
پست: هافبک
محل تولد: ترسا (بارسلونا)
تاریخ تولد: 1980-01-25
قد: 170 سانتیمتر
وزن: 68 کیلوگرم

ژاوی تمام عمر فوتبالی خود را در نوکمپ گذرانده است. او زمانی که تنها 11 سال داشت به بارسا پیوست. پیشرفت او بسیار سریع بود تا اینکه در فصل 97-98 از تیم جوانان وارد تیم دوم بارسا شد.


در تیم دوم بارسا او به مغز متفکر تیم جوردی گونزالو تبدیل شد و به همراه تیم جواز صعود به دسته دوم را کسب کرد.

رویای ژاوی یعنی شروع رسمی کار با تیم اصلی زمانی تحقق یافت که او در تابستان 1998 در سوپر جام اسپانیا برابر مایورکا بازی کرد. او در ترکیب ثابت بود و گلزنی کرد، شروعی که برای او بهتر از این نمیشد. ژاوی همچنین در قهرمانی لیگ در فصل 1998-99 با مربیگری فن گال نقش مهمی را ایفا کرد که بارزترین مورد گل بسیار مهم او در نوئوو زوریا بود که شانس های تیم را برای قهرمانی افزایش داد.


فصل 1999-2000 فصل خوبی برای ژاوی بود که به علت مصدومیت گواردیولا او برای قسمت اعظم فصل انتخاب اول بود. بعد از اینکه کاپیتان افسانه ای تیم را به مقصد فوتبال ایتالیا ترک کرد ژاوی به بازیساز تیم بدل شد و به این کار ادامه داده است تا تمام استعداد و نبوغ خود را در این پست به اثبات برساند.

در زمان مربیگری فن گال، رکساچ، آنتیچ و رایکارد ژاوی همواره یک مهره کلیدی بوده است. این حقیقت زمانی اثبات میشود که بدانیم او در طول این مدت و در حالیکه هنوز فقط 25 سال سن دارد، 300 بازی رسمی انجام داده است.

در زمان مربیگری رایکارد، ژاوی نشان داده است که نه تنها میتواند در قلب خط هافبک بازی کند، بلکه این توانایی را دارد که در هر پستی در وسط زمین به بازی گرفته شود. این توانایی را از آنجا میتوان فهمید که او در قهرمانی لیگ در فصل 2004-05 بازیکنی بود که با انجام 36 بازی بیشترین بازی ها را انجام داد.

ژاوی هرگز 2 دسامبر 2005 را فراموش نخواهد کرد. در حین تمرین در لامسیا، لگامنت پای چپ او پاره شد. دوره درمانی او سریعتر از انتظار طی شد و پس از 5 ماه توانست بازی کند. در 29 آوریل 2006 و در بازی مقابل کادیز، ژاوی مجددا "احساس یک فوتبالیست" را داشت. او به موقع برگشت تا قهرمانی های لیگ و لیگ قهرمانان را در کنار هم تیمی هایش جشن بگیرد.

در دو فصل پایانی حضور فرانک رایکارد بر روی نیمکت بارسا، ژاوی یکی از بازیکنانی بود که بیش از بقیه مورد استفاده این هلندی قرار گرفته بود. علاوه بر این در فصل 2007/08 او رکورد شخصی خود را به 7 گل ارتقا بخشید. رکورد قبلی او، 4 گل در فصلهای 2001/02 و 2003/04 بود.

بعلاوه، ژاوی هرناندر همچنین بازیکن فیکس تیم ملی اسپانیا بوده است. او در جامهای جهانی 2002 و 2006 و جام ملتهای اروپای 2004 و 2008 حضور داشته است و در یورو 2008، پس از قهرمانی اسپانیا، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد.

خصوصیات و ویژگی ها

ژاوی درتمام بازی ها بازیساز تیم است و هیچگاه ابدا عصبی نمی شود به طوریکه که با خونسردی فوق العاده ای تیم را هدایت میکند. از زمانی که او بازیساز بارسا شده است، بینایی و دیدی باورنکردنی در درون زمین نشان داده است. او نمونه دیگری از کار خوبی است که در تیم جوانان بارسلونا انجام میشود، خصوصا در پستی که به شماره 4 برمیگردد و همانگونه که او به بلوغ رسیده توانایی بیشتری از خود بروز داده است و میتواند هر گاه که مربی از او بخواهد خود را با پست های مختلف میانه زمین وفق دهد.


پاس های روبه جلوی او و توانایی اش در برداشتن فشار از روی تیم و حفظ توپش که تقریبا از تمام بازیکنان دیگر بهتر است،از یک یک نقطه قوت درون زمین ساخته است. او همچنین در کارهای دفاعی و در گرفتن توپ از حریف کاملا توانا است.


به علاوه، او خودش را در استفاده از توپ های مرده هم به خوبی نشان داده است، همانگونه که با شوت های قدرتمندش گلهای حساسی را از روی این موقعیت ها به ثمر رسانده است.


ژاوی روز دوم دسامبر سال 2005 را همیشه به یاد خواهد داشت. در طول تمرین در لاماسیا هافبک متولد ترسا از ناحیه زانوی چپ دچار مصدومیت شدید و پارگی لیگامنت شد. بعد از حدود پنج ماه او به میادین بازگشت. در بیست و نهم آوریل 2006 بازگشت و در مقابل کادیز بازی کرد و گفت" دوباره احساس یک فوتبالیست را دارم".او توانست به همراه بقیه هم تیمی هایش قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان را جشن بگیرد.


بازیساز بارسا یکی از اعضای ثابت تیم ملی اسپانیا به رهبری لوئیز آراگونز در جام جهانی 2006 آلمان بود. جایی که تیم اسپانیا تا مرحله دوم پیش رفت و در آنجا به وسیله فرانسه حذف شد.

افتخارات

بارسلونا
2006-07 سوپرجام اسپانیا
2005-06 لیگ قهرمانان
2005-06 لالیگا
2005-06 سوپرجام اسپانیا
2004-05 لالیگا
1998-99 لالیگا

 

1999 قهرمانی زیر 20 سال جهان
2000 مدال نقره بازی های المپیک سیدنی
2008 قهرمانی جام ملتهای اروپا
قهرمان در  4جام داخلی و اروپایی
در فصل 2008-09
قهرمانی در لا لیگا
قهرمانی در کوپا دل ری
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
وقهرمان جام باشگاهای جهان

 


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی و آدرس amirhoseyn.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 155587
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس